Formula 1: Εμπόδια στη συμφωνία Red Bull και Porsche
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού διαλείμματος, επισημοποιήθηκαν από την FIA η κανονισμοί νέας γενιάς μονάδων ισχύος που θα δούμε από το 2026. Στόχος των κανονισμών είναι να προσελκύσουν νέους κατασκευαστές και όπως είδαμε στο πλαίσιο του GP Βελγίου, η Audi ανακοίνωσε την είσοδό της στο σπορ το 2026.
Η Porsche, που είναι επίσης μέλος του Ομίλου Volkswagen, εδώ και μήνες βρίσκεται σε συζητήσεις ώστε να συνεργαστεί με τη Red Bull Racing το 2026. Η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών δεν έχει οριστικοποιηθεί, καθώς έχουν δημιουργηθεί ορισμένα προβλήματα που «βάζουν φρένο» στο deal.
Όπως αναφέρει το AMuS, η Porsche επιθυμεί να αγοράσει το 50% της Red Bull Technologies που είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία των μονοθεσίων της Formula 1. Παρά το γεγονός πως ο συνιδιοκτήτης της Red Bull, Ντίτριχ Μάτεσιτς έχει δώσει τη συγκατάθεσή του, στο εσωτερικό της Red Bull Racing υπάρχουν έντονες ανησυχίες. Όπως αναφέρει το εν λόγω δημοσίευμα, ο επικεφαλής της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ, ο σύμβουλος της Red Bull σε θέματα Formula 1/motorsport, Χέλμουτ Μάρκο και ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος, Έντριαν Νιούι, δεν επιθυμούν να χάσουν την ανεξαρτησία τους.
Η αυστριακή ομάδα έχει πάντως εναλλακτικές. Το AMuS αναφέρει πως η Honda εξετάζει την πιθανή επιστροφή της στο σπορ και η συνεργασία με τη Red Bull Racing θα ήταν ένα πιθανό σενάριο. Σε περίπτωση που ούτε αυτό συμβεί, οι «ταύροι» έχουν ήδη ξεκινήσει τις προεργασίες εξέλιξης της νέας μονάδας ισχύος στο ολοκαίνουργιο Red Bull Powertrains.
Από τη μεριά του, το Autosport αναφέρει πως το πλάνο και οι όροι της Porsche περιλαμβάνουν ονομαστικά δικαιώματα, ενώ ορισμένοι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας θα μεταβούν στις εγκαταστάσεις της Red Bull. Σε περίπτωση που το deal καταρρεύσει, τότε η Porsche δεν έχει εναλλακτική ώστε να μπει στη Formula 1.
Από τη μεριά του ο Χόρνερ χαρακτήρισε εποικοδομητικές τις συζητήσεις με την Porsche στο autosport, όμως τόνισε πως το πλάνο να φτιάξει η αυστριακή ομάδα δικό της κινητήρα συνεχίζεται δίχως διακοπή: «Προφανώς συνεχίζουμε κανονικά με το Red Bull Powertrains. Πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα βάλαμε μπροστά τον πρώτο κινητήρα. Το 2026 είναι ακόμα μακριά. Έχουμε ακόμα πολύ χρόνο και στρατηγικά πρέπει να πάρουμε τη σωστή απόφαση για την ομάδα και την εταιρεία. Υπάρχουν φυσικά πολύ εποικοδομητικές συζητήσεις με την Porsche».
Η FIA έχει θέσει διορία μέχρι τις 15 Οκτωβρίου για όποιον επίδοξο κατασκευαστή κινητήρων επιθυμεί να εισέλθει στη Formula 1 το 2026. Η Audi επισημοποίησε τη συμμετοχή της ήδη και μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, αναμένεται να ανακοινώσει με ποια ομάδα θα συνεργαστεί, με τις φήμες να τη θέλουν να εξαγοράζει το 75% της Sauber.
Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!