Dacia Μanifesto: Ένα εργαστήριο εφαρμογής ιδεών
Ένα πολύ ξεχωριστό πρωτότυπο παρουσίασε η Dacia. Πρόκειται για το Manifesto, που είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό εκτός δρόμου όχημα, με βασικά χαρακτηριστικά την ανοιχτή καμπίνα και τα ελαστικά χωρίς αέρα. Το Manifesto δεν προορίζεται να βγει στην παραγωγή σε αυτήν τη μορφή∙ η αποστολή του είναι να γίνει πρεσβευτής των αξιών της Dacia. Ωστόσο, ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του θα περάσουν σε κάποια μελλοντικά μοντέλα παραγωγής. Η Dacia περιγράφει το Manifesto ως ένα «cool, στιβαρό, προσιτό και περιβαλλοντικά αποδοτικό αυτοκίνητο», καθώς και ως «εργαστήριο ιδεών». Το πρωτότυπο μοιάζει σαν να βγήκε από βιντεοπαιχνίδι επιστημονικής φαντασίας, με συμπαγείς διαστάσεις και πολύ περιπετειώδες στιλ.
Το highlight είναι χωρίς αμφιβολία τα μεγάλα ελαστικά χωρίς αέρα στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος. Δεν είναι καλυμμένα και είναι ανθεκτικά σε χτυπήματα και τρυπήματα, είναι φιλικά προς το περιβάλλον ενώ σύμφωνα με την Dacia θα αντέξουν όσο το ίδιο το αυτοκίνητο. Ο συνδυασμός των ελαστικών με την απόσταση από το έδαφος και την ηλεκτρική τετρακίνηση εγγυώνται μεγάλες δυνατότητες εκτός δρόμου.
Το πρωτότυπο διαθέτει μια φωτιζόμενη μάσκα με το νέο έμβλημα της Dacia, το οποίο υπάρχει και στο πίσω μέρος. Αντί για συμβατικούς προβολείς διαθέτει μια μονάδα LED που είναι αποσπώμενη και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως φακός. Για τα πάνελ του αμαξώματος, οι σχεδιαστές δοκίμασαν ένα νέο υλικό που ονομάζεται Starkle, κατασκευασμένο από 20% ανακυκλωμένο πλαστικό. Η επίπεδη σχάρα οροφής μπορεί να μεταφέρει φορτίο και εξοπλισμό εξωτερικού χώρου, χάρη στις αρθρωτές ράβδους μεταφοράς και περισσότερα πράγματα μπορούν να δεθούν στα πλάγια χρησιμοποιώντας τις μικρές οπές στα τριγωνικά πάνελ του αμαξώματος.
Το Dacia Manifesto δεν διαθέτει πόρτες, παράθυρα ή παρμπρίζ, επιτρέποντας στους επιβάτες να συνδεθούν άμεσα με τη φύση. Το εσωτερικό πάντως είναι πλήρως αδιάβροχο. Υπάρχουν μόνο δύο καθίσματα με αφαιρούμενα καλύμματα που λειτουργούν ως υπνόσακοι. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από φελλό. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ η διαχείριση όλων των λειτουργιών infotainment και συνδεσιμότητας γίνεται από το smartphone του οδηγού. Αυτή η λύση, που ονομάζεται «Bring-Your-Own-Device», χρησιμοποιείται ήδη στα Sandero, Sandero Stepway, Logan και Jogger.
Η Dacia δεν ανακοίνωσε λεπτομέρειες σχετικά με το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του Manifesto, όπως τον αριθμό των ηλεκτροκινητήρων, την ισχύ ή το μέγεθος της μπαταρίας. Το πρωτότυπο θα κάνει την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2022, το οποίο ανοίγει τις πόρτες του στις 18 Οκτωβρίου.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!