Test Drive Volvo XC60 Recharge T8 AWD: Ιδανικός εκπρόσωπος
Η Volvo αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση εταιρείας, η οποία επιμένει να χαράσσει μια πολύ προσωπική πορεία στην αυτοκίνηση. Ταυτόχρονα δεν χάνει την ευκαιρία να συνδέει την κατασκευαστική της άποψη με την εθνική της καταγωγή. Παρότι ανήκει πλέον στον κινεζικό γίγαντα Geely, παραμένει, προς τιμή του νέου της ιδιοκτήτη, μια 100% Σκανδιναβικής και ειδικότερα σουηδικής νοοτροπίας εταιρεία.
Με μια μόνο ματιά τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό της γκάμας όλων των αυτοκινήτων της, είναι προφανές ότι η Volvo έχει την πιο έντονη αισθητική ταυτότητα από κάθε άλλον κατασκευαστή. Τα μοντέλα της, χωρίς να ταυτίζονται οπτικά, ξεχωρίζουν αμέσως ως Volvo χάρη τόσο στη φωτεινή τους υπογραφή, όσο επίσης και στην απουσία κραυγαλέων αισθητικών στοιχείων.
Δημοφιλές παντού
Εδώ και πολλά χρόνια, το Volvo XC60 είναι το μοντέλο με την κορυφαία εμπορική απήχηση στη γκάμα της εταιρείας και -παρά την επιτυχία τόσο του κορυφαίου XC90 όσο και του μικρότερου XC40- συνεχίζει να παίζει το ρόλο της αιχμής του δόρατος στην ανάπτυξη της μάρκας.
Η τύχη σίγουρα παίζει το ρόλο της σε όλα τα επίπεδα, αλλά σε μια πολυετή επιτυχία όχι τόσο. Και αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κανείς από την πρώτη στιγμή που θα αντικρίσει το Volvo XC60 και θα καθίσει πίσω από το τιμόνι του. Το αυτοκίνητο αποπνέει μια σπάνια αίσθηση στιβαρότητας και ποιότητας. Ταυτόχρονα δίνει την εντύπωση ότι κάθε του στοιχείο, η παραμικρή λεπτομέρεια, έχει νόημα τόσο λειτουργικό, όσο και αισθητικό.
Η σχεδίαση και η επιλογή των υλικών «κραυγάζει» ποιότητα, όχι μέσω της υπερβολής αλλά του μινιμαλισμού. Αυτό αποτελεί μια μεγάλη επιτυχία και ταυτόχρονα ένα ακόμα στοιχείο διαφοροποίησης της Volvo από τον premium ανταγωνισμό. Οι Tailored Wool Blend ταπετσαρίες είναι μια προσέγγιση με σεβασμό προς τα φυσικά υλικά και εξασφαλίζουν ξεχωριστή αίσθηση, χωρίς τη χρήση δέρματος.
Με μήκος 4,7 μέτρα, πλάτος 1,9 και μεταξόνιο 2,865, το αμάξωμα του Volvo XC60 Recharge T8 AWD της δοκιμής μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 5 άτομα και 465 λίτρα αποσκευών. Η ποιότητα κύλισης που απολαμβάνουν είναι εντυπωσιακή, ειδικά με την προαιρετική αερανάρτηση, ενώ από τον εξοπλισμό δεν λείπει τίποτα -το αντίθετο.
Η άνεση στο προσκήνιο
Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο για την άνεση των επιβατών αποτελεί το προηγμένο φίλτρο στο σύστημα ελέγχου ποιότητας του αέρα, το οποίο αποτρέπει την εισχώρηση επικίνδυνων σωματιδίων PM 2.5 στην καμπίνα σε ποσοστό έως και 95%. Ταυτόχρονα ελέγχει συνεχώς την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό και ενημερώνει οδηγό και επιβάτες για αυτή.
Εξαιρετικό είναι επίσης το σύστημα ήχου της Bowers & Wilkins, το οποίο με 15 ηχεία ρυθμισμένα με ακρίβεια και ένα καινοτόμο subwoofer ειδικά προσαρμοσμένο στην αρχιτεκτονική της καμπίνας, εξασφαλίζει μια συναρπαστική εμπειρία ακρόασης. Εννοείται φυσικά ότι ο πίνακας οργάνων αλλά και η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής του συστήματος multimedia είναι ψηφιακά.
Όπως και όλα τα Volvo πλέον, έτσι και το XC60 Recharge T8 AWD διαθέτει ενσωματωμένες υπηρεσίες google, φωνητικό χειρισμό, πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο μέσω google maps και φυσικά τη δυνατότητα σύνδεσης με κάθε smartphone αλλά και επαγωγικής φόρτισής τους. Τέλος, μέσω της εφαρμογής Volvo Cars ο ιδιοκτήτης του XC60 Recharge T8 AWD μπορεί να επικοινωνεί απομακρυσμένα με το αυτοκίνητο.
Ολοκληρωμένο στο δρόμο
Στην οδήγηση, το Volvo XC60 Recharge T8 AWD είναι τόσο ολοκληρωμένο, όσο προσδοκάς από τη συνολική του εικόνα. Αγχολυτικό, εξαιρετικά άνετο και, όταν πατηθεί το γκάζι βαθιά στην παχιά μοκέτα, απίστευτα γρήγορο. Τα μοντέλα 2023 της σειράς Recharge, όπως και αυτό της δοκιμής μας, διαθέτουν ο αναβαθμισμένο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο αποδίδει συνδυαστικά 455 ίππους ισχύος και 709 Nm ροπής.
Από την παραπάνω ισχύ, οι 145 ίπποι αποδίδονται από τον ηλεκτρικό κινητήρα του συστήματος, που είναι τοποθετημένος πίσω και υπεύθυνος για την μετάδοση στους εκεί τροχούς. Οπότε είναι σαφές ότι παρότι ο δίλιτρος κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 310 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., καμία υστέρηση δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων έχει εξαιρετική λειτουργία αλλά όχι δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών – η οποία για να είμαστε δίκαιοι, δεν χρειάζεται.
Με αυτά τα κολοσσιαία δεδομένα απόδοσης, οι δύο περίπου τόνοι που ζυγίζει το XC60 Recharge T8 AWD γίνονται φτερό στον άνεμο αν το ζητήσει ο οδηγός. Από την άλλη πλευρά η μέγιστη ταχύτητα -και πολύ σωστά κατά τη γνώμη μας- περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Εδώ η απόλαυση δεν έρχεται από την μάλλον αχρείαστη υψηλή τελική, αλλά από τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις οι οποίες στρεβλώνουν το χώρο και το χρόνο. Οι προσπεράσεις με το XC60 Recharge T8 AWD είναι αστραπιαίες και επομένως εξαιρετικά ασφαλείς, ενώ τα πάντα εξελίσσονται σε ένα περιβάλλον τέτοιας ηρεμίας και άνεσης, που μπορεί να βρεθείς να κινείσαι με πολλαπλάσια χιλιόμετρα από αυτά που επιβάλλουν οι συνθήκες της διαδρομής.
Αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα
Ως plug-in υβριδικό, το Volvo XC60 Recharge T8 AWD φορτίζει από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μέσω του συστήματος πέδησης, από την ανάκτηση του ηλεκτρικού κινητήρα στο ρολάρισμα και τέλος από την πρίζα. Το συγκεκριμένο XC60 Recharge T8 AWD, μοντέλο 2023, έχει αυξημένη μέγιστη χωρητικότητα μπαταρίας στις 18,8 kWh, με ωφέλιμη στις 14,9 kWh. Επίσης, βελτιώσεις στην ανάκτηση ενέργειας και στο λογισμικό διαχείρισής της, έχουν αποφέρει σημαντικό όφελος αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας. Συγκεκριμένα, σε πραγματικές συνθήκες, με πλήρως γεμάτη μπαταρία μπορεί κανείς να κινηθεί στην πόλη για πλέον των 70 χιλιομέτρων, ενώ στο παρελθόν αυτό το νούμερο ήταν στα 35 με 45 χιλιόμετρα.
Ακόμα και με πλήρως άδεια την μπαταρία, το αυτοκίνητο κρατά πάντα επαρκή εφεδρεία ενέργειας, ώστε στην περίπτωση λειτουργίας της τετρακίνησης, να υπάρχει η δυνατότητα κίνησης των πίσω τροχών από τον ηλεκτρικό κινητήρα. Καθώς η απόσταση από το έδαφος φτάνει στα 20 εκατοστά, το Volvo XC60 Recharge T8 AWD δεν είναι ένα SUV «βιτρίνα», αλλά ικανό να φτάσει αρκετά μακρύτερα από εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.
Σε επίπεδο αποδοτικότητας, αν το XC60 Recharge T8 AWD οδηγείται κατά βάση με γεμάτη μπαταρία, σπάνια θα χρειαστεί στο υβριδικό πρόγραμμα οδήγησης πλέον των 2,0 λίτρων βενζίνης/100 χλμ. Χωρίς την βοήθεια του ηλεκτρικού κινητήρα, η κατανάλωση φτάνει κοντά στα 9 λίτρα/100 χλμ. Φυσικά, ως EV μπορεί να καλύψει έως και 70 πραγματικά χιλιόμετρα χωρίς κατανάλωση καυσίμου, με κατανάλωση ενέργειας περίπου 22 kWh/100 χλμ. στην πόλη. Σε μεγάλες ταχύτητες, αυτό το νούμερο ξεπερνά τις 26 kWh/100 χλμ. και φυσικά ανάλογα μειώνεται και η εμβέλεια αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.
Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου απαιτεί από 5-13 ώρες, ανάλογα με τη διαθέσιμη ένταση του ρεύματος (16Α μέγιστο, 6Α ελάχιστο) σε απλή οικιακή πρίζα σούκο, ενώ σε ταχυφορτιστή (wallbox) θα χρειαστεί λίγο λιγότερο από 3 ώρες για μια πλήρη φόρτιση (0-100%)
Το Volvo XC60 Recharge T8 AWD αποτελεί για το δικό μας γούστο το ιδανικό premium οικογενειακό SUV. Μπορεί να κινηθεί ταχύτατα (0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,9 δλ.), με απόλυτη ασφάλεια, σε κάθε έδαφος, ενώ από χώρους, άνεση και εξοπλισμό πλειοδοτεί έναντι αυτοκινήτων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Με κόστος όμως που ξεκινά από 70.000 και ρέστα 366 ευρώ, σίγουρα δεν απευθύνεται σε κάθε οικογένεια. Αν το κατάφερνε και αυτό θα γράφαμε για θαύμα, όχι για αυτοκίνητο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!