Οδηγήσαμε το Dacia Bigster στη Γαλλία: Ένα Duster μεγαλύτερο και καλύτερο

Οδηγήσαμε το Dacia Bigster στη Γαλλία: Ένα Duster μεγαλύτερο και καλύτερο

Newsroom
Οδηγήσαμε το Dacia Bigster στη Γαλλία: Ένα Duster μεγαλύτερο και καλύτερο
Η Dacia ανεβαίνει κατηγορία με το Bigster, όχι μόνο λόγω του μεγέθους του αλλά και της γενικότερης εικόνας του νέου C-SUV - Αποστολή στη Γαλλία: Κώστας Μπιτσικώκος

Οι μήνες από τον περασμένο Οκτώβριο, όταν παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού, πέρασαν και έφθασε η στιγμή το Dacia Bigster να πατήσει τους τροχούς του στην άσφαλτο. To gMotion ταξίδεψε στην Μασσαλία για την οδηγική πρεμιέρα του νέου SUV της Dacia και έβγαλε τα πρώτα συμπεράσματα.

Μαζί αλλά και... χώρια με το Duster

Το Bigster είναι σημαντικά μεγαλύτερο από το Duster. Για την ακρίβεια το αμάξωμά του είναι κατά 23 εκατοστά μακρύτερο, φθάνοντας τα 4,57 μέτρα. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα η Dacia, η οποία όμως το τοποθετεί στην ίδια κατηγορία με το Duster, αυτή των C-SUV. Σε ερώτησή μας, τα στελέχη της μάρκας ανέφεραν ότι πρόκειται για στρατηγική απόφαση, καθώς η κατηγορία των C-SUV είναι η πιο δημοφιλής στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα είναι εξαιρετικά κερδοφόρα. Επίσης, τόσο για λόγους σχεδίασης αλλά και επειδή το μερίδιο των επταθέσιων SUV είναι μικρό, το Bigster δεν προσφέρεται σε έκδοση με τρεις σειρές καθισμάτων.

Dacia Bigster

 

Σε αρκετούς πάντως τομείς το Bigster ακολουθεί το δρόμο που έχει χαράξει το Duster. Για παράδειγμα στον off-road χαρακτήρα, που τονίζεται από τα πλαστικά προστατευτικά και την μεγάλη απόσταση των 22 εκατοστών από το έδαφος. Ή στη σχεδίαση, με τη νέα εταιρική μάσκα και τα φωτιστικά σώματα με την υπογραφή «Υ». Ακόμα και στη “value for money” στόχευση. Οι τιμές του δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, όμως αναμένεται να είναι άκρως ανταγωνιστικές. Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να φθάνουν στη χώρα μας τον Μάιο.

Ευρυχωρία και ψηφιακές λύσεις στο εσωτερικό

Οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις του Bigster μεταφράζονται σε άπλετους χώρους για επιβάτες και επισκευές. Το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 702 λίτρα, ενώ στην καμπίνα θα βολευτούν πέντε επιβάτες. Η εικόνα στην καμπίνα θυμίζει το νέο Duster, με σκληρά μεν πλαστικά που αφήνουν όμως θετική εντύπωση με τη συναρμογή τους.

Dacia Bigster

Στάνταρ είναι η οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι διαγωνίου 7 ή 10 ιντσών, ανάλογα από το επίπεδο εξοπλισμού. Οι εκδόσεις Essential και Expression προσφέρουν το σύστημα πολυμέσων Media Display με 4 ηχεία και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay/Android Auto, ενώ η Extreme και η Journey περιλαμβάνουν στον εξοπλισμό σύστημα πλοήγησης με ανανέωση χαρτών για 8 έτη.

Οι τροχοί είναι 17 ή 18 ιντσών, με δυνατότητα επιλογής 19 ιντσών στην έκδοση Journey. Προαιρετική είναι επίσης η μαύρη οροφή που δίνει διχρωμία στο αμάξωμα.

Υβριδικό, βενζίνης ή υγραερίου

Τέσσερις είναι οι εκδόσεις κινητήρα στο Bigster, με την υβριδική των 155 ίππων να ήταν αυτή που οδηγήσαμε. Ας τις δούμε αναλυτικά:

Bigster HYBRID 155 - Στο σύστημα full hybrid συνδυάζονται ένας τετρακύλινδρος 1.8 βενζινοκινητήρας με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, μπαταρία 1,4 kWh και αυτόματο κιβώτιο, με μέγιστη ισχύ 155 ίππων. Η Dacia ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,6-4,7 λίτρα ανά 100 χλμ. (στον κύκλο WLTP) και εκπομπές CO2 στα 104-107 γρ/χλμ. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα είναι υπόθεση 9,7 δευτερολέπτων.

Bigster TCe 140 - Για πρώτη φορά στη γκάμα της Dacia κάνει την εμφάνισή του ο 1.2 turbo βενζίνης σε έκδοση με 140 ίππους. Εδώ η τεχνολογία είναι mild hybrid 48V. Η μέση κατανάλωση είναι 5,6 λ/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 129 γ/χλμ.

Dacia Bigster

Bigster ECO-G 140 - Η Dacia επιμένει σε εκδόσεις υγραερίου και καλά κάνει, καθώς είναι δημοφιλείς σε αρκετές χώρες. Το σύστημα διπλού καυσίμου συνδυάζεται με τεχνολογία 48V mild hybrid. Με δύο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 99 λίτρων (50 βενζίνης και 49 LPG), προσφέρει αυτονομία έως 1.450 χλμ!

Bigster TCe 130 4x4 - Η τετρακίνηση στο Bigster συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και σύστημα 48V για περιορισμό της κατανάλωσης, στον τρικύλινδρο 1.2 βενζίνης 130 ίππων. Η μέση κατανάλωση είναι 5,9-6,1 λ/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων 133-138 γρ. CO2 ανά χλμ.

Η ευχάριστη έκπληξη έρχεται όταν το οδηγείς

Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του υβριδικού μοντέλου των 155 ίππων, γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι το Bigster είναι ό,τι καλύτερο σε ποιότητα κύλισης έχει κυκλοφορήσει ποτέ με το σήμα της Dacia. Ακόμα και με τους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών της έκδοσης Journey του αυτοκινήτου δοκιμής, η ανάρτηση σβήνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, που βέβαια σπάνια υπάρχουν στους γαλλικούς δρόμους.

Και στον αυτοκινητόδρομο, με υψηλές ταχύτητες, το Bigster ταξιδέψει άνετα. Έχει γίνει καλή δουλειά στον τομέα της ηχομόνωσης, με αποτέλεσμα να μην περνούν στην καμπίνα ενοχλητικοί θόρυβοι από την κύλιση ή την αεροδυναμική αντίσταση.

Σε διαδρομή 140 χλμ. από το αεροδρόμιο της Μασσαλίας μέχρι το σημείο παρουσίασης του Bigster από τα στελέχη της Dacia, το υβριδικό Bigster κατέγραψε μέση κατανάλωση αρκετά κάτω από τα 6 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ με γεμάτο το ρεζερβουάρ η μέγιστη αυτονομία ξεπερνούσε τα 1.000 χλμ!

Dacia Bigster

Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος επηρεάζει τις κλίσεις στις στροφές, όμως σε καμία περίπτωση το Bigster δεν θα ξαφνιάσει δυσάρεστα με την συμπεριφορά του. Ακόμα και σε διαδρομές με καμπές ή συνεχείς εναλλαγές, το νέο SUV της Dacia διατηρεί την τροχιά του και αντιδρά αποτελεσματικά στις εντολές του οδηγού. Θα θέλαμε πάντως λίγο περισσότερο βάρος στο τιμόνι, στις υψηλές ταχύτητες.

Το λανσάρισμα του Dacia Bigster στην Ελλάδα θα γίνει τον Μάιο, με τις τιμές να ανακοινώνονται λίγο νωρίτερα. Αν το Bigster Hybrid 155 – που είναι και η πιο πολιτισμένη σε λειτουργία έκδοση κινητήρα – προσφερθεί σε επίπεδα τιμής που μας έχει συνηθίσει η Dacia, τότε τα ευρύχωρα SUV, ακόμα και εκείνα της κατηγορίας D, έχουν αποκτήσει έναν άξιο αντίπαλο.

Dacia Bigster

Photo Credits: Dacia

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!