Διαστημική η νέα BMW S1000RR 

Κώστας Παστρίμας
Διαστημική η νέα BMW S1000RR 
Η BMW Motorrad παρουσίασε την καινούρια S1000RR με αεροδυναμικά βοηθήματα και περισσότερη δύναμη.

Η BMW παρουσίασε την S1000RR του 2023 με αρκετά σημαντικές αναβαθμίσεις σε όλους τους τομείς. Η κορυφαία superbike των Γερμανών δανείζεται αρκετά στοιχεία από την εξωτική M1000RR έχοντας αναβαθμίσεις στον κινητήρα, τα ηλεκτρονικά, το πλαίσιο και τα αεροδυναμικά. Το πρώτο πράγμα που μπορεί να διακρίνεις κανείς είναι τα αεροδυναμικά φτερά στο εμπρός μέρος της μάσκας. Η BMW αναφέρει πως παράγουν 10 κιλά κάθετης δύναμης βοηθώντας σημαντικά τη μείωση της σούζας κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης, ενώ βοηθούν τη μοτοσικλέτα να σταματήσει με περισσότερη σταθερότητα.

BMW Motorrad

Αρκετή δουλειά έχουν κάνει οι μηχανικοί της BMW Motorrad στον τομέα του κινητήρα. Το τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 999 κ.εκ. αποδίδει πλέον 210 ίππους (3 περισσότερους από πριν) και 113Nm ροπής με το στροφόμετρο να έχει μετατοπιστεί κατά 250 σ.α.λ. πιο ψηλά (14.600 σ.α.λ.). Το μυστικό εδώ ήταν το φίλτρο αέρα το οποίο προέρχεται από την M1000RR. Στα ηλεκτρονικά, η BMW έχει εμπλουτίσει τη μοτοσικλέτα με μια νέα χαρτογράφηση η οποία ονομάζεται Slick Mode και ξεδιπλώνει τις αρετές της μοτοσικλέτας σε συνθήκες ακραίας πρόσφυσης.

BMW Motorrad

 

Παράλληλα, στην S1000RR του 2023 συναντάμε δύο ακόμα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Το πρώτο είναι το Slide Control το οποίο επιτρέπει το γλίστρημα του πίσω τροχού σε συνθήκες μέγιστης κλίσης μέχρι το σημείο που έχει ρυθμίσει το σύστημα ο αναβάτης. Το δεύτερο σύστημα είναι το Brake Slide Control, το οποίο επιτρέπει το γλίστρημα του πίσω τροχού κατά την είσοδο στη στροφή, πάλι ανάλογα με τη επιθυμητή ρύθμιση του αναβάτη. Η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων έχει κοντύνει για καλύτερες επιταχύνσεις.

BMW Motorrad

Πολύ σημαντική είναι η δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσιο το οποίο είναι επανασχεδιασμένο. Το αλουμινένιο πλαίσιο είναι πιο εύκαμπτο για καλύτερη συμπεριφορά και αίσθηση στον αναβάτη, ενώ έχει διαφορετική γεωμετρία με πιο ανοιχτή γωνία κάστερ και μεγαλύτερο μεταξόνιο. Η BMW δίνει επίσης στον αναβάτη την δυνατότητα να ρυθμίσει το «βήμα» (pivot) χάρη στο ρυθμιζόμενο ψαλίδι και το ύψος του πίσω μέρους. Ο Βόλφγκανκγ Βάλνερ, Project Manager της S1000RR τόνισε: «Με έναν πιο δυνατό κινητήρα, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και πλαίσιο, με το νέο σύστημα Brake Slide Assist και DTC Slide Control, με εκλεπτυσμένα αεροδυναμικά και επανασχεδιασμένο πίσω μέρος καταφέραμε να ανεβάσουμε το επίπεδο απόδοσης της RR σε άλλο επίπεδο».

BMW Motorrad

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!