Test drive: Volkswagen ID. 5 PRO Performance: Coupe Alter Ego

Test drive: Volkswagen ID. 5 PRO Performance: Coupe Alter Ego

Νίκος Γιαννούλας
Test drive: Volkswagen ID. 5 PRO Performance: Coupe Alter Ego
Στην ερώτηση γιατί να προτιμήσει κανείς το ID. 5 έναντι του ID. 4, η μόνη απάντηση που μπορεί να δοθεί είναι «γιατί έχει αμάξωμα σαν coupe».

Η κατασκευαστική πρακτική των πολλών εκδόσεων ενός πλαισίου και μιας γραμμής μετάδοσης, έχει σημαντικά οφέλη. Διότι με ελάχιστο κόστος εξέλιξης δημιουργείται μια γκάμα μοντέλων που καλύπτει πολλά διαφορετικά -κυρίως αισθητικά- γούστα, ενώ δίνει και τη δυνατότητα διαφορετικής τιμολόγησης.

Το έχουμε δει συχνά σε premium κυρίως μάρκες και ειδικά στην κατηγορία των SUV, πάνω σε ένα μοντέλο να «χτίζονται» πολλές παραλλαγές και να βαφτίζονται μάλιστα με διαφορετικά ονόματα. Σε αυτή τη λογική έρχεται να προστεθεί και το Volkswagen ID. 5, του οποίου η άμεση συγγένεια με το ID. 4 δεν κρύβεται σε κανένα σημείο, πέραν του πιο ρευστού τελειώματος του πίσω μέρους του αμαξώματος. Το οποίο εξασφαλίζει μια πιο sport και δυναμική νότα coupe, μερικούς πόντους μήκους στο αμάξωμα και προσφέρεται σε μια πιο πλούσια εξοπλισμένη και ισχυρή βασική έκδοση, την Pro Performance.

volkswagen id.5

Αυτή διαθέτει τη συστοιχία μπαταριών με ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh, τον ηλεκτρικό κινητήρα των 204 ίππων και μετάδοση στους πίσω τροχούς. Με ζάντες 19'' στο βασικό εξοπλισμό και πλούσια ελέη, κοστολογείται περίπου 4.500 ευρώ πλέον του ID. 4 και έρχεται να πάρει μια θέση στην ήδη μεγάλη παλέτα των προσφερόμενων αμιγώς ηλεκτρικών SUV στην ελληνική αγορά.

 

Επιβλητικό αμάξωμα

Με μήκος 4,6 και πλάτος 1,852 μέτρα, το ID. 5 βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας C SUV. Το επιβλητικό αμάξωμα δημιουργεί πολύ θετικές εντυπώσεις σε όσους το αντικρίζουν, όπως και το εσωτερικό, κυρίως με την ευρυχωρία που προσφέρει. Εδώ, λόγω και του εντελώς επίπεδου πατώματος πίσω, πέντε άτομα θα φιλοξενηθούν με περισσή άνεση, ενώ ο όγκος των αποσκευών τους μπορεί να φτάσει το εντυπωσιακό νούμερο των 549 λίτρων. Οι τελευταίες μάλιστα τοποθετούνται με χαρακτηριστική ευκολία χάρη στο τεράστιο άνοιγμα, ενώ αν παραβιαστεί το ύψος που ορίζει το σχετικό κάλυμμα, τα διαθέσιμα λίτρα αυξάνονται σημαντικά.

Εννοείται φυσικά ότι το πίσω κάθισμα μπορεί να διπλώσει ασύμμετρα σε δύο τμήματα εκτοξεύοντας τα λίτρα των αποσκευών στα 1.561 σε διθέσια διάταξη, ενώ το πάτωμα μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο ύψη, προσφέροντας τη δυνατότητα να καλυφθούν αντικείμενα στο διπλό χώρο, που προκύπτει όταν τοποθετηθεί πιο ψηλά.

volkswagen id.5

Από άποψη εξοπλισμού στην έκδοση της δοκιμής δεν έλειπε τίποτα, ενώ ακόμα και η βασική είναι πολύ πλούσια εξοπλισμένη. Η εικόνα είναι ταυτόσημη με αυτή του ID. 4, ήτοι φειδωλή σε εντυπώσεις αλλά εξαιρετική σε εργονομία, εξαιρουμένων των διακοπτών των πίσω παραθύρων στη θέση του οδηγού. Το αυτοκίνητο διέθετε αρκετά έξτρα όπως την τεράστια πανοραμική γυάλινη οροφή, το head up display, κλιματισμό 3 ζωνών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εργονομικά καθίσματα, led matrix προβολείς και πολλά ακόμα. Από όλα τα παραπάνω, εμείς θα προτιμούσαμε κυρίως τους προσαρμοζόμενους led προβολείς και την αντλία θερμότητας. Οι πρώτοι εξασφαλίζουν ένα τεράστιο πλεονέκτημα ασφάλειας τη νύχτα, ενώ η δεύτερη αυξάνει την εμβέλεια του αυτοκινήτου, ειδικά τους χειμερινούς μήνες.

Κοντολογίς το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, άνετο και πρακτικό. Μόνο το σύστημα πολυμέσων δημιουργεί κάποια ερωτηματικά, καθώς μερικές φορές αργεί χαρακτηριστικά να μεταβεί από μενού σε μενού, ενώ και πάλι, όπως στα ID. 3 και ID. 4, δεν μπορέσαμε να εντοπίσουμε τους πεζούς ελληνικούς χαρακτήρες στο σύστημα πλοήγησης. Ως αποτέλεσμα κάναμε τη δουλειά μας επιλέγοντας τη διεύθυνση με λατινικούς πεζούς χαρακτήρες και το σύστημα, ως δια μαγείας, μας εμφάνιζε στο μενού τη διεύθυνση με ελληνικούς... πεζούς χαρακτήρες.

volkswagen id.5

Πέραν αυτών των bug νεότητας που μάλλον θα λύνονται στην πορεία με την υφιστάμενη δυνατότητα Over The Air ενημερώσεων, η σύνδεση του κινητού τηλεφώνου είναι εύκολη μέσω Android Auto στην περίπτωσή μας, ενώ το interface πολύ κατανοητό και εύκολο στη χρήση, με μεγάλα εικονίδια.

Η ηλεκτροκίνηση στα καλύτερά της

Στα της οδήγησης, το προαιρετικό ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα στην έκδοση της δοκιμής εξασφαλίζει άριστη άνεση και πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης, δίνοντας τη δυνατότητα εύρεσης της ιδανικής θέσης. Το τιμόνι ρυθμίζεται καθ' ύψος και τηλεσκοπικά, συμπαρασύροντας και το μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το -επίσης προαιρετικό- head up display με την επαυξημένη πραγματικότητα είναι εξαιρετικό και ένα από τα στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού που αξίζει να προσθέσει κανείς.

Το αυτοκίνητο δίνει τη δυνατότητα επιλογής τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης -Eco, Comfort, Sport, Individual- και αυτόματης ή έντονης ανάκτησης ενέργειας από το ηλεκτρικό μοτέρ. Εννοείται ότι η πιο άμεση απόκριση και η πλέον δυναμική οδήγηση υποστηρίζεται από το πρόγραμμα Sport. Για την ανάκτηση, στην αυτόματη λειτουργία ρυθμίζεται ανάλογα και με τη θέση των προπορευόμενων αυτοκινήτων, ενώ επιλέγοντας το B από τον περιστροφικό χειριστήριο της μετάδοσης, αυτή είναι μονίμως στο μέγιστο βαθμό, αλλά όχι στη λογική του one pedal, όπου με μηδενική πίεση του γκαζιού το αυτοκίνητο ακινητοποιείται.

volkswagen id.5

Επίσης να σημειώσουμε ότι σε απότομες στροφές, ακόμα και με το κιβώτιο στην επιλογή B, η ένταση της ανάκτησης μειώνεται, ώστε να μην δημιουργούνται φαινόμενα απότομης μεταφοράς βάρους αν ο οδηγός αφήσει εντελώς το πόδι από το γκάζι. Όσον αφορά στις επιδόσεις αυτές είναι αβίαστα σβέλτες, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,4 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Το μεγάλο αυτού ωστόσο όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το οποίο αφορά φυσικά και στο ID. 5, είναι η αμεσότητα των ενδιάμεσων επιταχύνσεων, που επιτρέπει ταχύτατα προσπεράσματα με ασφάλεια, ειδικά στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.

Η ανάρτηση, με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, είναι σαφώς προσανατολισμένη στην άνεση. Ωστόσο ούτε φαινόμενα πλεύσης παρατηρούνται, ούτε μεγάλη κλίση του αμαξώματος σε κλειστές στροφές. Το τιμόνι, με μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση στην κρεμαγιέρα έχει σωστή αίσθηση και ακρίβεια, χωρίς ωστόσο να διεκδικεί δάφνες κορυφαίας ανάδρασης. Συνολικά το αυτοκίνητο ρέει όμορφα από στροφή σε στροφή όταν δεν πιέζεται υπερβολικά, χωρίς να ταλαιπωρεί οδηγό και επιβάτες. Σε αντίθετη περίπτωση το μεγάλο βάρος αρχικά θα δημιουργήσει τάση υποστροφής ή, σε περίπτωση απότομης μεταφοράς βάρους, τάση υπερστροφής. Το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς επεμβαίνει έγκαιρα, με αποτέλεσμα τίποτα να μην εξελίσσεται υπερβολικά.

volkswagen id.5

Τα φρένα είναι δυνατά και μόνο σε συνδυασμό με τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας και κατσαρό οδόστρωμα είναι πιθανό να επιφέρουν μια πρόωρη ενεργοποίηση του ABS, που πιθανώς να ξενίσει τον οδηγό. Οι μεγάλοι τροχοί με διάμετρο 19 ιντσών και πλάτος 255 χιλ. εξασφαλίζουν πολλή πρόσφυση, ωστόσο δεν πρέπει ποτέ ο οδηγός να ξεχνά το βάρος των 2.118 κιλών, το οποίο ξεπερνά κατά πολύ το αντίστοιχο οποιουδήποτε άλλου SUV με συμβατικό κινητήρα έχει οδηγήσει.

Ενεργειακή αποδοτικότητα

Η κατανάλωση ενέργειας, που τόσο απασχολεί κάθε οδηγό ειδικά σήμερα, είναι ένα από τα δυνατά σημεία του μοντέλου. Πιο συγκεκριμένα μέσα στην πόλη μπορεί να πέσει έως και τις 13 kWh/100 χλμ., σε επαρχιακό δίκτυο μια μέση τιμή δεν ξεπερνά συνήθως τις 16 kWh/100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο με μέγιστη ταχύτητα στο όριο των 130 χλμ./ώρα που ορίζει ο νόμος, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τις 19 kWh/100 χλμ., με χρήση κλιματισμού.

Μετά από 900 χιλιόμετρα σβέλτης οδήγησης κυρίως σε αυτοκινητόδρομο, η μέση τιμή που κατέγραψε ο υπολογιστής ταξιδιού του ID. 5 ήταν 18,3 kWh/100 χλμ., μια τιμή που με βάση της 77 καθαρές kWh της μπαταρίας, ορίζει την εμβέλεια με μια πλήρη φόρτιση στα 400 περίπου χιλιόμετρα. Αυτά τα νούμερα είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά και αρκετά συμφέροντα, με βάση τόσο το κόστος της δημόσιας φόρτισης (από 0,4 έως και 0,6 ευρώ/kWh), όσο και της οικιακής, που κυμαίνεται περίπου στο ίδιο πλαίσιο τιμών (!) κατά το διάστημα της δοκιμής.

volkswagen id.5

Το νέο ID. 5 στην έκδοση Pro Performance της δοκιμής είναι ένα εξαιρετικό οικογενειακό SUV. Έχει πολύ μεγάλους χώρους, άνετη ανάρτηση, σωστή οδική συμπεριφορά και όλα τα εγγενή θετικά στοιχεία ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Σε κατάλληλους φορτιστές μπορεί να ανακτά ενέργεια αρκετά γρήγορα, έως 135 kW, ενώ η εμβέλειά του ακόμα και σε ταξίδι φτάνει κοντά στα 400 χιλιόμετρα. Το ερώτημα είναι αν πρέπει να το προτιμήσει κανείς έναντι του ID. 4, καθώς κοστίζει 51.600 ευρώ, αντί των 48.400 του πρώτου -χωρίς την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2». Αυτό φυσικά θα πρέπει να το απαντήσει ο κάθε αγοραστής ξεχωριστά. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η εμπειρία θα είναι απόλυτα θετική και απολαυστική.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!