Πριν από 25 χρόνια: Η «τούμπα» που... ταρακούνησε την Mercedes-Benz
Τα στελέχη της Daimler-Benz βρίσκονταν στο Τόκιο για την πρεμιέρα της Maybach Concept, στις 24 Οκτωβρίου 1997, όταν πληροφορήθηκαν ότι κάτι σοβαρό είχε συμβεί με τη νέα A-Class στη Σουηδία. Το βασικό μοντέλο στη γκάμα της Mercedes-Benz είχε τουμπάρει στη δοκιμασία αποφυγής ταράνδου (moose test), στην οποία το είχε υποβάλει το σουηδικό περιοδικό Teknikens Värld.
Αφού ολοκληρώθηκε η παρουσίαση της Maybach, τα υψηλόβαθμα στελέχη του γερμανικού ομίλου επέστρεψαν με την πρώτη πτήση στη Στουτγάρδη για την αντιμετώπιση του θέματος. Όπως αναφέρει ο τότε υπεύθυνος τεχνικής ανάπτυξης της Daimler-Benz, Γιούργκεν Χούμπερτ, «αποφασίσαμε να πούμε όλη την αλήθεια στο κοινό».
Διαπιστώθηκε ότι τα λεπτά ελαστικά, το υψηλό κέντρο βάρους και η ρύθμιση του πλαισίου ήταν ορισμένοι από τους λόγους που η A-Class τουμπάρισε κατά τη διάρκεια του τεστ. Το σημαντικότερο όμως ήταν η απουσία του ESP, του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου της ευστάθειας.
Στην Mercedes-Benz αποφάσισαν να διακόψουν για 12 εβδομάδες τις παραδόσεις των A-Class και να ανακαλέσουν 18.000 αυτοκίνητα που είχαν ήδη παραδοθεί, προκειμένου να κάνουν τις απαραίτητες επεμβάσεις. Το ESP τοποθετήθηκε σε όλες τις A-Class ως στάνταρ στοιχείο του εξοπλισμού από το Φεβρουάριο του 1998, κάτι που έγινε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της compact κατηγορίας.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η γερμανική μάρκα, «το περιστατικό αυτό προκάλεσε την ταχύτατη και ευρεία ενσωμάτωση του ESP σε όλες τις σειρές μοντέλων της Mercedes-Benz. Πλέον οι οδηγοί των αυτοκινήτων της μάρκας απολαμβάνουν την υποστήριξη περισσοτέρων από 40 ανάλογων συστημάτων». Από το 2011 το ESP κατέστη με απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεωτικό σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη.
Επίσης, πριν από 20 χρόνια λανσαρίστηκε από την Mercedes-Benz το σύστημα PRE‑SAFE. Για πρώτη φορά ενεργά στοιχεία ενσωματώθηκαν σε συστήματα παθητικής ασφάλειας, για προστασία των επιβατών κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος.
Η Mercedes-Benz έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο για το 2050: να πετύχει μηδενικά ατυχήματα στα οποία θα εμπλέκονται μοντέλα της.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!