Ferrari: Ένα ορόσημο στην ιστορία της βγαίνει στο σφυρί
Το 1965, η Ferrari 250 LM πέρασε τη γραμμή τερματισμού στο στις 24 Ώρες Λε Μαν, κλείνοντας ένα κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας. Ήταν η τελευταία φορά που μια Ferrari με κινητήρα V12 κατέκτησε την κορυφαία θέση στον εμβληματικό αγώνα αντοχής. Παρότι η Ferrari είχε σημειώσει εννέα νίκες στο Le Mans μέχρι τότε, αυτή ήταν η μοναδική που επιτεύχθηκε από μια ιδιωτική ομάδα – την North American Racing Team (NART) του Luigi Chinetti.
Το αυτοκίνητο και η κληρονομιά του
Η Ferrari 250 LM του 1964, σχεδιασμένη από τον Scaglietti, είναι ένα κόσμημα της μηχανοκίνησης. Το συγκεκριμένο μοντέλο με αριθμό πλαισίου 5893, είναι η έκτη 250 LM που κατασκευάστηκε και έχει συμμετάσχει σε έξι 24ωρους αγώνες κατά τη διάρκεια της θητείας του Enzo Ferrari - μια σπάνια διάκριση.
Μετά τον θρίαμβο στο Λε Μαν, το αυτοκίνητο συνέχισε την πορεία του στους αγώνες αντοχής, με τελευταία συμμετοχή στις 24 Ώρες της Daytona το 1970. Έπειτα, πέρασε στην κατοχή του Μουσείου Ταχύτητας της Ινδιανάπολης, όπου παρέμεινε σε αυθεντική κατάσταση, με μόνο περιοδική συντήρηση για να διατηρείται λειτουργικό.
Τεχνικά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν
Η Ferrari 250 LM εξοπλίζεται με τον κινητήρα Tipo 211 V-12 3.3 λίτρων, ο οποίος παράγει περίπου 320 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας διαθέτει διαμήκη διάταξη και τροφοδοτείται μέσω εξαπλών καρμπυρατέρ Weber.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 5 σχέσεων και η ισχύς μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, προσφέροντας εξαιρετικά δυναμική οδήγηση. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω, καθώς και δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς – μια πρωτοπορία για την εποχή του.
Το αμάξωμα από αλουμίνιο προσφέρει χαμηλό βάρος, συμβάλλοντας στην επιτυχία του στους αγώνες αντοχής. Οι σχεδιαστικές γραμμές του Scaglietti παραμένουν από τα πιο αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά της σειράς 250.
Η δημοπρασία
Το αυτοκίνητο θα είναι το επίκεντρο της δημοπρασίας της RM Sotheby’s στο Παρίσι το 2025, με εκτιμώμενη τιμή πώλησης πάνω από 26 εκατομμύρια δολάρια (24,7 εκατομμύρια ευρώ). Η ιστορία του, η σπανιότητα και η αγωνιστική του κληρονομιά αναμένεται να το καταστήσουν ένα από τα πιο περιζήτητα κομμάτια για τους συλλέκτες κλασικών αυτοκινήτων.
Η Ferrari 250 LM δεν είναι μόνο ένα αυτοκίνητο. Είναι ένα κομμάτι της ιστορίας της αυτοκίνησης και του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ένας φόρος τιμής στη θρυλική εποχή των V-12 και μια υπενθύμιση της κυριαρχίας της Ferrari στις δεκαετίες του 1960. Όταν αυτό το αριστούργημα βγει στο σφυρί, δεν θα είναι απλά μια πώληση. Θα είναι μια στιγμή που θα φέρει στο προσκήνιο την κληρονομιά μιας εποχής που χάραξε ανεξίτηλα την ιστορία της αυτοκίνησης.
Φωτογραφίες: RM Sotheby’s
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!