Formula 1: Ο ρόλος που θα παίξουν τα ελαστικά στο Τέξας

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: Ο ρόλος που θα παίξουν τα ελαστικά στο Τέξας
Το Circuit of the Americas είναι μία άκρως απαιτητική πίστα όπου η διαχείριση των ελαστικών θα παίξει καθοριστικό ρόλο.

Επιστροφή στη δράση για το μαγικό κόσμο της Formula 1, με τον δέκατο-ένατο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος να διεξάγεται στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Πεδίο μάχης θα είναι το Circuit of the Americas, στο Όστιν του Τέξας, μία πίστα ιδιαίτερων απαιτήσεων.

Για τον αγώνα αυτό, η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: Η C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 είναι η κόκκινη/μαλακή.

Η ανομοιόμορφη επιφάνεια της πίστας μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της απόστασης από το έδαφος επηρεάζοντας την αεροδυναμική απόδοση. Οι ομάδες πρέπει να μελετήσουν προσεκτικά τα δεδομένα για να βρουν το καλύτερο σετάρισμα.

Pirelli COTA 2022

Πέρυσι, το Grand Prix στο COTA ήταν στρατηγικής δυο αλλαγών ελαστικών. Φέτος όμως, έχουμε μια νέα γκάμα ελαστικών οπότε η ιστορία μπορεί να είναι τελείως διαφορετική. Οι νέοι κανονισμοί, οι καιρικές συνθήκες και άλλες παράμετροι της πίστας μπορεί να παίξουν ρόλο.

 

Όπως στην Ιαπωνία έτσι και στο Όστιν, η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι διευρυμένη στα 90 λεπτά, ώστε να δοκιμαστούν πρωτότυπα σλικ ελαστικά του 2023. Αυτό θα βοηθήσει να οριστικοποιηθεί η μορφή των γομών προτού οι ομάδες δοκιμάσουν την τελική τους εκδοχή, μετά το τελευταίο Grand Prix στο Άμπου Ντάμπι.

Όλη η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι αφιερωμένη στις δοκιμές ελαστικών με την Pirelli να καθορίζει τη δράση. Αν μια ομάδα δώσει την ευκαιρία σ’ έναν νέο οδηγό να δοκιμάσει στο FP1, θα έχει λίγο χρόνο στο FP2 για το δικό της πρόγραμμα, προτού επικεντρωθεί στις δοκιμές ελαστικών. Τα πρωτότυπα ελαστικά ξεχωρίζουν καθώς δεν έχουν χρώματα στα πλαϊνά.

COTA 2021 Pirelli

«H πίστα του Τέξας έχει ισορροπημένη χάραξη όσον αφορά στις απαιτήσεις που θέτει στα μονοθέσια και στα ελαστικά στους τομείς της ελκτικής πρόσφυσης, του φρεναρίσματος και των πλευρικών φορτίων. Κυρίως όμως, είναι μια πίστα με συνεχή ροή, πράγμα που λατρεύουν οι οδηγοί. Έχει κάποια απαιτητικά σημεία τα οποία δεν πρέπει να υποτιμήσει κανείς. Κάποια μέρη της στρώθηκαν με νέα άσφαλτο το 2020 ενώ πέρυσι έγιναν εργασίες για να εξομαλυνθούν οι ανομοιομορφίες που υποχρεώνουν τις ομάδες να αυξήσουν την απόσταση από το έδαφος. Αυτό επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση. Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών πιθανόν να δούμε θεαματική βελτίωση των επιπέδων πρόσφυσης. Κατά συνέπεια, για τις ομάδες είναι κρίσιμο να συλλέξουν όσα περισσότερα στοιχεία μπορούν στο FP3, ώστε να καθορίσουν καλύτερα τη στρατηγική τους. Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι αφιερωμένη στα σλικ ελαστικά του 2023 - καιρού επιτρέποντος. Οι καιρικές συνθήκες στο Όστιν είχαν μεγάλες διακυμάνσεις τα τελευταία χρόνια, πρόκειται για μια πίστα όπου πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για όλα», είπε ο Μάριο Ίζολα, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool, Pirelli

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!