Formula 1: Η αντοχή της μέσης γόμας έκρινε το GP Μεξικού
Μπορεί το Grand Prix της Πόλης του Μεξικού μπορεί να μην είχε τις ανατροπές και τις συγκινήσεις των προηγούμενων αγώνων, ωστόσο περιελάμβανε μία αθέατη μάχη στη σκακιέρα της στρατηγικής. Στην οποία την κίνηση ματ την έκανε η Red Bull Racing, με αποτέλεσμα ο Μαξ Φερστάπεν να πετύχει μία εύκολη νίκη.
Η δέκατη-τέταρτη επιτυχία του Ολλανδού που αποτελεί και αριθμό ρεκόρ, ήρθε χρησιμοποιώντας την P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα στην εκκίνηση και μετάβαση στην P Zero κίτρινη/μέση γόμα στον 25ο γύρο. Παρότι εκεί έχασε την πρωτοπορία, την ανέκτησε όταν οι αντίπαλοί του στη Mercedes-AMG έκαναν τις δικές τους αλλαγές.
Από κει και πέρα έπρεπε απλά να διαχειριστεί τη μέση γόμα ως το τέλος και συμπλήρωσε μ’ αυτή 46 γύρους, κατακτώντας τη νίκη με 15 δευτερόλεπτα διαφοράς.
Δώδεκα οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα και οκτώ με τη μέση γόμα. Οπότε υπήρχαν εξ αρχής διαφορετικές στρατηγικές. Αυτό αποδείχτηκε κλειδί στη μάχη μεταξύ Red Bull Racing και Mercedes. Η γερμανική ομάδα επέλεξε την P Zero λευκή/σκληρή γόμα για το τέλος καθώς είχε εκκινήσει με τη μέση γόμα.
Ο Λούις Χάμιλτον τερμάτισε δεύτερος επαναλαμβάνοντας το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα που πέτυχε την προηγούμενη βδομάδα στο Ώστιν. Ο έτερος οδηγός της Mercedes, Τζορτζ Ράσελ, ήταν ένας από τους τρεις οδηγούς που έκαναν δυο αλλαγές ελαστικών. Έβαλε τη μαλακή γόμα στο τέλος και πήρε τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου.
Ο Μάριο Ίζολα, διευθυντής motorsport της Pirelli, είπε: «Μας ικανοποιεί πως και οι τρεις γόμες έδωσαν στους οδηγούς και στις ομάδες τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τον αγώνα σαν μια παρτίδα σκάκι. Υπήρχαν διαφορετικές στρατηγικές, που βασίζονταν στις δυνατότητες που είχε ο καθένας να βελτιστοποιήσει την απόδοση των ελαστικών. Η μέση γόμα πρωταγωνίστησε αλλά καθοριστικό ρόλο έπαιξαν τόσο η μαλακή, όσο και η σκληρή γόμα. Όλες επέδειξαν δυνατή απόδοση και μειωμένη φθορά. Η μάχη επικεντρώθηκε στις δυο ομάδες που κατάφεραν να αξιοποιήσουν καλύτερα τα ελαστικά τους όλο το Σαββατοκύριακο. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για μας, ειδικά μετά τις 15 έντονες μέρες μεταξύ των δυο τεστ για τα πρωτότυπα ελαστικά του 2023. Συλλέξαμε δεδομένα τόσο για τις σκληρές όσο και για τις μαλακές γόμες στο Ώστιν και στην Πόλη του Μεξικού. Τα σχόλια των πραγματικών αστέρων – των οδηγών – περιείχαν ενθουσιασμό και πραγματική προσήλωση στην ανάλυση των θεμάτων που ανέκυψαν αμέσως μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου τεστ».
Φωτογραφίες: Pirelli
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!