Renault: Οδηγήσαμε στην Ισπανία το ολοκαίνουριο Austral
- Μια ολοκληρωμένη πρόταση
- Renault Austral E-Tech
- Ποιότητα, τεχνολογία και οδική συμπεριφορά
- Η επιστροφή της τετραδιεύθυνσης
- Στο δρόμο φαίνεται η διαφορά
- Οικονομία
Το Renault Austral, από τη στιγμή που ανακοινώθηκε και αποκαλύφθηκε πριν από μερικούς μήνες, ανέλαβε και μια σημαντική αποστολή: να γίνει ο σημαιοφόρος στην επίθεση της γαλλικής μάρκας στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων (C Segment) και ειδικότερα στα C-SUV , την υποκατηγορία που αποτελεί το «πεδίο μάχης» για όλους σχεδόν τους κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη. Είναι μέρος της στρατηγικής της Renault για το μέλλον, που ονομάζεται Renolution (από το Renault και το revolution, δηλαδή επανάσταση).
Το ολοκαίνουργιο Austral θα αντικαταστήσει στην γκάμα της Renault το Kadjar και σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση του C-segment που ξεκίνησε από το Arkana και το -επίσης ολοκαίνουργιο- Megane E-TECH Electric, με μια σύγχρονη προσέγγιση. Μια «Nouvelle Vague» που στοχεύει να μετατρέψει τη μάρκα σε σημείο αναφοράς στην κατηγορία.
Μια ολοκληρωμένη πρόταση
Το Renault Austral είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, που έχει «χτιστεί» πάνω στην καινούρια πλατφόρμα CMF-CD της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Ο σχεδιασμός του αμαξώματος προτάσσει την αθλητική σιλουέτα του, χωρίς να καταφεύγει σε σχεδιαστικές ακροβασίες. Πρόκειται για ένα «καθαρό» σχήμα, που δείχνε να έχει σαν προτεραιότητα την καθολική αποδοχή παρά τον αρχικό ενθουσιασμό, κάτι που ασφαλώς πετυχαίνει.
Αντίστοιχα στο εσωτερικό, έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην ευρυχωρία, στην ποιότητα και στη χρήση τεχνολογίας. Η αίσθηση στο εσωτερικό του Austral είναι ενός προσεγμένου και πολύ καλά φτιαγμένου αυτοκινήτου, που δεν απέχει ιδιαίτερα από αυτά που έχουμε μάθει να αναγνωρίζουμε ως premium. Ταυτόχρονα, ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μια πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και άνεσης, που κάνουν τη συμβίωση μαζί του πολύ πιο εύκολη και διασκεδαστική.
Το Renault Austral προσφέρει αρκετές λύσεις στον τομέα των κινητήρων, με τα υβριδικά συστήματα στο επίκεντρο. Υπάρχουν δύο mild hybrid εκδόσεις. Η μία συνδυάζεται με τον γνωστό 1.3 τούρμπο κινητήρα που γνωρίζουμε άλλα μοντέλα των Renault και Nissan. Η άλλη φοράει έναν καινούριο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων, που συνδυάζεται με υβριδικό σύστημα 48V.
Renault Austral E-Tech
Στην κορυφή των εκδόσεων συναντάμε το πλήρως υβριδικό E-Tech, που συνδυάζει τον προαναφερθέντα νέο 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων 96 kW (130 ίπποι) και 205 Nm ροπής με έναν ηλεκτροκινητήρα που διαθέτει περισσότερη ισχύ και περισσότερη ροπή (50 kW και 205 Nm), μια μπαταρία ιόντων λιθίου μεγαλύτερης χωρητικότητας (1,7 kWh / 400 V) και ένα κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων (δύο για ηλεκτρική λειτουργία και πέντε για υβριδική λειτουργία), διαθέσιμο με συνολική ιπποδύναμη 160 ή 200 ίππων. Η κίνηση μεταφέρεται σε όλες τις περιπτώσεις στους εμπρός τροχούς.
Αυτήν την έκδοση, την πλήρως υβριδική με τους 200 ίππους, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Austral στην Ισπανία, λίγο έξω από τη Μαδρίτη. Εκεί μας περίμεναν τα ολοκαίνουργια Austral, που όλα ανήκαν στο ανώτατο επίπεδο Esprit Alpine και ήταν βαμμένα στο πολύ ωραίο βαθύ μπλε της Alpine και στο εντυπωσιακό Satin Grey.
Ποιότητα, τεχνολογία και οδική συμπεριφορά
Οι βασικοί πυλώνες πάνω στους οποίους η Renault έχει επιλέξει να επενδύσει στο νέο Austral είναι η συμπεριφορά του στο δρόμο, η τεχνολογία που ενσωματώνει και η ποιότητα που αποπνέει. Ξεκινώντας αντίστροφα, αμέσως μόλις μπει κάποιος στο Austral αντιλαμβάνεται ότι οι Γάλλοι δεν έχουν κάνει εκπτώσεις, όπως κάποιοι από τους ανταγωνιστές τους. Τόσο ο σχεδιασμός όσο και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εξαιρετικά και οι επιβάτες νιώθουν το φιλόξενο περιβάλλον να τους προσκαλεί να απολαύσουν τη διαδρομή.
Τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του εσωτερικού του Renault Austral είναι τρία. Το μάτι πέφτει πρώτα στο τιμόνι, που δεν έχει το «παραδοσιακό» στρογγυλό σχήμα αλλά μοιάζει πιο πολύ με τετράγωνο. Μετά είναι οι οθόνες. Υπάρχουν δύο: μία μπροστά από τον οδηγό που παίζει το ρόλο πίνακα οργάνων και μία στην κεντρική κονσόλα. Έχουν μέγεθος 12,3 ίντσες η κάθε μία, εκτός από τις βασικές εκδόσεις, στις οποίες η κεντρική οθόνη έχει μέγεθος 9 ιντσών. Το «εφέ» των Γάλλων είναι ότι οι οθόνες δείχνουν να ενώνονται, σε σχήμα ενός ανάποδου L, και να σχηματίζουν μια ενιαία επιφάνεια, που την ονομάζουν «OpenR».
Τέλος, στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ένα «arm rest», που ουσιαστικά είναι ένα σημείο για να ακουμπάει ο καρπός όταν χειρίζεται ο οδηγός την οθόνη. Το armrest αυτό μοιάζει με τα χειριστήρια που έχουν οι πιλότοι στα αεροπλάνα για να ρυθμίζουν την ισχύ των κινητήρων. Οι οθόνες δεν τελειώνουν εδώ. Συμπληρώνονται από το 9,3 ιντσών Head Up Display που προβάλλει μπροστά στα μάτια του οδηγού ταχύτητα οχήματος, ενεργό ADAS, προειδοποίηση ταχύτητας και ενδείξεις πλοήγησης.
Η επιστροφή της τετραδιεύθυνσης
Το νέο Austral ενσωματώνει και ένα σύστημα που δεν βρίσκουμε στην κατηγορία του. Πρόκειται για το τρίτης γενιάς σύστημα τετραδιεύθυνσης που ονομάζεται 4Control. Οι τροχοί στον πίσω άξονα, που έχει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, στρίβουν αντίθετα από τους μπροστινούς τροχούς, σε γωνία μέχρι 5 μοίρες. Έτσι το Austral έχει τώρα έναν κύκλο στροφής μόλις 10,1 μέτρα. Στις στροφές (ξεκινώντας από 50 km/h ανάλογα με τις επιλεγμένες ρυθμίσεις MULTI-SENSE), οι πίσω τροχοί μπορούν επίσης να στρίψουν έως και 1 μοίρα προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς, για να προσφέρουν στον οδηγό επιπλέον σταθερότητα.
Πώς όμως όλα τα παραπάνω μεταφράζονται στο δρόμο; Ξεκινώντας από το συμπέρασμα, στις διαδρομές που για δύο ημέρες οδηγήσαμε το Austral γύρω από τη Μαδρίτη, η συνταγή δείχνει να έχει πετύχει.
Το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι η άνετη θέση οδήγησης και η καλή ορατότητα προς τα εμπρός. Όπου και να ακουμπήσει ο οδηγός βρίσκει είτε μαλακό πλαστικό είτε καλής ποιότητας ύφασμα. Εργονομικά δεν θα συναντήσει σοβαρά προβλήματα, πέραν από την υπερπληθώρα διακοπτών πίσω από τη δεξιά μεριά του τιμονιού. Εκεί βρίσκεται, πάνω από το μοχλό για τους υαλοκαθαριστήρες, ο επιλογέας των ταχυτήτων, που έχει μεταφερθεί στην κολόνα του τιμονιού, ενώ από κάτω βρίσκονται οι διακόπτες για το χειρισμό του ηχοσυστήματος. Συνολικά δύο μοχλοί και ένας πολυδιακόπτης σε μικρή απόσταση μεταξύ τους, που απλώς θα χρειαστούν μια μικρή προσαρμογή από τον οδηγό.
Στο δρόμο φαίνεται η διαφορά
Ξεκινώντας όμως να κινείσαι, ξεδιπλώνονται όλες οι αρετές του αυτοκινήτου. Είναι φανερή η ποιότητα κύλισης στον ανοιχτό δρόμο, με το αμάξωμα να μένει βιδωμένο στο δρόμο και ταυτόχρονα να εξαφανίζει τις ανωμαλίες, ενώ ταυτόχρονα παραμένει αρκετά ήσυχο, με μόνο αεροδυναμικούς θορύβους να εμφανίζονται στα πλάγια.
Οι μηχανικοί της Renault φαίνεται να έχουν κανει εξαιρετική δουλειά στα δυναμικά χαρακτηριστικά του Austral. Δεν το πιέσαμε ιδιαίτερα σε αυτήν την πρώτη γνωριμία (τα όρια ταχύτητας υπάρχουν για να τηρούνται) αλλά δεν χρειάστηκε για να διαπιστώσουμε ότι το πλαίσιο και οι αναρτήσεις έχουν ρυθμιστεί ιδανικά για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Δεν είναι χαλαρό και «τεμπέλικο» όπως συνηθίζεται στα SUV, ούτε πολύ σφικτό για να γίνει άβολο. Η γαλλική σχολή στα καλύτερά της.
Η αποκάλυψη όμως ήταν το σύστημα 4Control. Η παραμετροποιήσιμη τετραδιεύθυνση (μπορέι να ρυθμιστεί σε 13 διαφορετικές θέσεις), ιδιαίτερα στις κλειστές στροφές, έκανε το Austral να στρίβει σαν... Clio. Ήταν εντυπωσιακό πόσο βοηθούσε το αυτοκίνητο να «κλείνει» την τροχιά του προς το εσωτερικό της στροφής, με τον οδηγό να το κάνει άκοπα και -το κυριότερο- αισθανόμενος απόλυτο ασφάλεια. Χρησιμοποιώντας αριθμούς, ο κύκλος στροφής το Austral με αυτό το σύστημα είναι μόλις 10,1 μέτρα, ενώ το Clio, που είναι πολύ μικρότερο σε διαστάσεις, χρειάζεται 10,4 μέτρα.
Πραγματικά, το 4Control αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα «όπλα» του Austral απέναντι στον ανταγωνισμό γιατί πραγματικά δουλεύει και δεν είναι απλώς ένα τρικ εντυπωσιασμού. Πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι θα διατίθεται μόνο με τις E-Tech εκδόσεις, που είναι αυτές που έχουν ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα.
Πολύ καλή είναι και η συνεργασία με το υβριδικό κινητήριο σύνολο. Όλα τα αυτοκίνητα της παρουσίασης είχαν τη μονάδα κίνησης με τους 200 ίππους, επομένως η δύναμη σίγουρα δεν έλειψε. Το σύστημα ελέγχου επιλέγει κάθε φορά τον ιδανικό τρόπο διαχείρισης των επιμέρους τμημάτων του και σε γενικές γραμμές τα καταφέρνει καλά. Στις δυνατές επιταχύνσεις στις εξόδους των στροφών δείχνε κάποιες φορές μια μικρή αναποφασιστικότητα, αλλά οι άνθρωποι της Renault βρίσκονται στη διαδικασία που τελειοποιούν τις λεπτομέρειες στις ρυθμίσεις και μέχρι την κυκλοφορία του αυτοκινήτου αυτά τα μικρά ζητήματα θα έχουν λυθεί.
Το υβριδικό σύστημα έχει τέσσερις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας. Μπορεί το Austral να κινηθεί σαν αμιγώς ηλεκτρικό, για μικρές αποστάσεις, και ο βενζινοκινητήρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως γεννήτρια ενέργειας για την μπαταρία είτε να συμμετέχει στη μετάδοση της κίνησης στους τροχούς, όταν απαιτείται όλη η δύναμη του συστήματος. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, τα Eco, Comfort, Sport και Perso, στο οποίο
μπορεί να επιλέξει και να συνδυάσει τις ρυθμίσεις κατά τα γούστα του.
Οικονομία
Η βασική αποστολή των υβριδικών συστημάτων είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και της εκπομπής ρύπων. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις, το Renault Austral καταναλώνει 4,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 104 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Σε αυτήν την πρώτη γνωριμία μας με το αυτοκίνητο, στις μεικτές διαδρομές της ισπανικής υπαίθρου, που όμως περιλάμβαναν ένα πολύ μικρό κομμάτι αστικού ιστού, η τιμή της κατανάλωσης δεν ήταν πολύ μακριά. Το trip computer έδειχνε τιμές που κυμάνθηκαν πολύ κοντά στα 5,5 λίτρα/100 χλμ, που για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους είναι πολύ καλή επίδοση.
Το Austral θέλει να φέρει ένα νέο αέρα στη μικρομεσαία κατηγορία και στη Renault το έχουν εφοδιάσει με όλα τα χαρακτηριστικά που χρειάζεται για να τα καταφέρει. Είναι εύπεπτο οπτικά, ποιοτικό, ανεβασμένο τεχνολογικά και εξαιρετικό στο δρόμο.
Το Renault Austral αναμένεται στη χώρα μας τον προσεχή Φεβρουάριο. Θα διατίθεται σε ήπια και πλήρως υβριδικές εκδόσεις, οι τιμές των οποίων δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!