Test drive Citroen C5 Aircross 1.2 Puretech EAT8: New face of comfort
Ξεπερνώντας τις 325.000 πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 2019, το C5 Aircross αποτέλεσε πετυχημένο εκπρόσωπο της Citroen στην κατηγορία των οικογενειακών SUV. Η ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου κατασκευάζεται από την περασμένη άνοιξη στο εργοστάσιο της Ρεν, στη Γαλλία, και αρχίζει σύντομα την εμπορική πορεία του στην Ευρώπη.
Το μήκους 4,5 μέτρων C5 Airscross τοποθετείται στο άνω άκρο των compact SUV. Το μεταξόνιο των 2,73 μέτρων αλλά και η δυνατότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού, εξασφαλίζουν κορυφαίους χώρους στην κατηγορία για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Τα τρία ανεξάρτητα και συρόμενα πίσω καθίσματα, δίνουν έξτρα πόντους πρακτικότητας. Ανάλογα με τη θέση τους, ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 580 έως 720 λίτρα, όγκος που υπερκαλύπτει τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας.
Διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης και diesel, αλλά και ως plug-in υβριδικό, το ανανεωμένο C5 Aircross δέχεται ένα φρεσκάρισμα ώστε να παραμείνει επίκαιρο στο άκρως ανταγωνιστικό segment. Στα δυνατά του σημεία, όπως η πρακτικότητα και η άνεση, προστίθενται το επανασχεδιασμένο αμάξωμα και ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός συνδεσιμότητας, με νέα οθόνη για το σύστημα πολυμέσων.
Ανασχεδιασμένο αμάξωμα
Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η επανασχεδιασμένη μάσκα, με το διπλό σιρίτι να επεκτείνεται και να ενώνεται με τα LED φωτιστικά σώματα. Κάτω από τη μάσκα, το νέο σχήμα του αεραγωγού στον προφυλακτήρα, κάνει το πλάτος του μπροστινού μέρους να φαίνεται συνολικά μεγαλύτερο. Τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών είναι σε Glossy Black χρώμα, αποτελώντας κομμάτι του βασικού εξοπλισμού. Στο πίσω μέρος, το C5 Aircross αποκτά νέα τρισδιάστατη φωτεινή υπογραφή LED.
Η καμπίνα των επιβατών χαρακτηρίζεται από την ευρυχωρία και τις ποιοτικές επενδύσεις σε ταμπλό και καθίσματα. Η σημαντικότερη αλλαγή στο εσωτερικό του νέου C5 Aircross αφορά τη νέα οθόνης αφής 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Είναι πλέον τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό, επιτρέποντας στον οδηγό να τη χειρίζεται χωρίς να χαμηλώνει το βλέμμα του. Μοναδική μας ένσταση είναι ότι διατηρήθηκαν τα γραφικά από την παλαιότερη οθόνη, που δείχνουν πλέον παρωχημένα.
Στο μαύρο γυαλιστερό πλαίσιο της οθόνης περιλαμβάνονται οι διακόπτες αφής, για τον έλεγχο του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού, του συστήματος πλοήγησης, των λειτουργιών του οχήματος, του τηλεφώνου και των εφαρμογών Android Auto – Apple CarPlay. Η φαρδιά κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού φιλοξενεί το νέο διακόπτη e-Toggle που αντικαθιστά το προηγούμενο joystick του αυτόματου κιβωτίου. Δίνεται μάλιστα η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων, με τα δύο paddles πίσω από το τιμόνι. Στην κονσόλα συναντάμε και το κουμπί για τα Drive Modes, που περιλαμβάνει και το Grip Control.
Άνεση για σεμινάριο
Αν στην εργονομία και την πρακτικότητα το C5 Aircross παίρνει πολύ καλό βαθμό, στην άνεση του βάζουμε δίχως δεύτερη σκέψη «άριστα». Η ανάρτηση της Citroen με τα Progressive Hydraulic Cushions φιλτράρει αποτελεσματικά όλες τις κακοτεχνίες των δρόμων, ακόμα και τις έντονες που παρατηρούνται στις ελληνικές πόλεις. Σε συνδυασμό με τα νέα καθίσματα Advanced Comfort που διαθέτουν περισσότερο αφρώδες υλικό, ο οδηγός και οι επιβάτες βγαίνουν ξεκούραστοι από το C5 Aircross ακόμα και μετά από αρκετές ώρες.
Με τον τούρμπο 1.2 PureTech 130 ίππων κάτω από το καπό του, το γαλλικό SUV κινείται… κυριαρχικά στον αυτοκινητόδρομο, διατηρώντας άνετα υψηλή ταχύτητα. Το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ΕΑΤ8 συνεργάζεται αρμονικά, ενώ η καλή ηχομόνωση περιορίζει την ένταση των θορύβων (αεροδυναμικών ή από την κύλιση των τροχών) που περνούν στην καμπίνα. Η ευχάριστη έκπληξη έρχεται όμως στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, όπου παρά την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και την μεγάλη απόσταση από το δρόμο, το SUV της Citroen δεν εμφανίζει σημαντικές κλίσεις. Οδηγώντας το σε διαδρομές με συνεχείς στροφές, διαπιστώνεις ότι το C5 Aircross έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το βάρος και ο όγκος του ελέγχονται εύκολα, χωρίς να τρομάζουν τον οδηγό.
Η απουσία υβριδικής τεχνολογίας από τον 1.2 PureTech επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου, η οποία μέσα στην πόλη είναι διψήφια, ενώ σε μεικτό κύκλο βρίσκεται λίγο πάνω από τα 8 λίτρα ανά 100 χλμ. Όσοι αναζητούν βέβαια χαμηλότερο κόστος κίνησης, μπορούν να επιλέξουν την έκδοση diesel με τον 1.5 BlueHDi 130 ίππων ή το ισχυρό plug-in hybrid μοντέλο με τους 225 ίππους και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Είναι χαρακτηριστικό ότι 3 στους 10 οδηγούς του C5 Aircross στην Ευρώπη έχουν επιλέξει την υβριδική έκδοση.
Ικανό και εκτός δρόμου
Αν και δεν διατίθεται ως τετρακίνητο, ένα SUV με τα χαρακτηριστικά του C5 Aircross οφείλει να συνεχίζει και μετά το σημείο όπου σταματά η άσφαλτος. Το μοντέλο της Citroen τα καταφέρνει αξιοπρεπώς και στο χώμα, χάρη στο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Grip Control, την απόσταση των 23 εκατοστών από το έδαφος και τα ελαστικά με το μεγάλο προφίλ. Ως αποτέλεσμα, περνά με άνεση ακόμα και από σημεία με νεροφαγώματα και πέτρες που εξέχουν. Επιπλέον, το κουμπί Hill Assist Descent, στην κεντρική κονσόλα, εξασφαλίζει καταβάσεις σε δύσκολα τερέν με σταθερή ταχύτητα.
Για έναν οικογενειάρχη, ο τομέας ασφάλειας αποτελεί προτεραιότητα. Και το C5 Aircross ανταποκρίνεται με το… παραπάνω, καθώς διαθέτει 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ανάμεσά τους η τεχνολογία ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 Highway Driver Assist, που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με τη λειτουργία Stop & Go και το Active Lane Departure Warning.
Όσοι αναζητούν ένα SUV για εκδρομές, διακοπές και θέλουν αχανείς χώρους, δεν μπορούν να προσπεράσουν το C5 Aircross. Την ίδια στιγμή, η έκδοση plug-in hybrid φαντάζει εξαιρετική πρόταση για εταιρικό αυτοκίνητο. Για να έχουμε πάντως ολοκληρωμένη εικόνα, θα πρέπει να περιμένουμε να ανακοινωθούν οι τιμές του νέου C5 Aircross. Μέχρι τότε, όσοι θέλουν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την αγορά του μπορούν να απευθυνθούν στο δίκτυο της Citroen.
Φωτογραφίες: Gazzetta (Χρήστος Παναγόπουλος)
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!