MotoGP, Suzuki: Το τελευταίο τανγκό
Μπορεί η Βαλένθια την Κυριακή που μας πέρασε να βάφτηκε «κόκκινη» με την κατάκτηση του τίτλου από την Ducati και τον Πέκο Μπανάια, ωστόσο πολύ έντονα ήταν τα συναισθήματα και σε μια άλλη γωνιά των paddock. Η εργοστασιακή ομάδα της Suzuki ολοκλήρωσε τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, κατακτώντας τη νίκη στη Βαλένθια με τον Άλεξ Ρίνς. Νωρίτερα τη χρονιά η Suzuki είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να μη συνεχίσει στο MotoGP το 2023 προκειμένου να επικεντρωθεί στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών για τα μοντέλα παραγωγής της.
Η ιστορία της Suzuki στα Grand Prix είναι συνδεδεμένοι με τεράστιες επιτυχίες, μεγάλους αναβάτες-σταρ, αλλά και μεγάλες απογοητεύσεις. Η αρχή έγινε το 1971 όταν ήρθε και η πρώτη νίκη στα GP με τον Τζάκ Φίντλεϋ. Το 1974 η Suzuki κατέβηκε στο πρωτάθλημα με εργοστασιακή συμμετοχή και μόλις δύο χρόνια αργότερα κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο με αναβάτη τον Μπάρι Σίν και τον εξαιρετικό κινητήρα square-four που σχεδίασε ο Makoto Hase.
Η δεκαετία του 1980 ξεκίνησε πολύ δυναμικά για την Suzuki καθώς ο Μάρκο Λουκινέλι με την RG500 κατάκτησε τον τίτλο στα GP500. Μετά από αυτόν τον τίτλο, η Suzuki αποφάσισε να σταματήσει την εργοστασιακή υποστήριξη, πριν επιστρέψει ξανά το 1988 με αναβάτη τον Κέβιν Σβάντς. Ο Αμερικανός αναβάτης το 1993 κατάφερε να φέρει ξανά την Suzuki στην κορυφή κατακτώντας τον τίτλο. Ο τελευταίο τίτλος της Suzuki στη δίχρονη εποχή ήρθε το 2000 με τον Κένι Ρόμπερτς Jr.
Στην τετράχρονη εποχή του MotoGP η Suzuki δεν ξεκίνησε καλά καθώς οι επιτυχίες ήταν ελάχιστες. Η πρώτη νίκη ήρθε μόλις το 2007, ενώ στο τέλος του 2011 η Suzuki αποφάσισε να αποσυρθεί για μια ακόμα φορά από το πρωτάθλημα. Στο τέλος του 2015 οι «γαλάζιοι» επέστρεψαν πολύ δυναμικά στο MotoGP κατασκευάζοντας μια πολύ ανταγωνιστική μοτοσικλέτα. Οι επιτυχίες δεν άργησαν να έρθουν με αποκορύφωμα το 2020 όταν ήρθε η κατάκτηση του τίτλου από τον Ζοάν Μίρ.
Από τον Μάιο του 2022 η Suzuki είχε ειδοποιήσει τους ανθρώπους της ομάδας ότι δεν θα συνεχίσουν στο MotoGP, κάτι που έφερε μεγάλη αναστάτωση σε όλο το grid. Η μοτοσικλέτα παρόλα αυτά συνέχισε να είναι ανταγωνιστική κάτι που αποδείχτηκε από τις δύο νίκες στους τρεις τελευταίους αγώνες του Άλεξ Ρίνς. Σίγουρα η Suzuki είναι μεγάλη απώλεια για το MotoGP, αλλά η ιστορία έχει αποδείξει ότι πάντα επιστρέφει.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!