Volvo EX90: Ηλεκτροκίνηση και ασφάλεια για 7 επιβάτες (vid)
- Θέσεις για 7 επιβάτες
- Ισχύς έως 517 PS και αυτονομία έως 600 χλμ.
- Το πιο ασφαλές Volvo, μέρα και νύχτα
- Ενημέρωση και ψυχαγωγία σε περιβάλλον Google
Η Στοκχόλμη φιλοξένησε την παγκόσμια πρεμιέρα του EΧ90, του διαδόχου του XC90 και κορυφαίου τεχνολογικά μοντέλο της Volvo. Το μεγάλο ηλεκτρικό SUV ενσωματώνει όσα πρεσβεύει η πολυτελής μάρκα στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ασφάλειας και της βιωσιμότητας. Άλλωστε από το 2030 η Volvo θα πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. “Το EX90 αποτελεί μία δήλωση του πού βρισκόμαστε και προς τα πού κατευθυνόμαστε”, δήλωσε ο Τζιμ Ρόουαν, CEO της Volvo Cars.
Θέσεις για 7 επιβάτες
Το ΕΧ90 θα κατασκευάζεται από το νέο έτος στις ΗΠΑ (θα ακολουθήσει γραμμή παραγωγής στην Κίνα) και τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στους ευρωπαϊκούς δρόμους προς τα τέλη του 2023. Αρχικά είναι διαθέσιμο σε δύο τετρακίνητες εκδόσεις, σε τιμές που αρχίζουν στη Γερμανία από τα 105.000 ευρώ, στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Ultra.
Το μήκους 5,04 μέτρων αμάξωμα ξεχωρίζει από τις καθαρές γραμμές, τις καμπύλες και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Οι σχεδιαστές της Volvo κατάφεραν να επιτύχουν συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29 που συμβάλλει στην αύξηση της αυτονομίας. Το ΕΧ90 έχει πλάτος 2,11 μέτρα (με τους εξωτερικούς καθρέπτες) και ύψος 1,74 μ. Το μεγάλο μεταξόνιο των 3 μέτρων επιτρέπει να φιλοξενούνται στο εσωτερικό τρεις σειρές καθισμάτων. Σε 7θέσια διάταξη ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 310 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα (5θέσια διάταξη) φθάνει τα 655 λίτρα.
Ισχύς έως 517 PS και αυτονομία έως 600 χλμ.
Η μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 111 kWh προσφέρει εξαιρετική αυτονομία με μία φόρτιση (έως 600 χλμ. στον κύκλο WLTP), ανεβάζει όμως το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου στα 2.800 κιλά. Μέσω ταχυφορτιστή 250 kW, μπορεί να φορτίσει από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. Το ΕΧ90 διατίθεται αρχικά σε δύο εκδόσεις με κίνηση σε όλους τους τροχούς (με ένα ηλεκτρικό μοτέρ σε κάθε άξονα).
Η πρώτη έκδοση έχει συνδυαστική ισχύ 408 ίππους και ροπή 770 Nm, ενώ η πιο δυνατή 517 ίππους και 910 Nm (εδώ η αυτονομία είναι λίγο μικρότερη). Στην πρώτη περίπτωση η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα διαρκεί 5,9 δευτερόλεπτα και στη δεύτερη 4,9 δλ. Και στις δύο εκδόσεις, η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται, όπως σε όλα τα νέα Volvo, στα 180 χλμ/ώρα.
Το πιο ασφαλές Volvo, μέρα και νύχτα
Το πιο ασφαλές και τεχνολογικά προηγμένο μοντέλο που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα η Volvo ενσωματώνει 8 κάμερες, 5 ραντάρ, 16 υπερηχητικούς αισθητήρες και έναν καινοτόμο αισθητήρα LiDAR. Η τεχνολογία αυτή (Light Detection and Ranging) χρησιμοποιεί φως με την μορφή παλμικού λέιζερ για την μέτρηση εμβέλειας με υψηλή ακρίβεια και πιστότητα.
Σύμφωνα με έρευνα που επικαλείται η Volvo, η προσθήκη τεχνολογίας LiDAR σε ένα ήδη ασφαλές αυτοκίνητο μπορεί να περιορίσει τα σοβαρά ατυχήματα έως 20%. Μπορεί να ανιχνεύσει πεζούς σε απόσταση έως 250 μέτρα και μικρά αντικείμενα (όπως ένα ελαστικό) ακόμα και σε έναν σκοτεινό δρόμο στα 120 μέτρα. Και καθώς δεν εξαρτάται από τον επαρκή φωτισμό, όπως η κάμερα, είναι αποτελεσματικό μέρα και νύχτα.
Ενημέρωση και ψυχαγωγία σε περιβάλλον Google
Παράλληλα, το ΕΧ90 εξοπλίζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και στον τομέα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (infotainment), σε περιβάλλον Google (είναι συμβατό επίσης και με ασύρματο Apple CarPlay). Στο Volvo EX90 μία μεγάλη κεντρική οθόνη (τύπου tablet) 14,5 ιντσών που δίνει γρήγορη πρόσβαση στην πλοήγηση, τα media και το τηλέφωνο, καθώς και σε ρυθμίσεις και άλλες συνηθισμένες ενέργειες. Ανάλογα με το αν το όχημα είναι σταθμευμένο ή εν κινήσει, ή ο οδηγός μιλάει στο τηλέφωνο, μία ειδική προσαρμοστική γραμμή μενού προτείνει τις ενέργειες που έχουν περισσότερο νόημα για τη συγκεκριμένη κατάσταση. Στάνταρ είναι η σύνδεση 5G (όπου είναι διαθέσιμη), επιτρέποντας την εγκατάσταση εφαρμογών και πληροφορίες πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο.
Για πληροφορίες σχετικές με την οδήγηση, όπως οδηγίες κατεύθυνσης του συστήματος πλοήγησης, ενδείξεις ταχύτητας και αυτονομίας, υπάρχει μία δεύτερη, αρκετά μικρότερη οθόνη πίσω από το τιμόνι, που αντικαθιστά τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων. Στόχος είναι να παρέχονται μόνο οι απαραίτητες πληροφορίες, ώστε ο οδηγός να διατηρεί το βλέμμα του στο δρόμο.
Photo Credits: Volvo Cars
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!