Test drive Volkswagen T-ROC Cabriolet: Κοιτάζοντας τον ουρανό

Test drive Volkswagen T-ROC Cabriolet: Κοιτάζοντας τον ουρανό

Κώστας Παστρίμας
Test drive Volkswagen T-ROC Cabriolet: Κοιτάζοντας τον ουρανό
Οδηγούμε την ανανεωμένη ανοιχτή έκδοση του Volkswagen T-ROC που είναι και το μοναδικό cabrio της γερμανικής μάρκας.

Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα από την αρχή. Δεν μου αρέσουν τα cabrio, ποτέ δεν μου άρεσαν. Θυμάμαι ακόμα να περνούν από μπροστά μου τα δημοφιλέστατα VW Golf Cabriolet και όλοι οι φίλοι της παρέας να ενθουσιάζονται κοιτάζοντας επίμονα και φωνάζοντας επιφωνήματα θαυμασμού, ωστόσο ποτέ δεν μου έκαναν «κλικ». Όταν λοιπόν μου δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσω το νέο Volkswagen T-ROC Cabriolet δεν ενθουσιάστηκα ιδιαίτερα παρότι έχοντας οδηγήσει το κανονικό T-ROC είχα μείνει απόλυτα ικανοποιημένος.

Όπως όλα όμως στη ζωή, έτσι και σε αυτήν την περίπτωση, ισχύει το ρητό «μηδένα πρό του τέλους μακάριζε», κάτι που διαπίστωσα για τα καλά, όταν πάτησα το κουμπί για να ανοίξει η οροφή του T-ROC. «Διάολε, πόσο ωραία είναι η αίσθηση του αέρα πάνω από το κεφάλι μου;», σκέφτηκα άμεσα και πραγματικά μαγεύτηκα από την αίσθηση ελευθερίας που μου έδωσε ο άνεμος στα μαλλιά μου.

Όλα τα λεφτά η οροφή

Αδιαμφισβήτητα το βασικό στοιχείο που θα σε απασχολήσει άμεσα όταν βρεθείς μέσα στο VW T-ROC είναι η οροφή. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν, μεταξύ άλλων, δύο διακόπτες, ο ένας είναι για να χειριστείς την οροφή και ο δεύτερος είναι για να χειριστείς ταυτόχρονα και τα τέσσερα παράθυρα εμπρός και πίσω. Πατώντας τον διακόπτη, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα η οροφή μαζεύεται προς τα πίσω και «εξαφανίζεται» πίσω από τα καθίσματα των επιβατών. Με τον ίδιο τρόπο, ακόμα και εν κινήσει με χαμηλές ταχύτητες (30Km/h), η οροφή επανέρχεται στη θέση της (σε 11 δευτερόλεπτα) και «κουμπώνει» τέλεια στα σημεία επαφής. Η ποιότητα του συστήματος είναι εξαιρετική και σε καμία περίπτωση δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με το σύστημα της οροφής το οποίο είναι εύκολο, αθόρυβο και πρακτικό.

vw t-roc cabrio

 

Εξωτερικά, το T-ROC Cabrio είναι ένα... T-ROC, αλλά για κάποιο λόγο δείχνει πιο μικρό από το κλασικό SUV της VW. Είναι όμορφο, πολυτελές και σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο, ενώ διαθέτει και κάποιες λεπτομέρειες όπως η πίσω διακριτική αεροτομή και οι «φουσκωμένοι» θόλοι στους πίσω τροχούς που του χαρίζουν επιπλέον πόντους. Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι πιο γνώριμα σε σχέση με το «σκεπασμένο» T-ROC, καθώς η σημαντική ανανέωση που έχει γίνει στο εσωτερικό του μοντέλου στις εκδόσεις 2022, εντοπίζεται πλέον και εδώ. Από αυτή, η πιο σημαντική αφορά την τοποθέτηση ενός ταμπλό μαλακής αφής που αντικαθιστά το σκληρό πλαστικό ταμπλό του προηγούμενου μοντέλου.

vw t-roc cabrio

Ο οδηγός έχει μπροστά του την ψηφιακή οθόνη πληροφοριών η οποία παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και ελέγχεται από διακόπτες στο τιμόνι, ενώ στο κέντρο της κονσόλας βρίσκει κανείς μια ακόμα οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα infotainment, πλοήγησης και συνδεσιμότητας. Οι μεγάλες πόρτες έχουν ψηλό προφίλ και δημιουργούν ένα ασφαλές περιβάλλον, ενώ η διαδικασία της επιβίβασης/αποβίβασης των επιβατών στα πίσω καθίσματα γίνεται εύκολα χάρη στο πρακτικό σύστημα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού. Νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας έχουν εισαχθεί με το σύστημα IQ.Drive Travel Assist που περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control και βελτιωμένα συστήματα μπροστινής υποβοήθησης και υποβοήθησης λωρίδας.

Άριστα 10 σε κινητήρα/κιβώτιο

Στον τομέα του κινητήρα, το Volkswagen T-ROC Cabriolet της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον γνωστό τετρακύλινδρο TSI των 1.5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Το σύνολο συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων DSG το οποίο ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές με τα 0-100 Km/h να έρχονται σε 9,4 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να ξεπερνάει τα 200Km/h, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων έχει την ιδανική κλιμάκωση/απόκριση για να απολαύσεις τη βόλτα σου. Αν τώρα χρειαστεί να κάνεις μια γρήγορη προσπέραση ή να κινηθείς σβέλτα το μηχανικό σύνολο είναι πρόθυμο να επιταχύνει δυνατά και να ανεβάσει το ταχύμετρο εύκολα σε υψηλά επίπεδα. Όσο για την κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε σε λογικά επίπεδα καταγράφοντας 7,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

vw t-roc cabrio

Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε το T-ROC Cabriolet στο δρόμο. Η Volkswagen είχε ήδη δημιουργήσει ένα πολύ καλό σύνολο στο στάνταρ T-ROC και στην περίπτωση της ανοιχτής έκδοσης η οδηγική συμπεριφορά παρέμεινε πολύ καλή. Η αίσθηση στο τιμόνι είναι εξαιρετική έχοντας άμεσες αντιδράσεις χωρίς εκπλήξεις, ενώ στις στροφές το αμάξωμα είναι άκαμπτο σε βαθμό που σε εκπλήσσει ευχάριστα. Είχαμε συνηθίσει στα ανοιχτά μοντέλα να συναντάμε αυτήν την αίσθηση της «πλεύσης/ταλάντωσης», ωστόσο στο T-ROC κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με το αυτοκίνητο να είναι σταθερό και στιβαρό σε όλες τις συνθήκες. Δεν τρίζει, δεν κουνιέται, δεν τραντάζεται, στοιχεία τα οποία δείχνουν ότι η Volkswagen έχει προσέξει ιδιαίτερα το μοναδικό της πλέον cabrio.

Τελευταίος των Μοϊκανών

Η Volkswagen είναι από τις εταιρείες που έχουν γνωρίσει τεράστια επιτυχία στην κατηγορία των ανοιχτών (cabrio) μοντέλων. Οι Γερμανοί ανέκαθεν είχαν στην γκάμα τους ένα cabriolet γνωρίζοντας καλά πως να συνδυάζουν το στυλ με την πρακτικότητα. Στην περίπτωση του T-ROC Cabriolet τα πράγματα ακολουθούν το δρόμο της αρετής με το αυτοκίνητο να είναι πολύ ποιοτικό και προσεγμένο. Από το πρακτικό σύστημα της οροφής μέχρι τον ισχυρό κινητήρα και από το ποιοτικό πλαίσιο μέχρι τον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό, το γερμανικό crossover παίρνει τη βαριά σκυτάλη της παράδοσης και τη μεταφέρει με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στο μέλλον, βάζοντας μάλιστα τη δική του υπογραφή στην ιστορία των cabrio Volkswagen. Ταυτόχρονα, με τιμή από 30.913 ευρώ, το ανανεωμένο Volkswagen T-ROC Cabriolet είναι ιδιαίτερα προσιτό -για την κατηγορία του πάντα.

Φωτογραφίες: Χρήστος Λώλος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!