Test drive Opel Grandland 1.5D AT8: Εκσυγχρονισμός
Το μεγαλύτερο crossover της Opel ανανεώθηκε. Μπορεί να το θυμάστε ως Grandland X, όπως ονομαζόταν όταν κυκλοφόρησε το 2018, πριν εγκαταλείψει το «X» πέρυσι. Στα τέσσερα χρόνια αυτά από την παρουσίασή του, και σε μια κατηγορίας με εξαιρετικά σκληρό ανταγωνισμό, το Opel Grandland έχει μια διόλου ευκαταφρόνητη παρουσία, έχοντας πουλήσει περισσότερα από 300.000 αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη.
Βασικό στοιχείο αυτής της ανανέωσης είναι η εξωτερική εμφάνιση. Το νέο μπροστινό μέρος, που ακολουθεί τη φιλοσοφία με το όνομα «Vizor» της Opel, είναι πλέον σχετικά οικείο, καθώς το έχουμε ήδη γνωρίσει στο Mokka και στο Astra, και είναι σίγουρα πιο ενδιαφέρον από τον προκάτοχό του. Υπάρχουν επίσης νέοι προβολείς LED, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, δίχρωμη οροφή και διάφορα άλλα κομμάτια που βοηθούν στην καλύτερη παρουσία στο δρόμο.
Σπορ κομψότητα
Ο αέρας της ανανέωσης φύσηξε δυνατότερα στο εσωτερικό του Grandland. Σύμφωνα με την Opel, τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου είναι «σπορ κομψότητα με διαισθητικά χειριστήρια και καινοτόμες τεχνολογίες». Με το αμιγώς ψηφιακό Pure Panel, το Grandland θέλει να προσφέρει μία διαφορετική οδηγική εμπειρία, βασιζόμενο σε τεχνολογίες και συστήματα υποστήριξης, μέχρι πρότινος διαθέσιμα σε ανώτερες κατηγορίες, όπως το σύστημα φωτισμού adaptive IntelliLux LED Pixel Light με συνολικά 168 στοιχεία ή το Night Vision, που γιορτάζει την πρεμιέρα του στην Opel. Το σύστημα ανιχνεύει πεζούς και ζώα στο σκοτάδι, σε απόσταση έως 100 m και προειδοποιεί τον οδηγό.
Ο συνολικός σχεδιασμός, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και η γενικότερη αίσθηση στο εσωτερικό του Grandland δείχνουν ξεκάθαρα τον αέρα... ανανέωσης. Υπάρχουν πολύ καλής ποιότητας πλαστικά στα περισσότερα σημεία και ο συνδυασμός με το ύφασμα είναι πολύ καλός. Οι χώροι επίσης είναι άπλετοι για όλους τους επιβάτες, που θα βρουν πολλές και πρακτικές θήκες για τα μικροαντικείμενά τους αλλά και για τις αποσκευές τους στο μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 514 λίτρων.
Κάθε έκδοση Grandland είναι πλήρως εξοπλισμένη. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης (front collision warning) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (lane departure warning), αναγνώριση οδικών σημάτων (traffic sign recognition) αναγνώριση κόπωσης οδηγού (drowsiness detection) καθώς και cruise control με περιοριστή ταχύτητας (speed limiter).
Το ντίζελ είναι ακόμα εδώ
Στη διάθεσή μας για αυτήν τη δοκιμή είχαμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση, με τον 1,5 λίτρων τετρακύλινδρο BlueHDi της PSA. Πρόκειται για ένα σύγχρονο κινητήρα, στον οποίο έχει δοθεί μεγάλη βάση στην ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων, με τη χρήση τεχνολογιών όπως ο άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης και το διάλυμα ουρίας (AdBlue) για τη μείωση των οξειδίων του Αζώτου και είναι σύμφωνος με τα πιο αυστηρά πρότυπα εκπομπής ρύπων Euro6d-Temp. Η μέση τιμή κατανάλωσης στη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6,5 l/100 km, χωρίς να γίνεται ιδιαίτερη προσπάθεια. Ένας ελάχιστα προσεκτικός οδηγός δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να κρατήσει την κατανάλωση κάτω από τα 6 l/100 km σε οποιεσδήποτε συνθήκες.
Στην πράξη ο κινητήρας αυτός αναδεικνύεται ως ένα από τα ισχυρότερα ατού του Opel Grandland. Η απόδοση των 130 ίππων και κυρίως η ροπή των 300 Nm (στις 1750 σ.α.λ.) είναι υπερ-αρκετή για το 1.400 κιλών αμάξωμα. Οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπείς (0-100 km/h σε 11,5 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 190 km/h) αλλά πιο σημαντικός είναι ο τρόπος λειτουργίας. Ο κινητήρας αυτός δείχνει το καλύτερο χαρακτήρα του ανάμεσα στις 1500 και τις 4000 σ.α.λ. Το στροφόμετρο μπορεί να ανέβει και ψηλότερα αλλά εκεί το τράβηγμα δεν είναι πλέον τόσο έντονο ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται και ο θόρυβος. Μέσα σε αυτό το «παράθυρο» η δύναμη είναι άφθονη και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις πολύ καλές, προσφέροντας ασφάλεια κατά το προσπέρασμα.
Το επίσης γνωστό μας αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8 ταιριάζει γάντι με το Grandland. Συνδυάζει με ιδανικό τρόπο επιδόσεις και άνεση και οι αλλαγές δεν γίνονται καν αισθητές, εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις σε κάποια γρήγορα κατεβάσματα. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport. Στις περισσότερες περιπτώσεις το Eco δείχνει κάπως νωθρό ενώ η πιο ισορροπημένη επιλογή είναι το Normal. Στο Sport η απόκριση του κινητήρα και η ζωντάνια του κιβωτίου δίνουν όντως έναν πιο σπορτίφ τόνο.
Γνωστή συνταγή στο δρόμο
Η συμπεριφορά του στο δρόμο του νέου Opel Grandland δεν απέχει πολύ από του προηγούμενου μοντέλου, καθώς η ανανέωση δεν προχώρησε πολύ στα μηχανικά μέρη. Διατηρείται η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση, με μόνο έναν χαμηλής έντασης αεροδυναμικό θόρυβο από τους καθρέφτες να φτάνει μέσα στην καμπίνα στις υψηλές ταχύτητες. Η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης βοηθάει τον οδηγό να νιώθει ότι έχει πάντα τον έλεγχο και λαμβάνει αρκετή πληροφορία από το τιμόνι. Ως αποτέλεσμα, πάντα αισθάνεται σιγουριά, η οποία ενισχύεται από την παρουσία μιας πλήρους σουίτας βοηθημάτων, που φροντίζουν πολύ διακριτικά να αποφεύγονται οι υπερβολές.
H Opel έκανε στο Grandland την ανανέωση που χρειαζόταν για να το διατηρήσει επίκαιρο. Οι επεμβάσεις στα σημεία που έγιναν ήταν καίριες και ουσιαστικές και η «ναυαρχίδα» της γερμανικής μάρκας έχει όλα όσα χρειάζεται για να διατηρήσει την πολύ καλή πορεία της σε αυτήν την πολύ δύσκολη κατηγορία. Οι εκδόσεις ξεκινούν από τη βασική αλλά πολύ καλά εξοπλισμένη Business Edition, που κοστίζει 31.400 ευρώ ενώ. Αν δεν προτιμάτε το ντίζελ, η γκάμα του νέου Opel Grandland διαθέτει πληθώρα άλλων εκδόσεων, με κινητήρες βενζίνης αλλά και υβριδικές εκδόσεις.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!