Formula 1, Άμπου Ντάμπι: Αυτές είναι οι πιθανές στρατηγικές του Grand Prix
Ο τελευταίος αγώνας της Formula 1 για το 2022 είναι προ των πυλών, με ομάδες και οδηγούς να προετοιμάζονται για έναν ιδιαίτερα απαιτητικό και απρόβλεπτο Grand Prix. Το αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών μάς έδωσε μία εικόνα για το τι θα δούμε στον αγώνα και οι 58 γύροι που ακολουθούν, αναμένονται συναρπαστικοί. Η Γιας Μαρίνα του Άμπου Ντάμπι είναι μία διαδρομή που προσφέρει ευκαιρίες για προσπέρασμα και παράλληλα αποτελεί μια τεράστια πρόκληση για τους οδηγούς, τα μονοθέσια και τα ελαστικά.
Η νίκη στο Grand Prix Άμπου Ντάμπι φαίνεται πως θα κριθεί ανάμεσα στις Red Bull Racing και Scuderia Ferrari. O Μαξ Φερστάπεν έχει τον πρώτο λόγο με την εντυπωσιακή του pole position και δίπλα του στην πρώτη σειρά θα έχει τον teammate του Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος θέλει όσο τίποτα τη νίκη. Πίσω του ακριβώς οι δύο οδηγοί της Scuderia Ferrari, οι οποίοι θέλουν να κλείσουν με θετικό τρόπο τη σεζόν και τον Σαρλ Λεκλέρ να μάχεται για τη 2η θέση της βαθμολογίας. Ερωτηματικό παραμένει η απόδοση των οδηγών της Mercedes-AMG.
Seb's final qualifying lap...
— Formula 1 (@F1) November 19, 2022
He didn't hold back! 💪#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/rHXz5k3ctd
Οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ έχουν στη διάθεσή τους δύο φρέσκα σετ ελαστικών της μεσαίας γόμας, μαζί με τον Φερστάπεν. Αντιθέτως, οι Πέρεζ, Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, έχουν δύο φρέσκα σετ της σκληρής γόμας διαθέσιμα. Κανένας οδηγός πλην του Φερνάντο Αλόνσο (ο οποίος δεν πέρασε στο Q3) στην πρώτη 10άδα δεν έχει φρέσκο σετ της μαλακής γόμας ελαστικών. Όπως συνέβη και στους προηγούμενους αγώνες, οι οδηγοί της Aston Martin έχουν τα λιγότερα διαθέσιμα φρέσκα σετ ελαστικών.
Από πλευράς στρατηγικής, ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, Pirelli, δίνει ως ιδανική στρατηγική τα δύο pit-stop. H καλύτερη λύση είναι η εκκίνηση με τη μεσαία γόμα ελαστικών, με την πρώτη αλλαγή να γίνεται μεταξύ των γύρων 16 και 23. Η αλλαγή που προτείνει είναι στη σκληρή γόμα ελαστικών. Το παράθυρο του δεύτερου pit-stop είναι μεταξύ των γύρων 37 και 44, με την ιταλική εταιρία να προτείνει την αλλαγή στη μεσαία γόμα και πάλι.
Η δεύτερη ταχύτερη στρατηγική είναι και πάλι τα δύο pit-stop, με την Pirelli προτείνει τη χρήση της μεσαίας γόμας στο πρώτο stint του Grand Prix. Το παράθυρο της πρώτης αλλαγής ελαστικών είναι μεταξύ των γύρων 14 με 20 για τη σκληρή γόμα. Η δεύτερη αλλαγή ελαστικών θα γίνει μεταξύ των γύρων 32 και 39 για τη σκληρή γόμα ελαστικών και πάλι. Τεράστια σημασία θα έχει το αν θα δούμε την εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, καθώς αυτό μπορεί να ανακατέψει τις στρατηγικές.
Τα κόκκινα φώτα για τον τελευταίο αγώνα της Formula 1 στο 2022 σβήνουν στις 15:00 ώρα Ελλάδος. Όμως η δράση στο gMotion by Gazzetta ξεκινά από τις 14:30 ώρα Ελλάδος, όπου θα μπούμε από νωρίς σε κλίμα Grand Prix.
Φωτογραφίες: Aston Martin
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!