Νέος ΚΟΚ: Επιστροφή των πινακίδων με την πληρωμή της κλήσης

Κώστας Μπιτσικώκος
Νέος ΚΟΚ: Επιστροφή των πινακίδων με την πληρωμή της κλήσης
Ο αρμόδιος Υφυπουργός Μεταφορών ξεκαθάρισε πότε θα αφαιρούνται οι πινακίδες και πότε όχι, στον αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Εκσυχρονισμό του Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος έχει να ανανεωθεί ουσιαστικά από το 2007, επιχειρεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που θα περιλαμβάνει ο νέος ΚΟΚ θα είναι η «τιμωρία» του οδηγού και όχι του οχήματος μετά από τροχαίες παραβάσεις.

Στο θέμα αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές Μιχάλης Παπαδόπουλος, στην τηλεόραση της ΕΡΤ 1. Όπως είπε, «απενοχοποιούμε το αυτοκίνητο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν ένας εγκληματικός οδηγός μέσα σε μια οικογένεια κάνει μια παράβαση τιμωρείται σήμερα και αυτός και το αυτοκίνητο και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας που χρειάζονται το αυτοκίνητο και δεν έχουν όλες οι οικογένειες την πολυτέλεια να έχουν δύο και τρία αυτοκίνητα».

Σε ποιες περιπτώσεις θα επιστρέφονται οι πινακίδες

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, θα υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις για την επιστροφή των πινακίδων που έχουν αφαιρεθεί από το όχημα. «Θα παίρνουμε τις πινακίδες για κάποιες παραβάσεις, όπως η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, αλλά με το που θα πληρώσεις την κλήση σου και θα τιμωρηθείς και διοικητικά με το δίπλωμά σου, θα παίρνεις πίσω τις πινακίδες σου».

Τι θα γίνεται με τα επαγγελματικά οχήματα

Ο νέος ΚΟΚ θα έχει ειδική πρόβλεψη για τα επαγγελματικά οχήματα, όπως τα βαν. «Σε άλλες περιπτώσεις δεν θα αφαιρούνται καθόλου οι πινακίδες. Αυτό έχει να κάνει και με τις εταιρείες. Ένα αυτοκίνητο επαγγελματικό δεν μπορείς να το στερήσεις από μία εταιρεία, επειδή κάποιος οδηγός το χειρίζεται με λάθος τρόπο», είπε ο Υφυπουργός.

 

Σε ποιες παραβάσεις αυξάνονται τα πρόστιμα

Σε ερώτηση σχετικά με τα πρόστιμα που θα προβλέπονται στον νέο ΚΟΚ, ο κ. Παπαδόπουλος, απάντησε: «Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται μέσα στην πόλη και όχι πλέον στην Εθνική όπως γίνονταν παλιά και γι΄ αυτό, κατά τη δική μου άποψη δεν υπάρχουν επικίνδυνες ή λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις. Ωστόσο, προσδιορίζουμε κάποιες παραβάσεις ως άκρως επικίνδυνες, όπως είναι το αλκοόλ και το κόκκινο, όπου τα πρόστιμα αυξάνονται».

«Η ουσία είναι να πείσουμε τον έλληνα πολίτη να αλλάξει τη λογική που έχει με την οδήγηση, να αλλάξει την κουλτούρα του. Όχι όπως συμβαίνει σήμερα που κάποιος μαθαίνει τον ΚΟΚ όταν δίνει εξετάσεις και μετά τον ξεχνάει. Αυτή είναι η αλήθεια και για αυτό στον νέο νόμο που περάσαμε πέρυσι, αλλάζουμε το σύστημα εξετάσεων και υπάρχει μεγαλύτερος έλεγχος και μέσα στις αίθουσες ώστε να είναι διαφανής η διαδικασία».

Φωτογραφίες: Ελληνική Αστυνομία

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!