BMW 3.0 CSL: Το αυτοκίνητο που συνδέει το παρελθόν με το παρόν (vid)
Η 3.0 CSL είναι το πιο αποκλειστικό ειδικό μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW M. Ένα μοντέλο που ενσωματώνει την ουσία από τα 50 χρόνια αγωνιστικού πάθους της εταιρείας και εκφράζει τις ιστορικές της ρίζες μέσα από ένα θρυλικό όνομα. Η BMW 3.0 CSL συνδυάζει μία μοναδική σχεδίαση με μία εμπειρία καθαρόαιμων επιδόσεων για δύο άτομα. Με εξαιρετικά στοχευμένο τρόπο, μεταφέρει στο σήμερα τη φιλοσοφία που δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1970 και αφορά την εφαρμογή αγωνιστικής τεχνολογίας, σχεδιασμένης για απόλυτη οδηγική απόλαυση στο δρόμο.
Η BMW 3.0 CSL κατασκευάζεται σε αυστηρά περιορισμένο αριθμό, καθώς θα κυκλοφορήσουν 50 αριθμημένα αυτοκίνητα. Η παραγωγή όλων των οχημάτων θα κρατήσει περίπου τρεις μήνες. Τα αποκλειστικά εσωτερικά εξαρτήματα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) παράγονται στο χέρι τόσο στο Μόναχο όσο και στο εργοστάσιο εξαρτημάτων του BMW Group στο Landshut από ειδικούς στον τομέα των αμαξωμάτων.
Λόγω της περιπλοκότητας των διαδικασιών στο εργοστάσιο, κάθε BMW 3.0 CSL περνά από οκτώ κύκλους συναρμολόγησης σε ισάριθμους σταθμούς παραγωγής, μία διαδικασία που διαρκεί συνολικά έως και 10 ημέρες. Μετά την ολοκλήρωση στο εργοστάσιο, κάθε όχημα υποβάλλεται επίσης σε διαδικασία ποιοτικού ελέγχου και έγκρισης πολλαπλών σταδίων στο κύριο εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ.
Το coupe αμάξωμα θέτει παραδοσιακές πινελιές που υποδηλώνουν σπορ κομψότητα και εκφραστική δυναμική. Η τεχνολογία κίνησης και ανάρτησης προέρχεται από τις τελευταίες εξελίξεις της BMW M GmbH στα αγωνιστικά και υψηλών επιδόσεων σπορ αυτοκίνητα. Και η ευφυής, ελαφριά κατασκευή φτάνει σε εξαιρετικά επίπεδα, κυρίως με μέσω της εκτενούς χρήση ανθρακονήματος. Η αναλογία ισχύος/βάρους της BMW 3.0 CSL είναι μόλις 2,9 κιλά ανά ίππο.
Ως ανεξάρτητο μοντέλο της BMW M GmbH και παρά τον περιορισμένο αριθμό μονάδων, η BMW 3.0 CSL έχει περάσει από μία ολοκληρωμένη διαδικασία εξέλιξης. Εκτός από τις εκτενείς δοκιμές ποιότητας και λειτουργικότητας και τις δοκιμές δυναμικής οδήγησης σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών, από την κίνηση στην πόλη και τους επαρχιακούς δρόμους μέχρι τους αυτοκινητόδρομους και την πίστα, η BMW 3.0 CSL έχει επίσης υποβληθεί σε πλήρεις αεροδυναμικές δοκιμές.
Με τις κλασικές coupe αναλογίες της και την παραδοσιακή φιλοσοφία αυτοκινήτου που συνδυάζει κινητήρα μπροστά και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με κίνηση στους πίσω τροχούς, η BMW 3.0 CSL ακολουθεί τα βήματα της ιστορικής προγόνου της. Χαρακτηριστικοί εκτροπείς αέρα, δυναμικά διαμορφωμένα τόξα θόλων τροχών, μία εντυπωσιακή πίσω αεροτομή και πολλές ακόμα λεπτομέρειες βασίζονται αδιαμφισβήτητα στη σχεδίαση του θρυλικού coupe από τη δεκαετία του 1970.
Η δύναμη και ο αθλητικός χαρακτήρας σηματοδοτούνται από το μπροστινό τμήμα της BMW 3.0 CSL, το οποίο βρίσκεται χαμηλά στο δρόμο. Στο κέντρο της βρίσκεται η χαρακτηριστική μάσκα νεφρών BMW με ένθετο τύπου πλέγματος σε δομή διαμαντιού. Η όρθια θέση του σχετίζεται με το μπροστινό σχέδιο της ιστορικής προγόνου της. Όπως τα πλαίσια των πλαϊνών παραθύρων, η μάσκα νεφρών έχει φινίρισμα satin aluminium – ένα σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που τονίζει το ιδιαίτερο κύρος της BMW 3.0 CSL. Μαζί με τη μάσκα νεφρών BMW, δύο μεγάλων διαστάσεων εσοχές στον εμπρός προφυλακτήρα, που θυμίζουν τις εισαγωγές αέρα του μοντέλου του 1970, εξασφαλίζουν αξιόπιστη ψύξη των συστημάτων κίνησης και πέδησης, ακόμα και σε εξαιρετικά δυναμικές καταστάσεις οδήγησης. Σμιλεμένα air fins στο καπό τονίζουν τις κλασικές γραμμές.
Η BMW 3.0 CSL διαθέτει τον ισχυρότερο straight six κινητήρα που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο της BMW M που είναι νόμιμο για χρήση στο δρόμο. Αυτό αποτελεί επίσης ένα στοιχείο παράδοσης: στο τελευταίο στάδιο εξέλιξης του, ο προκάτοχός του με το ίδιο όνομα σημείωσε νέο ρεκόρ με ισχύ 206 ίππων – όχι μόνο για εξακύλινδρα μοντέλα, αλλά για όλα τα οχήματα παραγωγής της BMW που είχαν κατασκευαστεί μέχρι τότε.
Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας της BMW 3.0 CSL έχει τις ίδιες τεχνολογικές ρίζες με την μονάδα ισχύος του αυτοκινήτου που κέρδισε φέτος στο DTM. Η έκδοση του συστήματος κίνησης με τεχνολογία M TwinPower Turbo, που εξελίχθηκε περαιτέρω αποκλειστικά για την BMW 3.0 CSL, προσφέρει μέγιστη ισχύ 560 ίππων. Αυτό το νέο ρεκόρ απόδοσης για μοντέλα της BMW M Gmbh με εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα με έγκριση για χρήση στο δρόμο. υποστηρίζει το ειδικό καθεστώς του οχήματος. Ο κινητήρας του παράγει μέγιστη ροπή 550 Nm και εντυπωσιάζει με μία γραμμική απόδοση ισχύος μέχρι το μέγιστο αριθμό των 7.200 σ.α.λ.
Για τη μεταφορά της ισχύος στο δρόμο, οι υπεύθυνοι εξέλιξης της BMW 3.0 CSL επέλεξαν μία φιλοσοφία που έχει χρησιμοποιηθεί και δοκιμαστεί επί δεκαετίες με σκοπό τη μέγιστη οδηγική απόλαυση και την έντονη αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος. Ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων του οποίου η κλιμάκωση και οι σχέσεις μετάδοσης εναρμονίζονται άριστα με τα χαρακτηριστικά απόδοσης του αυτοκινήτου. Η ακριβής διαδρομή του επιλογέα ταχυτήτων επιτρέπει γρήγορες και ακριβείς αλλαγές. Η λαβή του, η οποία έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά για την BMW 3.0 CSL, προεξέχει από την κεντρική κονσόλα και είναι ένα πολυτελές αξεσουάρ. Διεγείρει αμέσως την προσμονή για χειροκίνητες αλλαγές, προσφέρει μία καλή αίσθηση λαβής και, με τη λευκή της επιφάνεια, το χαραγμένο διάγραμμα αλλαγών ταχυτήτων και ο αριθμός 50, παραπέμπουν στο ξεκίνημα της BMW M GmbH τη δεκαετία του 1970. Φόρο τιμής στη σύγχρονη τεχνολογία αποτίει το shift assistant, που χρησιμοποιεί ένα σύστημα ελέγχου ταχύτητας για να εξασφαλίσει εμπλοκή του συμπλέκτη χωρίς ολίσθηση μετά το κατέβασμα ή κατά το φρενάρισμα στις στροφές. Μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό.
Κατά παράδοση, η ροπή μεταφέρεται στο δρόμο αποκλειστικά μέσω των πίσω τροχών της BMW 3.0 CSL. Για οδήγηση στην πίστα, ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει τις - γνώριμες στα μοντέλα Μ - υψηλές πλευρικές δυνάμεις που αναπτύσσονται προκειμένου να κατευθύνει το όχημα στις στροφές με ελεγχόμενο drift. To Active M Differential στον πίσω άξονα επίσης εξασφαλίζει ανώτερη δυναμική. Εάν χρειαστεί αποτρέπει την αύξηση της ροπής εξόδου στους πίσω τροχούς όταν ανιχνεύεται αύξηση στο φορτίο του κινητήρα και, ταυτόχρονα, λειτουργεί συνεχώς και με μεταβλητό τρόπο κλειδώνοντας το διαφορικό σε ποσοστό έως και 100%. Το Active M Differential είναι συνδεδεμένο με το DSC (Dynamic Stability Control) και προσαρμόζει με ακρίβεια το ποσοστό εμπλοκής στην αντίστοιχη οδηγική κατάσταση. Για παράδειγμα, η πρόσφυση βελτιστοποιείται σε δρόμους με διαφορετικό συντελεστή τριβής ανάμεσα στον δεξιό και τον αριστερό πίσω τροχό. Όταν το όχημα επιταχύνει δυναμικά στην έξοδο μιας στροφής, ο οδηγός λαμβάνει την απαραίτητη πληροφόρηση για τα επίπεδα πρόσφυσης των πίσω τροχών και επομένως μπορεί να ρυθμίσει πόσο βαθιά ή όχι θα πατήσει το γκάζι.
Στην BMW 3.0 CSL, η παράδοση της έξυπνης δομής ελαφρού βάρους, που καλλιεργείται από τη δεκαετία του 1970, αναδιατυπώνεται και αναδιαμορφώνεται με τη χρήση τεχνολογίας αιχμής. Για τη μείωση του βάρους στο αμάξωμα και σε περιοχές του πλαισίου, χρησιμοποιείται σε εξαιρετικά υψηλό βαθμό πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), ενώ η χρήση μονωτικού υλικού έχει περιοριστεί στο ελάχιστο. Η BMW M GmbH είναι πρωτοπόρος στη χρήση του CFRP σε οχήματα ευρείας παραγωγής. Ήδη από το 2004, τοποθέτησε για πρώτη φορά σε μοντέλο ευρείας παραγωγής μια οροφή από ανθρακονήματα.
Η BMW 3.0 CSL διαθέτει εξαρτήματα από CFRP σε όλα σχεδόν τα τμήματα του αμαξώματος. Πλέον της οροφής, του καπό και του καλύμματος του πορτμπαγκάζ, οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες κατασκευάζονται αποκλειστικά από ανθρακονήματα. Τα πρόσθετα πλαϊνά πάνελ που βρίσκονται εμπρός και πίσω, τα μαρσπιέ, ο πίσω διαχύτης, η πίσω αεροτομή και το πίσω σπόιλερ ομοίως κατασκευάζονται από το συγκεκριμένο υψηλής τεχνολογίας υλικό. Όλα τα carbon εξαρτήματα κατασκευάζονται σε μικρές παρτίδες, κυρίως στο χέρι και αποκλειστικά για την BMW 3.0 CSL.
Επιπλέον, μια στοχευμένη επιλογή υλικών και οι σύγχρονες μέθοδοι σχεδιασμού οδηγούν επίσης σε σημαντική μείωση του βάρους άλλων εξαρτημάτων του οχήματος. Η αεροτομή οροφής της BMW 3.0 CSL είναι κατασκευασμένη από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα. Ο πίσω σιγαστήρας από τιτάνιο της BMW 3.0 CSL είναι περίπου 4,3 κιλά ελαφρύτερος από έναν αντίστοιχο συμβατικό από ατσάλι. Η γεωμετρία των ράβδων από χυτό αλουμίνιο που βρίσκονται στο χώρο του κινητήρα, οι οποίες συνδέουν τους θόλους των γονάτων της ανάρτησης και το εμπρός άκρο του αυτοκινήτου, έχει προσαρμοστεί με ακρίβεια στις δυνάμεις που ασκούνται σε διαφορετικές οδηγικές καταστάσεις. Με τη βοήθεια αριθμητικών μοντέλων, η ευελιξία και η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης έχει βελτιστοποιηθεί με την προσθήκη ελάχιστων ποσοτήτων υλικού και βάρους.
Επίσης, στο εσωτερικό της BMW 3.0 CSL η υιοθέτηση carbon και άλλων μέτρων μείωσης βάρους τονίζουν τον αγωνιστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αντί για καθίσματα, στο πίσω τμήμα υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι για δύο κράνη. Η επένδυση CFRP στα πάνελ των θυρών και η μειωμένη ηχομόνωση συνεισφέρουν επίσης σε μία εξαιρετικά σπορ αίσθηση. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται σε full bucket καθίσματα M Carbon, που μεταφέρουν μία άκρως συναισθηματική και απαράμιλλη αγωνιστική αίσθηση σε κάθε χιλιόμετρο της διαδρομής. Οι διαγώνιες συνδέσεις μεταξύ της έδρας και της πλάτης του καθίσματος παραπέμπουν στην αρχή κατασκευής των ελαφρών καθισμάτων που παρουσιάστηκαν στο ιστορικό μοντέλο. Το ύψος και η κλίση του καθίσματος μπορούν να ρυθμίζονται αποκλειστικά σε συνεργείο μέσω ενός βιδωτού συνδέσμου τριών σταδίων. Η ρύθμιση κατά τον διαμήκη άξονα μπορεί να μεταβάλλεται χειροκίνητα χρησιμοποιώντας ένα μοχλό στο εμπρός άκρο του καθίσματος. Επιπλέον, τα full bucket καθίσματα διαθέτουν αφαιρούμενα ένθετα προσκέφαλων.
Επιπλέον, υπάρχουν και άλλα στοιχεία το εσωτερικό της BMW 3.0 CSL που διαμορφώνουν το περιβάλλον ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, απέριττο και αποκλειστικό. Οι Black Alcantara επιφάνειες των καθισμάτων και οι ζώνες ασφαλείας Μ συνδυάζονται με ένα τιμόνι M Alcantara, ανθρακί επένδυση οροφής, επιφάνειες από μαύρο Alcantara και ματ carbon. Οι ραφές που δημιουργούν αντίθεση και άλλες λευκές πινελιές εναρμονίζονται με το εξωτερικό χρώμα της BMW 3.0 CSL, της οποίας το όνομα βρίσκεται σε ανάγλυφη μορφή στα μαρσπιέ και στις επιφάνειες των καθισμάτων. Η λευκή λαβή του επιλογέα ταχυτήτων συμβολίζει την κλασική μορφή αλληλεπίδρασης μεταξύ οδηγού και οχήματος κατά τις αλλαγές σχέσεων. Το κόκκινο μπουτόν start/stop και τα επίσης κόκκινα μπουτόν M στο τιμόνι διατίθενται για την ενεργοποίηση του κινητήρα και για άμεση πρόσβαση στο συνολικό setup του οχήματος. Οι ματ επενδύσεις εσωτερικού σε φινίρισμα από carbon φέρουν το σειριακό αριθμό για το καθένα από τα 50 διαθέσιμα αντίτυπα. Αυτή η σήμανση, από το #01/50 μέχρι το #50/50, αντιστοιχεί σε κάθε περίπτωση στα τελευταία ψηφία του αριθμού πλαισίου, αντιπροσωπεύοντας μια ορατή και αυθεντική αναφορά στην ταυτότητα κάθε οχήματος.
Φωτογραφίες: BMW
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!