Formula 1: O Νιούι βρήκε το μυστικό των νέων κανονισμών

Formula 1: O Νιούι βρήκε το μυστικό των νέων κανονισμών
Ο Άντριαν Νιούι μίλησε για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς της F1 και μίλησε για τους σχεδιασμούς που επέλεξαν Scuderia Ferrari και Mercedes-AMG.

Το 2022 η Formula 1 μπήκε σε μία νέα εποχή, με τους τεχνικούς κανονισμούς να αλλάζουν πλήρως. Ο σχεδιασμός των μονοθεσίων άλλαξε σημαντικά σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, με τα εκάστοτε τμήματα να ξεκινούν από το μηδέν. Στόχος ήταν να βελτιωθεί το θέαμα στους αγώνες και οι οδηγοί να μπορούν να παλεύουν για περισσότερη ώρα, δίχως να έχουν απώλεια κάθετης δύναμης.

Η τεράστια αλλαγή στους κανονισμούς είχε προκαλέσει αντιδράσεις από τις ομάδες, διότι θεωρούσαν ορισμένους τομείς αρκετά περιοριστικούς. Ένας από τους επικριτές ήταν ο Άντριαν Νιούι. Ο πολύπειρος σχεδιαστής, που έχει δημιουργήσει πολλά μονοθέσια «νικητές» στη Formula 1, μαζί με την ομάδα του έδωσαν φέτος στον Μαξ Φερστάπεν την RB18 με την οποία κέρδισε 15 αγώνες και -ως αποτέλεσμα- το πρωτάθλημα.

Έπειτα από την ολοκλήρωση της πρώτης σεζόν με τους νέους κανονισμούς σε ισχύ, ο Νιούι μίλησε στο AMuS για την εμπειρία του να σχεδιάζεις μονοθέσιο υπό αυτό το πλαίσιο: «Την πρώτη φορά που διάβασα τους νέους τεχνικούς κανονισμούς πριν από δύο χρόνια ήμουν πολύ εκνευρισμένος. Έδειχναν να είναι τρομερά περιοριστικοί. Πρέπει όμως να παραδεχθώ πως άλλαξε η άποψή μου όσο δούλευα πάνω στο νέο μας μονοθέσιο. Το σασί και η εμπρός αεροτομή έχουν ένα μικρό παράθυρο λειτουργίας, όμως υπάρχουν πολλές περιοχές με ελευθερίες που με εξέπληξαν. Μερικοί από τους τομείς είναι τα sidepod και το δάπεδο. Οι διαφορετικοί σχεδιασμοί στα sidepod κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των οπαδών να αναγνωρίζουν τα μονοθέσια. Αυτό είναι καλό».

Red Bull RB18

 

Στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν οι ομάδες που κυριάρχησαν ήταν οι Red Bull Racing και Scuderia Ferrari. Oι δύο ομάδες επέλεξαν πολύ διαφορετικό σχεδιασμό στα sidepod και έδωσαν πολλές μάχες στην πίστα. Ο Νιούι, με βάση την εμπειρία του, πιστεύει πως καμία ομάδα δεν εκμεταλλεύτηκε πλήρως τους κανονισμούς.

«Στην αρχή της χρονιάς, εμείς και η Ferrari ήμασταν στο ίδιο επίπεδο και προς το τέλος της σεζόν η Mercedes γινόταν ολοένα και ταχύτερη. Για αν είμαι ειλικρινής, περίμενα τις διαφορές να είναι μεγαλύτερες. Αυτό σημαίνει πως κανένας από εμάς δεν άντλησε το 100% από το μονοθέσιο και πρέπει πιστεύω να υπάρχει κάτι επιπλέον σε αυτό. Όλα δουλεύουν μέσα στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου πακέτου. Μπορείς να κάνεις πολλά συνολικά. Για παράδειγμα τα sidepod της Ferrari δεν θα ταίριαζαν στο σχεδιασμό του μονοθεσίου μας και vice versa (το αντίθετο)», πρόσθεσε ο 63χρονος.

Ferrari F1

Επιπλέον ο πολύπειρος σχεδιαστής ρωτήθηκε σχετικά με τη φιλοσοφία zero-pod της Mercedes-AMG W13, με τον Βρετανό να αναγκάζεται να κάνει μία παραδοχή: «Η Mercedes ήταν πραγματικά μία έκπληξη για εμάς. Δεν είχαμε δει αυτό το παράθυρο στους κανονισμούς. Είναι δύσκολο να κρίνουμε το πόσο αποτελεσματικό είναι. Πάντως η Mercedes βελτιώθηκε πολύ κατά τη διάρκεια της σεζόν. Για να είμαι ειλικρινής δεν είχαμε το χρόνο να δούμε τη δομή του σχεδιασμού αυτού λεπτομερώς. Υπό το budget cap, δεν έχουμε πλέον αυτήν την πολυτέλεια. Γι’ αυτό πάντα επιλέγουμε τα μονοπάτια που θα μας φέρουν τα περισσότερα κέρδη στην εξέλιξη. Το σχεδιασμό της Mercedes θα αρχίσουν να τον αντιγράφουν άλλες ομάδες μόνο αν αρχίζει και κερδίζει συστηματικά. Εμείς θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε το δικό μας concept επειδή το γνωρίζουμε καλύτερα. Δεν τολμώ να πω πως είναι το καλύτερο. Μπορεί κάποιος να έχει έτοιμη μια καλύτερη ιδέα».

Λιούις Χάμιλτον

Παρά το γεγονός πως υπάρχουν ερωτηματικά σχετικά με την εξέλιξη που θα ακολουθήσει η Mercedes το 2023, είναι πιθανό η φιλοσοφία των zero-pod να παραμείνει.

Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com, Ferrari, Mercedes

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!