Πατούλης: «Όταν υποχρεώνεις αλλοδαπούς να δίνουν θεωρητικές εξετάσεις στα ελληνικά, ουσιαστικά τους οδηγείς να παρανομήσουν»
Οι πρόσφατες ανακοινώσεις της Ελληνικικής Αστυνομίας για κύκλωμα - με τη συμμετοχή υπαλλήλων της Περιφέρειας Αττικής και ιδιοκτητών σχολών οδήγησης - που εξασφάλιζε διπλώματα οδήγησης με παράνομο τρόπο, έφεραν ξανά στο προσκήνιο τα φαινόμενα διαφθοράς στο συγκεκριμένο τομέα. Στο θέμα αναφέρθηκε από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναφέροντας ότι «τα φαινόμενα διαφθοράς, που αποκαλύφθηκαν στη διαδικασία εξέτασης για το δίπλωμα οδήγησης, έχουν να κάνουν με την ανικανότητα των Διευθύνσεων Μεταφορών των Περιφερειών στην ουσία να εφαρμόσουν το νόμο».
Στον Κώστα Καραμανλή απάντησε έμμεσα ο Περιφερειάρχης Αττικής, κατά τη συζήτηση του θέματος στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. «Η αποκάλυψη του συγκεκριμένου κυκλώματος απέδειξε πως η πλειοψηφία των στελεχών της Υπηρεσίας Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής λειτουργεί με ευσυνειδησία, αφού από την πρώτη στιγμή συνέδραμε ουσιαστικά και με εμπιστευτικότητα στην προσπάθεια της Αστυνομίας να πέσει άπλετο φως στην υπόθεση. Όμως δεν αρκεί η ευσυνειδησία των στελεχών μας, πρέπει να γίνουν πολλά σημαντικά βήματα για τον θεσμικό εκσυγχρονισμό του συστήματος έκδοσης διπλωμάτων. Όταν υποχρεώνεις αλλοδαπούς να δίνουν θεωρητικές εξετάσεις στην ελληνική γλώσσα κι όχι στην μητρική τους, ουσιαστικά τους οδηγείς να αναζητήσουν παράνομο τρόπο για να περάσουν τις εξετάσεις αυτές. Όταν δεν μας επιτρέπεται η χρήση σύγχρονων μέσων, που θα απενεργοποιεί παράνομες ασύρματες επικοινωνίες, ουσιαστικά διευκολύνονται τα κυκλώματα. Θεωρώ ότι το τελευταίο περιστατικό πρέπει να μας ενεργοποιήσει», ανέφερε ο Γιώργος Πατούλης.
«Να ξεκινήσει από αύριο κιόλας το Υπουργείο Μεταφορών τις διαδικασίες, για την υιοθέτηση των τεκμηριωμένων προτάσεων που έχουμε καταθέσει. Να μας δώσουν πρώτα τα μέσα να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας και μετά, αν δεν το κάνουμε, να μας απευθύνουν συστάσεις», συμπλήρωσε ο κ. Πατούλης.
Η διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής ανέφερε τα αιτήματά της, όσον αφορά τo αδιάβλητο των εξετάσεων:
- να γίνει απλό και κατανοητό το εγχειρίδιο εξετάσεων και να εκδίδεται σε πολλές γλώσσες.
- να ψηφιοποιηθεί το δελτίο εξέτασης εκπαιδευομένου ώστε να διαπιστώνεται η ταυτοπροσωπία του υποψηφίου
- να επιτραπεί θεσμικά η χρήση ραδιοεξοπλισμού στις αίθουσες (κλωβοί, jammers κ.α.) ώστε να απενεργοποιούνται ασύρματες επικοινωνίες, κινητά και κάθε ηλεκτρονικό μέσο
- να ενσωματωθούν διαδραστικές ερωτήσεις-video στις θεωρητικές εξετάσεις
- να γίνεται αδιαμεσολάβητα και ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους υποψηφίους ο προγραμματισμός της εξέτασης τους
- να αυστηροποιηθούν οι κυρώσεις που επιβάλλονται σε εξεταστές και εκπαιδευτές που εμπλέκονται σε περιπτώσεις διαφθοράς
- να αναβαθμιστεί το απαρχαιωμένο Μηχανογραφικό Σύστημα Θεωρητικής Εξέτασης και να ενταχθούν όλες οι κατηγορίες εξέτασης οδηγών (όπως ειδικές άδειες ΕΔΧ, πιστοποιητικά ADR κ.ά), σε μηχανογραφική εφαρμογή
- να ενταχτεί η κυκλοφοριακή αγωγή και οδική ασφάλεια, ως αυτοτελές υποχρεωτικό μάθημα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με απώτερο στόχο την διεξαγωγή των θεωρητικών εξετάσεων και στις πρώτες τάξεις των Λυκείων της χώρας. Το πρώτο βήμα έχει ήδη γίνει. Σε συνεννόηση με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το μάθημα διδάσκεται 2 φορές την εβδομάδα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!