Formula 1: Η μάχη των κινητήρων είχε ξεκάθαρο νικητή

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: Η μάχη των κινητήρων είχε ξεκάθαρο νικητή
Τα μονοθέσια με υβριδικές μηχανές της RBPT-Honda είχαν τα ηνία στους περισσότερους γύρους μέσα στη σεζόν του 2022 για την F1.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2022 μπορεί να ξεκίνησε ως… ντέρμπι, κατέληξε όμως σε περίπατο για τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull Racing. O Ολλανδός κατέκτησε τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του στους οδηγούς ενώ η αυστριακή ομάδα, επέστρεψε στις επιτυχίες μετά τους τέσσερις τίτλους κατασκευαστών την περίοδο 2010-2013.

Μέσα στη χρονιά ο 25χρονος ήταν ο οδηγός που πέρασε το μεγαλύτερο κομμάτι των αγώνων στην πρωτοπορία της γενικής κατάταξης, σε μία στατιστική κατηγορία αποδείκνυε την κυριαρχία του αλλά παράλληλα, παρουσίαζε την ακριβή εικόνα της σεζόν αφού η πρώτη εξάδα ήταν πανομοιότυπη της πρώτης εξάδας στη βαθμολογία.

Μαξ Φερστάπεν

Τι θα λέγατε να δούμε αυτό το στατιστικό, των γύρων δηλαδή στην πρωτοπορία κατά τη διάρκεια των 22 Grand Prix της σεζόν του 2022, προσαρμοσμένο στους κατασκευαστές κινητήρων;

Εδώ λοιπόν, είχαμε απόλυτο αφεντικό αν και με… μπερδεμένη ταυτότητα. Οι κινητήρες της Red Bull Powertrains σάρωσαν, αφού είχαν τα ηνία σε 763 από τους 1294 γύρους της σεζόν. Αριθμός που αντιστοιχεί στο 58.9%! Βέβαια όπως γνωρίζουμε, ουσιαστικά μιλάμε για υβριδικές μηχανές της Honda, άσχετα αν τα λογότυπα της ιαπωνικής εταιρείας έγιναν πιο εμφανή από τον αγώνα της Σουζούκα και μετά.

Μαξ Φερστάπεν

 

Η RBPT διαχειρίζεται τα κινητήρια σύνολα τόσο για τη Red Bull Racing όσο και για τη Scuderia AlphaTauri αλλά φέτος, μόνο οι πρωταθλητές είχαν συνεισφορά στη συγκεκριμένη στατιστική κατηγορία.

Όσο για τις υβριδικές μηχανές της Ferrari, είχαν τα ηνία σε 383 γύρους – δηλαδή για το 29.5% του συνόλου των γύρων των φετινών αγώνων. Αριθμός που οφείλεται αποκλειστικά στη Scuderia αφού οι Alfa Romeo και Haas δεν συμπλήρωσαν γύρο στην πρωτοπορία ενός Grand Prix.

Τζορτζ Ράσελ

Στην τρίτη θέση της λίστας είναι οι μονάδες της Mercedes. Οι 145 γύροι από την εργοστασιακή ομάδα και οι 2 γύροι από την Aston Martin, σε σύνολο 147, αποτελούν το 11.3%. Φέτος η McLaren δεν κατάφερε να συνεισφέρει στη συγκεκριμένη στατιστική κατηγορία.

Όσο για την τέταρτη θέση, εκεί έχουμε την Alpine, η οποία έπαιζε μόνη της αφού δεν έχει κάποιο συνεργάτη στο grid. Κι ο ένας γύρος του Φερνάντο Αλόνσο στην πρωτοπορία, αποτελεί μόλις το 0.07% του συνόλου των γύρων του 2022.

Φερνάντο Αλόνσο

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool, Alpine F1, Mercedes-AMG Petronas

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!