FlyOver Θεσσαλονίκης: Τη Δευτέρα η υπογραφή της σύμβασης για τον «εναέριο» αυτοκινητόδρομο

Κώστας Μπιτσικώκος
FlyOver Θεσσαλονίκης: Τη Δευτέρα η υπογραφή της σύμβασης για τον «εναέριο» αυτοκινητόδρομο
Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης δεν θα έχει διόδια και θα είναι μήκους 13,5 χλμ, εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα.

Στην προαναγγελία ότι την προσεχή Δευτέρα θα υπογραφεί η σύμβαση για το Thessaloniki FlyOver, προχώρησε από το βήμα της Βουλής ο Γιώργος Καραγιάννης. Κατά την τοποθέτησή του στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2023, ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε επίσης στις δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις έργων που έρχονται έως τις αρχές του νέου έτους.

Όπως είπε, το FlyOver είναι «ένα από τα πρώτα οδικά έργα που υλοποιούνται μέσω ΣΔΙΤ, ύψους 373 εκατ. ευρώ». Ανάδοχος της σύμβασης για τη «Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης» (FlyOver) είναι η Ένωση Προσώπων Άβαξ ΑΕ – Μυτιληναίος ΑΕ. Ο δρόμος δεν θα έχει διόδια και αναμένεται να προσφέρει ανακούφιση στη Θεσσαλονίκη που ταλαιπωρείται από τα κυκλοφοριακά προβλήματα.

Ο αυτοκινητόδρομος είναι μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 4 χλμ. αφορούν γέφυρα, με δύο λωρίδες συν ΛΕΑ, ανά κατεύθυνση. Στα στοιχεία του έργου περιλαμβάνονται, επίσης, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες. Αν δεν υπάρξουν οι γνωστές καθυστερήσεις που σημειώνονται στα μεγάλα έργα στη χώρα μας, ο FlyOver προβλέπεται να δοθεί στην κυκλοφορία το 2026.

Ο προγραμματισμός των έργων έως τις αρχές του 2023

Ο κ. Καραγιάννης ανέπτυξε τον προγραμματισμό έργων έως τις αρχές του 2023, τονίζοντας: «Ήδη τις προηγούμενες ημέρες ξεκίνησε η Β’ Φάση του έργου Παραχώρησης του ΒΟΑΚ με προϋπολογισμό 1,7 δις. ευρώ, με στόχο να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές το Μάρτιο του 2023. Τις επόμενες μέρες, θα προκηρύξουμε τον διαγωνισμό για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, με προϋπολογισμό περίπου 130 εκατ. ευρώ. Και, έως το τέλος του έτους ξεκινάμε τον διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον, Αγ. Νικόλαο, ύψους περίπου 550 εκατ. ευρώ».

 

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, «το α’ τρίμηνο του 2023 θα δημοπρατηθεί το έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό, καθώς και ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, με προϋπολογισμό περίπου 310 εκατ. ευρώ».

Οι προσεχείς συμβασιοποιήσεις

Στο κομμάτι των συμβασιοποιήσεων, ο κ. Καραγιάννης, σημείωσε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα «πέσουν οι υπογραφές» για την «παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, ύψους 210 εκατ. ευρώ, καθώς και το Μπράλος – Άμφισσα, ύψους 265 εκατ. ευρώ, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, ύψους 251,8 εκατ. ευρώ, το τμήμα του ΒΟΑΚ “Χερσόνησος – Νεάπολη”, ύψους 290 εκατ. ευρώ, καθώς και η επέκταση της Λ. Κύμης και η σύνδεση με ΠΑΘΕ ύψους 352 εκατ. ευρώ».

Φωτογραφία: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!