Ράλλυ Ντακάρ: Το σχόλιο του Βασίλη Ορφανού για τον Πρόλογο
Από το 1979 που ξεκίνησε ο πρώτος αγώνας περιπέτειας από τον ιδρυτή και οραματιστή του Ντακάρ, Τιερί Σαμπίν, έγιναν πολλά ώστε να εξελιχθεί στην απόλυτη περιπέτεια του πλανήτη. Ο ίδιος απαντούσε σε όποιον τον ρωτούσε τι είναι το Ντακάρ: «Μια πρόκληση για αυτούς που συμμετέχουν και ένα όνειρο για αυτούς που μένουν πίσω».
» Τι έγινε στον Πρόλογο του Ράλλυ Ντακάρ
Έχοντας βιώσει αυτή την απόλυτη πρόκληση έξι φορές, με μια νίκη, τρεις τερματισμούς κατά σειρά στην Αίγυπτο στην Ερυθρά θάλασσα, στην κλασική διαδρομή στην Lac Rose στο Ντακάρ της Σενεγάλης, στη Λατινική Αμερική από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό και ξανά πίσω με τέρμα στο Buenos Aires, αλλά και με μια ηλεκτρική βλάβη με εγκατάλειψη και ένα ατύχημα από μια σπασμένη πίσω ανάρτηση με μεταφορά ελικοπτέρου με σπασμένο ακρώμιο, επιτρέψτε μου να σας πω ότι έχουμε δει και νιώσει όλα τα συναισθήματα που μπορεί να σου προσφέρει αυτός ο θρυλικός αγώνας.
Περνώντας στο τώρα και στο σήμερα, για τέταρτη συνεχόμενη φορά ξεκίνησε με τον σημερινό πρόλογο των 13 χιλιομέτρων και θα διεξαχθεί για άλλες 15 ημέρες ακόμη στην Αραβική χερσόνησο από ακτή σε ακτή, μέσα στη χώρα της Σαουδικής Αραβίας.
Από την Ερυθρά θάλασσα μέχρι τον Περσικό κόλπο διανύοντας οι αναβάτες και τα πληρώματα από αυτοκίνητα και φορτηγά κάτι περισσότερο από 8.500 χιλιόμετρα στο σύνολο του φετινού αγώνα, θα δούμε να εξελίσσονται επικές μάχες μέσα στην απεραντοσύνη της ερήμου.
Αξίζει σε αυτό το σημείο να σας μεταφέρουμε όμορφες εικόνες από την εκκίνηση δίπλα στην Ερυθρά θάλασσα με τα ακίνητα νερά της να δίνουν μια γαλήνη σε αναβάτες και πληρώματα, με ένα ελαφρύ αεράκι, πριν ανέβουν οι στροφές στο κόκκινο με την εξάντληση να καραδοκεί μετά μέσα στην έρημο.
Για την ιστορία σήμερα κέρδισε ο εργοστασιακός αναβάτης της ΚΤΜ εκ Αυστραλίας Τόμπι Πράις με χρόνο 8.22 στις μοτοσικλέτες, ενδεικτικά όμως μέσα στο ίδιο λεπτό ακολουθούν άλλοι 10 αναβάτες. Στα αυτοκίνητα έδειξε τις προθέσεις του με το καλημέρα ο Σουηδός Μ. Ekstrom εργοστασιακός οδηγός της AUDI με χρόνο 8.00 λεπτά ακριβώς.
Κατανοούμε βλέποντας αυτούς τους πρώτους χρόνους πόσο κοντά θα είναι και με τι ρίσκο θα κινηθούν όλοι οι εργοστασιακοί, με ένα ρίσκο πολύ περισσότερο ειδικά για τους αναβάτες των μοτοσικλετών. Δύο συμμετοχές όμως που μας κίνησαν το ενδιαφέρον στις μοτοσικλέτες είναι αυτές του Γάλλου Ματιέ Τροκιέ, με 10 χρόνια στην κορυφή στο downhill mountain, να είναι έτοιμος ψυχικά και σωματικά και να ξεκινά το πρώτο του Ντακάρ με στόχο τον τερματισμό, καθώς και του Άγγλου Τζέιμς Χίλιερ, νικητή στο ΤΤ Isle of Man, να δοκιμάζει και αυτός την τύχη του. Και οι δυο τους αγωνίζονται στην κατηγορία Original by Motul όπου θα επισκευάζουν μόνοι τους τις μοτοσικλέτες τους μετά από κάθε ημέρα, χωρίς μηχανικούς.
Τα 13 χιλιόμετρα της ειδικής του σημερινού προλόγου ήταν ένα πολύ μικρό τέστ πριν αρχίσουν αύριο πρωτοχρονιά Κυριακή 1/1/2023 οι σκληρές μάχες με 234 χιλιόμετρα απλής και 367 ειδικής μέσα σε αμμώδη εδάφη με πετρώδη διαδρομές.
Μείνετε συντονισμένοι μαζί μας γιατί θα σας αναλύουμε κάθε ημέρα αυτά που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά. Εμείς με τη σειρά μας ευχόμαστε : Καλό αγώνα σε όλους τους συμμετέχοντες χωρίς τραυματισμούς. Καλή Αρχή. Καλή Χρονιά. Β.Ο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!