Formula 1: H Panthera θέλει να μπει στo σπορ το 2026
- Ένα φιλόδοξο πρότζεκτ
- Τα μεγάλα εμπόδια
- Το προσύμφωνο προμήθειας κινητήρων και το ενδιαφέρον από την Ασία
To ενδιαφέρον φιλόδοξων ομάδων να εισέλθουν στη Formula 1 μεγαλώνει σταθερά, με το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ να γίνεται κάθε μέρα ολοένα και πιο ελκυστικό. Από το 2017 συμμετέχουν μόλις 10 ομάδες, όμως τα δεδομένα ενδέχεται να αλλάξουν το επόμενο χρονικό διάστημα. Η FIA μέσω του προέδρου της, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, θα ανοίξει τη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για νέες ομάδες.
Μία πιθανή υποψηφιότητα είναι αυτή της Panthera Team Asia. Η πρώτη φορά που ακούσαμε τη συγκεκριμένη ομάδα ήταν πίσω στο 2019, όμως διάφορα εμπόδια και δυσκολίες έθεσαν χρονικά πίσω το πρόγραμμα. Όμως τώρα η κατάσταση έχει βελτιωθεί και πιέζει πλέον για να εισέλθει στη Formula 1 από το 2026.
Ένα φιλόδοξο πρότζεκτ
Ο επικεφαλής και συνιδρυτής της Panthera, Μπέντζαμιν Ντουράντ, μίλησε στο PlanetF1.com για τα σχέδια της ομάδας: «Έχουμε περάσει πολλά. Μπορούσαμε να έχουμε παρατήσει το πρότζεκτ, αλλά πιστεύουμε στην υλοποίησή του».
Aπό την ημέρα που η Liberty Media αγόρασε την F1, έχει εστιάσει στην αμερικανική αγορά, ώστε να μεγαλώσει τη δημοφιλία του σπορ. Μάλιστα, το 2023 θα έχουμε τρεις αγώνες στις ΗΠΑ, σε Μαϊάμι, Τέξας και Λας Βέγκας. Ωστόσο ο Ντουράντ πιστεύει πως η αγορά της Ασίας και ιδιαίτερα της Κίνας, μπορεί να εξελιχθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια.
Τα μεγάλα εμπόδια
Ο Ντουράντ πρόσθεσε για τις προσπάθειες και προβλήματα της Panthera να εισέλθει στη Formula 1: «Όταν θέλεις να δημιουργήσεις μια ομάδα για την F1, τότε πρέπει όλα να πάνε κατ’ ευχήν. Όταν είχαμε τα χρήματα, η FIA και η F1 δεν ήταν έτοιμες να υποδεχθούν μια νέα ομάδα, διότι διαπραγματεύονταν τη νέα Συμφωνία Ομονοίας. Δεν ήταν έτοιμοι γιατί ήθελαν πρώτα να υπογράψουν με τις υπάρχουσες ομάδες. Εμείς από τη μεριά μας, μιλήσαμε με τη Renault για τεχνική υποστήριξη. Με τη σειρά τους είχαν πολλές αλλαγές σε διοικητικό επίπεδο και αυτό επηρέασε άμεσα τις προσπάθειές μας. Όταν τα πράγματα βρήκαν το δρόμο τους, ήρθε η πανδημία και χάσαμε οικονομικούς πόρους. Οπότε έπρεπε να εργαστούμε σκληρά και πάλι στον οικονομικό τομέα».
H υπάρχουσα Συμφωνία Ομονοίας προϋποθέτει ρήτρα πληρωμής της τάξης των 200 εκατομμυρίων δολαρίων για την είσοδο στο σπορ. Η Panthera φαίνεται πως πλέον διαθέτει τα χρήματα και κινεί διαδικασίες ώστε να βρεθεί το 2026 στο grid. Όμως δεν είναι η μοναδική υποψήφια ομάδα, με την Andretti Global να ανακοινώνει πως θα συνεργαστεί με την Cadillac. Προς ώρας είναι άγνωστο αν οι δύο ομάδες μάχονται μεταξύ τους για το ποια θα πάρει άδεια συμμετοχής ή αν η FIA και η Liberty Media θα ήθελαν τον αριθμό των ομάδων να αυξηθεί στις 12.
Οι επόμενες ημέρες θα είναι κρίσιμες για το μέλλον της Panthera, με τον Ντουράντ να εξηγεί τους λόγους: «Δεν υπήρχε λόγος για εμάς να προχωρήσουμε το πρότζεκτ εάν δεν είχαμε καλύψει όλους τους τομείς που είχαμε θέσει. Υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να συμμετάσχουμε ως ομάδα του Μονακό και έχουν σοβαρές βλέψεις. Γνωρίζουμε τη διαδικασία που ακολούθησε η Haas και έπειτα από συζητήσεις με την FIA και το νομικό της τμήμα, μας είπαν πως θα ακολουθήσουν πάνω-κάτω την ίδια διαδικασία. Πρέπει να έχουμε όμως αυτή την επιβεβαίωση και αυτό περιμένουμε. Μας είπαν πως μέχρι το τέλος του μήνα θα δημοσιεύσουν ακριβώς όλα όσα απαιτούν από νέες ομάδες. Υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες όπως η οικονομική ασφάλεια για να μπούμε στην F1».
Το προσύμφωνο προμήθειας κινητήρων και το ενδιαφέρον από την Ασία
Επιπλέον αποκάλυψε πως οι διαδικασίες εξέλιξης μονοθεσίου της F1 θα ξεκινήσουν σύντομα, ενώ υπάρχει ήδη προσύμφωνο με κατασκευαστή για προμήθεια κινητήρων: «Σε μερικές εβδομάδες μπορούμε να συνεχίσουμε τη δουλειά στον αεροδυναμικό τομέα. Είμαστε έτοιμοι. Η πρόσληψη προσωπικού θα πάρει αρκετό χρόνο, αλλά υπάρχουν διαθέσιμοι άνθρωποι. Λόγω του budget cap απολύθηκε αρκετός κόσμος, οπότε η διαθεσιμότητα είναι μεγάλη. Για παράδειγμα δεν θα χρειαστεί να φτιάξουμε νέα αεροδυναμική σήραγγα. Πρόκειται για μια μεγάλη επένδυση και μπορούμε να συνάψουμε συμφωνία με υπάρχουσα ομάδα για να χρησιμοποιούμε από κοινού τη σήραγγα. Αν δεν έχεις την άδεια συμμετοχής όμως, κανένας δεν πρόκειται να επενδύσει στην ομάδα. Πιστεύω πως η διαδικασία θα διαρκέσει μερικούς μήνες και η απόφαση της FIA μπορεί να βγει μετά τον Μάιο. To 2026 είναι η καλύτερη στιγμή για εμάς. Το καλό με τους τωρινούς κανονισμούς είναι πως μπορείς να αγοράσεις το 70% του μονοθεσίου από μια άλλη ομάδα. Ήδη έχουμε κάνει συζητήσεις με όλες τις ομάδες που παρέχουν και κινητήρες. Έχουμε επίσης προσύμφωνο με έναν κατασκευαστή. Είμαστε πολύ προσεκτικοί στον τομέα αυτό διότι όπως κατανοώ, το 2026 θα έχουμε έξι κατασκευαστές μονάδων ισχύος».
Το ενδιαφέρον είναι επίσης υπαρκτό και από την Ασία: «Μιλάμε και με μερικούς κατασκευαστές από την Ασία που θέλουν να συμμετάσχουν ως κατασκευαστές κινητήρων. Δεν πιστεύω όμως πως θα ήθελαν να συνεργαστούν με εμάς από την αρχή και σίγουρα δεν θα είναι έτοιμοι για το 2026».
Παρακολουθήστε στο παρακάτω βίντεο την ανασκόπηση του Gazzetta της σεζόν του 2022 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, με τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Παστρίμα.
Φωτογραφίες: LambeResing/Twitter, Sauber Media
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!