Υφυπουργός Μεταφορών: «Βαρύτερες ποινές για εκπαιδευτές που εμπλέκονται σε παράνομες εξετάσεις οδήγησης»
Στα θέματα που άπτονται του εκσυχρονισμού της διαδικασίας θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων οδήγησης, αναφέρθηκε ο αρμόδιος Υφυπουργός για τις Μεταφορές κατά την ομιλία του σε διαδικτυακή ημερίδα που διοργάνωσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών με τη συμμετοχή των εκπροσώπων από τις Σχολές Εκπαίδευσης Υποψήφιων Οδηγών όλης της χώρας
Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος τόνισε την ανάγκη συνεργασίας του κλάδου στην εφαρμογή του ν. 4850 «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης». Δήλωσε επίσης ότι τόσο κατά την προηγούμενη όσο και κατά την τωρινή του θητεία υποστηρίζει την ανάπτυξη συνεργειών με τον κλάδο των εκπαιδευτών οδήγησης, με στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στη χώρα.
Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στα επιμέρους ζητήματα που άπτονται της εφαρμογής του νόμου, αλλά και σε θέματα που αφορούν το επάγγελμα του εκπαιδευτή, όπως η τροποποίηση του ΠΔ 208 για την άσκηση του επαγγέλματος. Ειδικότερα, ο κ. Παπαδόπουλος εξέφρασε τη σύμφωνη γνώμη του στην προσθήκη ΚΑΔ για τη διενέργεια διεκπεραιώσεων από τις σχολές οδηγών, προτείνοντας, συγχρόνως, τη σύσταση επιτροπής με τη συμμετοχή της Ομοσπονδίας, ώστε να εκσυγχρονιστεί όλο το περιεχόμενο του θεσμικού πλαισίου.
Με αφορμή την πρόσφατη εξάρθρωση κυκλώματος στις εξετάσεις οδήγησης, ο Υφυπουργός Μεταφορών τόνισε: «Θα πρέπει, επίσης, να προβλεφθούν βαρύτερες ποινές στις περιπτώσεις που κάποιοι επαγγελματίες εμπλέκονται σε αρνητικές καταστάσεις σαν και αυτές που είδαν τελευταία το φως της δημοσιότητας, με στόχο να απομονωθούν και να πάψουν να χαρακτηρίζουν τον κλάδο όσοι μετέρχονται αθέμιτα μέσα».
Όσον αφορά στα νέα εκπαιδευτικά εγχειρίδια, τη συγγραφή των οποίων έχει αναλάβει το Ίδρυμα Ευγενίδου, ενημέρωσε την Ομοσπονδία ότι έχει ολοκληρωθεί το νέο βιβλίο για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και το σύγγραμμα για τις μοτοσικλέτες και συνεχίζεται η συγγραφή των υπολοίπων (φορτηγά, λεωφορεία, ειδικές κατηγορίες υποψηφίων), προκειμένου να ενταχθούν όλα μαζί στο νέο πληροφοριακό σύστημα και όχι αποσπασματικά. Συνυπολογίζοντας το χρονικό διάστημα για τις μεταφράσεις, το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2023.
Σχετικά με την τοποθέτηση των καμερών στις αίθουσες, όπου διεξάγονται οι θεωρητικές εξετάσεις, ο κ. Παπαδόπουλος έκανε λόγο για ολιγωρία από πλευράς των Περιφερειών: «Η σχετική εγκύκλιος έχει εκδοθεί από τον Ιούνιο του 2022 και επομένως, δεν υπάρχει λόγος περαιτέρω καθυστέρησης από τους αρμόδιους φορείς για την τοποθέτησή τους, η οποία μπορεί να οφείλεται είτε σε άγνοια ή σε ολιγωρία και ελπίζω όχι σε σκοπιμότητα».
Ο Υφυπουργός Μεταφορών πρόσθεσε ότι ένα σημαντικό κεφάλαιο το οποίο υλοποιείται είναι τα σεμινάρια των εξεταστών, καθώς ήδη έχουν ξεκινήσει επιμορφώσεις για νέους εξεταστές, ενώ δρομολογείται τροποποίηση του ν.4850/2021 και θα μπορούν να συμμετάσχουν και υπάλληλοι ΔΕ κατηγορίας, με δεδομένο ότι σε πολλές Περιφέρειες δεν υπάρχει ο αναγκαίος αριθμός υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ. «Παράλληλα, το Υπουργείο υλοποιεί σε συνεργασία με το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. τις προπαρασκευαστικές ενέργειες για την οργάνωση των προγραμμάτων κατάρτισης εξεταστών υποψηφίων οδηγών και οδηγών», σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών ενημέρωσε επίσης τους εκπροσώπους των εκπαιδευτών ότι υπάρχει συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ηλεκτρονική έκδοση δελτίων εκπαίδευσης. Επίσης, σε σχετική επικοινωνία με τον νέο Αντιπεριφερειάρχη Κεντρικού Τομέα κ. Γιώργο Βλάχο, αποφασίστηκε να τεθεί άμεσα σε λειτουργία και στην Περιφέρεια Αττικής η πλατφόρμα για τον προγραμματισμό των εξετάσεων, όπως ισχύει στη Θεσσαλονίκη.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!