WRC, Σιρίλ Αμπιτεμπούλ: «Η Formula 1 είναι στατική, ενώ το WRC περιπετειώδες»
Νέο ξεκίνημα επιχειρεί να κάνει η Hyundai Motorsport στο WRC, επιλέγοντας για τη θέση του επικεφαλής της ομάδας τον Σιρίλ Αμπιτεμπούλ. Ένα στέλεχος με μεγάλη εμπειρία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, όμως σε αγώνες Formula και όχι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. O 45χρονος Γάλλος διαδέχετα τον Ζουλιάν Μονσέ και θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση με την ομάδα στην πρεμιέρα της φετινής σεζόν, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο (19-22 Ιανουαρίου).
Ο Αμπιτεμπούλ έχει 15 χρόνια εμπειρίας στην πρώτη γραμμή των αγώνων πίστας, έχοντας θητεύσει επικεφαλής της Renault και εκτελεστικός διευθυντής της Caterham F1 (2012-2014). Μετά την αποχώρησή του, που ήρθε όταν η Renault μετονομάστηκε σε Alpine, είχε συμβουλευτικό ρόλο στη Mecachrome, η οποία κατασκευάζει τους κινητήρες για τη Formula 2 και τη Formula 3. «Ήμουν εξειδικευμένος στο χώρο της Formula 1, κάτι που πρέπει να κάνω τώρα στα ράλλυ. Θα πάρει χρόνο, όμως είμαι ενθουσιασμένος από το DNA και την παράδοση που κουβαλά το WRC».
Λίγο πριν ταξιδέψει στο Πριγκιπάτο, μίλησε για τη νέα μεγάλη πρόκληση που έχει μπροστά του. «Η Hyundai είναι η πιο καινοτόμος και γρήγορα αναπτυσσόμενη μάρκα, ανάμεσα στους κορυφαίους παγκοσμίως κατασκευαστές. Πολύ πριν αρχίσουν οι μεταξύ μας συνομιλίες, ήμουν πολύ εντυπωσιασμένος με όσα είχε πετύχει η εταιρεία. Αν και χρειαζόμουν να μείνω λίγο μακριά από τους χώρους του αυτοκινήτου και των αγώνων, το μικρόβιο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό παρέμενε στο αίμα μου. Γνώριζα ότι αναζητούν νέο επικεφαλής της ομάδας, επικοινώνησα μαζί τους και διαπιστώσαμε ότι ταιριάζουν όσα αναζητούμε. Έχω πολλά να μάθω, όμως είμαι ενθουσιασμένος με την πρόκληση αυτή», είπε για τους λόγους που τον έκαναν να επιλέξει το WRC και τη Hyundai.
Σχετικά με τη διαφορετική φιλοσοφία ανάμεσα στη Formula 1 και το WRC, ο Σιρίλ τόνισε: «Με τη Formula 1 ταξιδεύεις σε όλο τον κόσμο, είναι όμως κάτι το στατικό. Παραμένεις στα paddock. Μου αρέσει η ιδέα της περιπέτειας, το να είσαι τόσο κοντά στη φύση και τα στοιχεία της. Το WRC είναι πολύ πιο σχετικό με τον κόσμο όπως είναι σήμερα, κάτι που διαπιστώνω στον αριθμό των αλλαγών στα αγωνιστικά αυτοκίνητα προκειμένου να γίνουν πιο βιώσιμα».
Ο Γάλλος έδειξε να γνωρίζει τις απαιτήσεις που υπάρχουν στη Hyundai από την ομάδα της στο WRC. «Δεν προκαλεί έκπληξη σε κανέναν το να αναφέρω ότι στοχεύουμε και στους δύο τίτλους. Η ομάδα παλαιότερα έχει κερδίσει δις το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, ποτέ όμως των οδηγών. Και οι δύο τίτλοι είναι εξίσου σημαντικοί. Η Hyundai κέρδισε 5 αγώνες την περασμένη χρονιά, οπότε στόχος είναι να βελτιωθούμε. Δεν μπορώ να πω πόσους θα κερδίσουμε φέτος, καθώς είμαι νέος στον κόσμο των ράλλυ. Πρέπει πρώτα να κατανοήσω τους ακριβείς συσχετισμούς και μετά να καθορίσω το πώς μπορώ να συνεισφέρω».
«Ο μόνος τρόπος να μετρήσεις την επιτυχία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι οι νίκες, τόσο σε αγώνες όσο και στους τίτλους. Για να είμαι ειλικρινής, η φετινή μου συνεισφορά θα είναι περιορισμένη. Η ομάδα είναι έτοιμη, το Hyundai i20 N Rally1 Hybrid έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί, οπότε δεν μπορώ να διεκδικήσω μέρος των όσων μπορεί να πετύχει το αυτοκίνητο. Πρέπει να κοιτάξουμε όμως και πιο μακριά. Η Hyundai είναι ένας καθιερωμένος “παίκτης” στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, πρέπει να δείξει ότι έχει μακροπρόθεσμα πλάνα. Για την μελλοντική γενιά οδηγών, μηχανικών και άλλων ταλέντων που θα πρέπει σε σταθερή βάση να προσελκύουμε, να εξελίσσουμε και να διατηρούμε. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό τα ταλέντα κάνουν τη διαφορά».
Φέτος η Hyundai Motorsport έχει στο ρόστερ της δύο πολύπειρους οδηγούς, που είναι μαζί της από την πρώτη στιγμή, πριν από δέκα χρόνια: τους Τιερί Νεβίλ και Ντάνι Σόρντο. «Είναι πολύ σημαντικό το ότι μπορούμε να βασιστούμε τόσο στην εμπειρία τους όσο και στη σχέση τους με την οικογένεια της Hyundai. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχει να κάνει με τις μικρές βελτιώσεις, κάτι που μπορείς να κάνεις μόνο αν κοιτάζεις πίσω και βλέπεις τι απέδωσε και τι όχι. Η συνεισφορά τους θα είναι εξαιρετικά σημαντική, ειδικά σε μένα που είμαι νέος. Είναι εξίσου κρίσιμη η παρουσία των Εσαπέκα Λάπι και Κρεγκ Μπριν, οι οποίες φέρνουν επίσης τη δική τους εμπειρία».
Σχετικά με τις προσωπικές του προκλήσεις στο νέο χώρο, ο Αμπιτεμπούλ απάντησε: «Προσεγγίζω το νέο χώρο με ταπεινότητα, όπως πάντα στη ζωή μου. Σε αντίθεση με το παρελθόν, η νέα μου ομάδα δε χρειάζεται να χτιστεί από την αρχή. Λειτουργεί και μπορεί να φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα. Από μέρους μου δεν υπάρχει μόνο η προσμονή να πετύχω, αλλά και η υποχρέωση να το κάνω».
Καθώς όλα τα μέλη της ομάδας προετοιμάζονται πυρετωδώς για την έναρξη της σεζόν στο Μόντε Κάρλο, ο ίδιος δεν μπόρεσε να περάσει πολύ χρόνο μαζί τους. «Συνάντησα όσο το δυνατόν περισσότερους και στις κατ΄ιδίαν επαφές προσπάθησα να αντιληφθώ τη διαδρομή τους μέχρι τώρα και πού θέλουν να πάνε. Οι εγκαταστάσεις στο Αλτζενάου είναι εντυπωσιακές και μεγαλύτερες από ό,τι περίμενα. Σε αντίθεση με τη Formula 1 που πετάς τα παλιά εξαρτήματα, στο WRC πρέπει να κρατάς τα πάντα από τις προηγούμενες γενιές, κάτι που είναι ενδιαφέρον όμως δημιουργεί και προκλήσεις».
Φωτογραφίες: Hyundai Motorsport
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!