WRC: Αλλάζει ξανά το σύστημα βαθμολογίας στους αγώνες ράλλυ

Κώστας Μπιτσικώκος
WRC: Αλλάζει ξανά το σύστημα βαθμολογίας στους αγώνες ράλλυ
Το περίπλοκο σύστημα που ίσχυσε φέτος προκάλεσε «πονοκέφαλο» σε δημοσιογράφους και θεατές.

Μόλις μία σεζόν «άντεξε» το περίπλοκο βαθμολογικό σύστημα του WRC που έδινε απένειμε διαφορετικούς βαθμούς έως το Σάββατο και διαφορετικούς για την κατάταξη της Κυριακής. Ως αποτέλεσμα, είδαμε σε ορισμένους αγώνες τον δεύτερο του ράλλυ να παίρνει περισσότερους βαθμούς από τον νικητή!

Στη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, στο Κιγκάλι της Ρουάντα, ψηφίστηκε το νέο σύστημα βαθμολογίας που θα ισχύσει στους 14 αγώνες του WRC, ανάμεσά τους και το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

FIA

Το νέο σύστημα βαθμολογίας

Καταρχάς δεν θα απονέμονται βαθμοί με βάση τη θέση των πληρωμάτων στην κατάταξη του Σαββάτου. Στο τέλος κάθε αγώνα την Κυριακή, οι 10 πρώτοι θα βαθμολογούνται ως εξής:

 

25-17-15-12-10-8-6-4-2-1 β.

Όσοι εγκαταλείπουν Παρασκευή και Σάββατο θα μπορούν να διεκδικήσουν βαθμούς την Κυριακή, με τους 5 πρώτους να παίρνουν: 5-4-3-2-1 β.

Παραμένει ο θεσμός της Wolf Power Stage, της τελευταίας ειδικής διαδρομής κάθε αγώνα με 5-4-3-2-1 βαθμούς για τους 5 πρώτους.

Το νέο σύστημα σημαίνει ότι το απόλυτο που μπορεί να πάρει ένα πλήρωμα είναι 35 βαθμοί (έναντι 30 βαθμών που ίσχυε φέτος).

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί από το 2027

Προκειμένου να περιοριστεί το κόστος για τις ομάδες και το WRC να γίνει πιο ελκυστικό για επιπλέον κατασκευαστές, νέοι τεχνικοί κανονισμοί θα ισχύουν από τη σεζόν του 2027 και για 10 χρόνια συνολικά.

O νέος κοινός, κλωβός ασφαλείας θα περιορίσει το κόστος και την πολυπλοκότητα. Θα επιτρέπει επίσης στους κατασκευαστές να «κουμπώνουν» οποιοδήποτε αμάξωμα θέλουν. Π.χ. ένα SUV όπως το Ford Puma, ένα hatchback όπως το Toyota Yaris ή ένα sedan.

Θα γίνεται έλεγχος του κόστους, με μείωση 50% στην κορυφαία κατηγορία και όριο τα 345.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο στην κορυφαία κατηγορία. Η μείωση θα επιτευχθεί μέσω νέων προδιαγραφών για εξαρτήματα των αγωνιστικών αυτοκινήτων, τα οποία θα έχουν επίσης μεγαλύτερη αντοχή στα ράλλυ. Περιορισμός στα έξοδα θα επιτευχθεί επίσης μέσω μείωσης του προσωπικού καθώς και των εξόδων logistics.

Σε αντίθεση με το τωρινό υβριδικό σύστημα που έχουν τα αγωνιστικά Rally1, από το 2027 οι ομάδες θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε κινητήρες εσωτερικής καύσης με βιοκαύσιμα, υβριδικά συστήματα κίνησης ή αμιγώς ηλεκτρικά.

Photo Credits: Hyundai Motorsport

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!