MotoGP: Τεράστια «ψαλίδα» ανάμεσα στις αμοιβές των αναβατών
Το MotoGP αποτελεί την κορωνίδα των αγώνων σε δύο τροχούς και τα μεγάλα του αστέρια αμείβονται ανάλογα. Τα χρήματα που κερδίζουν από τα συμβόλαιά τους είναι ασφαλώς πολλά, όχι όμως «αστρονομικά», όπως εκείνα των συναδέλφων τους της Formula 1.
Η Gazzetta dello Sport δημοσίευσε τα ποσά που εισέπραξαν το 2022 οι αναβάτες του MotoGP. Πρώτος σε αυτήν τη λίστα φιγουράρει ο Μαρκ Μάρκεθ, ο οποίος αποκομίζει τα οφέλη της ιδιαίτερα κερδοφόρας 5ετούς ανανέωσης του συμβολαίου του με τη Honda στις αρχές του 2020. Σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα, ο Μάρκεθ κέρδισε τη χρονιά που μας πέρασε 12,5 εκατομμύρια ευρώ.
Ο Μάβερικ Βινιάλες της Aprilia βρίσκεται στη 2η θέση των πιο καλοπληρωμένων με απολαβές 10 εκατομμυρίων ευρώ, μπροστά από τους Φάμπιο Κουαρταραρό (Yamaha) και Τζοάν Μιρ (μέχρι πέρυσι έτρεχε για τη Suzuki και από φέτος ανήκει στο δυναμικό της Honda), που αμφότεροι εισέπραξαν 6 εκατομμύρια ευρώ.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Πέκο Μπανάια της Ducati έλαβε 5 εκατομμύρια ευρώ από την ιταλική ομάδα, ωστόσο σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε τα -απροσδιόριστου ύψους- μπόνους νικών και κατάκτησης του τίτλου. Κατεβαίνοντας προς τη βάση της λίστας, διαπιστώνουμε ότι οι πιο «φτωχοί» είναι οι Ντάριν Μπίντερ, Μάρκο Μπετζέκι, Ραούλ Φερνάντεζ και Ρέμι Γκάρντνερ, οι οποίοι πήραν «μόλις» 250.000 ευρώ τη χρονιά που μας πέρασε, δηλαδή 50 φορές λιγότερα από όσα πήρε ο Μαρκ Μάρκεθ.
Εντύπωση επίσης προκαλούν οι «μόνο» 750.000 ευρώ του Αλέιξ Εσπαργκαρό, ο οποίος φέτος διεκδίκησε σχεδόν μέχρι τέλους το πρωτάθλημα, ιδιαίτερα αν συγκριθούν με τα 10 εκατομμύρια του ομόσταβλού του στην Aprilia, Μάβερικ Βινιάλες.
Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις απολαβές των αναβατών του MotoGP, σύμφωνα με την Gazzetta dello Sport.
# | Αναβάτης | Ποσό σε ευρώ |
1 | Μαρκ Μάρκεθ | 12,5 εκατ. |
2 | Μάβερικ Βινιάλες | 10,0 εκατ. |
3 | Φάμπιο Κουαρταρταρό | 6,0 εκατ. |
4 | Τζοάν Μιρ | 6,0 εκατ. |
5 | Φραντσέσκο «Πέκο» Μπανάια | 5,0 εκατ. |
6 | Πολ Εσπαργκαρό | 3,5 εκατ. |
7 | Τζακ Μίλερ | 3,0 εκατ. |
8 | Αλεξ Ρινς | 3,0 εκατ. |
9 | Φράνκο Μορμπιντέλι | 3,0 εκατ. |
10 | Ζοάν Ζαρκό | 2,0 εκατ. |
11 | Άλεξ Μάρκεθ | 1,0 εκατ. |
12 | Χόρχε Μαρτίν | 1,0 εκατ. |
13 | Αλέιξ Εσπαργκαρό | 750.000 |
14 | Μιγκέλ Ολιβέιρα | 625.000 |
15 | Τακάκι Νακαγκάμι | 500.000 |
16 | Μπραντ Μπίντερ | 500.000 |
17 | Ενέα Μπαστιανίνι | 375.000 |
18 | Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο | 375.000 |
19 | Λούκα Μαρίνι | 300.000 |
20 | Ντάριν Μπίντερ | 250.000 |
21 | Μάρκο Μπετζέκι | 250.000 |
22 | Ραούλ Φερνάντεζ | 250.000 |
23 | Ρέμι Γκάρντνερ | 250.000 |
Τα ποσά του 2022 ωστόσο δεν πρέπει να συνδέονται αυτόματα με εκείνα του 2023, τα οποία έτσι κι αλλιώς είναι άγνωστα. Εκτός από το γεγονός ότι αρκετοί αναβάτες έχουν νέα συμβόλαια, όπως για παράδειγμα ο Κουαρταραρό και ο Μπαστιανίνι, η εισαγωγή των Αγώνων Σπριντ από φέτος είναι βέβαιο ότι έχει αλλάξει πολλά πράγματα όσον αφορά τις αμοιβές, κυρίως σχετικά με τα διάφορα μπόνους. Αυτόν τον καιρό γίνονται διαρκείς και έντονες διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις ομάδες και στους μάνατζερ των αναβατών σχετικά με τη διευθέτηση αυτού του ζητήματος, ενώ σίγουρα κάπου εμπλέκεται και η Dorna, που αποφάσισε αυτήν τη ριζική αλλαγή στο αγωνιστικό πρόγραμμα των grand prix.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!