MotoGP: Οι χαμογελαστοί και οι συνοφρυωμένοι των δοκιμών
Το πρώτο βήμα προς το 2023 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP έγινε στην πίστα Σεπάνγκ της Μαλαισίας, στο πρώτο επίσημο τριήμερο δοκιμών προετοιμασίας, που ολοκληρώθηκε την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου. Όπως σε όλες τις δοκιμές, έτσι και στην περίπτωση του περασμένου τριημέρου υπήρχαν εκείνοι που έφυγαν με χαμόγελο από την πίστα, εκείνοι που έφυγαν προβληματισμένοι και εκείνοι που έφυγαν με σκυμμένο το κεφάλι.
Διαβάστε ακόμα
» Τι έγινε την 1η ημέρα των δοκιμών στη Σεπάνγκ
» Τι έγινε τη 2η ημέρα των δοκιμών στη Σεπάνγκ
» Τι έγινε την 3η ημέρα των δοκιμών στη Σεπάνγκ
Πάμε να δούμε τι είχαν να μας δείξουν τα εργοστάσιο στο πρώτο τεστ της χρονιάς και τι μπορούμε να περιμένουμε στις επόμενες δοκιμές στις 11 Μαρτίου στην Πορτογαλία.
Οι χαμογελαστοί
Τα δύο εργοστάσια που αδιαμφισβήτητα έφυγαν από την Μαλαισία με χαμόγελα και ενθουσιασμό προέρχονται από την Ιταλία. Τόσο η Ducati όσο και η Aprilia ολοκλήρωσαν με πολύ θετικό τρόπο τις δοκιμές δείχνοντας ξεκάθαρα ότι έχουν το πάνω χέρι σε αυτό το σημείο της χρονιάς.
Στο στρατόπεδο της Ducati το περσινό πάθημα έγινε μάθημα και οι πειραματισμοί περιορίστηκαν σε ένα ραφινάρισμα της ήδη εξαιρετικής GP22. Στο ξεκίνημα της περσινής χρονιάς η Ducati είχε προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στη μοτοσικλέτα οι οποίες δεν λειτούργησαν με αποτέλεσμα οι εργοστασιακοί αναβάτες να προτιμήσουν να κάνουν ένα βήμα πίσω και να αγωνιστούν με την βασική έκδοση, κάτι που αποδείχτηκε σωστό καθώς κατάκτησαν τίτλο Οδηγών και Κατασκευαστών.
Η προσέγγιση λοιπόν για το 2023 ήταν πιο ομαλή και σίγουρα με λιγότερα εξαρτήματα να δοκιμαστούν. Δύο ήταν τα βασικά στοιχεία που είχαν στη διάθεσή τους οι Φρανσέσκο Μπανάια και Ένεα Μπαστιανίνι να δοκιμάσουν. Το ένα ήταν ένας νέος κινητήρας με ακόμα μεγαλύτερη ισχύ και τελική ταχύτητα και το δεύτερο ήταν ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο.
Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για το αν οι αναβαθμίσεις δούλεψαν ή όχι. Αρκεί κανείς να δει το χαμόγελο στα χείλη των δύο εργοστασιακών αναβατών στο τέλος του τριημέρου για να καταλάβει ότι όλα πήγαν εξαιρετικά και η μοτοσικλέτα είναι ακόμα καλύτερη από πέρυσι. Αυτό μπορεί να μεταφραστεί ως σοβαρός πονοκέφαλος για τους υπόλοιπους καθώς ήδη η GP22 ήταν... πρωταθλήτρια, άρα η GP23 αναμένεται να είναι ασυναγώνιστη.
Scorching laptimes and plenty of work on the last day of the #SepangTest 🔥
Despite another slow start, it wasn't too long before the frenzy started as the track dried out 🌦️#MotoGP pic.twitter.com/zgJXrK6q0t— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 12, 2023
Οι Μπανάια και Μπαστιανίνι βελτίωσαν τόσο το ρυθμό αγώνα τους όσο και την ταχύτητα στον έναν γύρο ολοκληρώνοντας τις δοκιμές στην 2η και 4η θέση αντίστοιχα. Το πόσο ανταγωνιστική είναι η μοτοσικλέτα της Ducati φάνηκε και από το γεγονός ότι στην πρώτη θέση βρέθηκε ο Λούκα Μαρίνι με την περσινή Ducati GP22 της VR46, αλλά και από το γεγονός ότι 7 από τις 10 πρώτες μοτοσικλέτες ήταν από την Μπολόνια.
Λίγο πιο βόρεια από την Μπολόνια, στο Νοάλε της Βενετίας, επίσης θα πρέπει να τρίβουν τα χέρια τους με ικανοποίηση μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών. Η Aprilia προτίμησε να ακολουθήσει μια πιο επιθετική προσέγγιση στην εξέλιξη της μοτοσικλέτας φέροντας στη Μαλαισία πολλά νέα εξαρτήματα. Νέος κινητήρας, νέο πλαίσιο, νέο ψαλίδι, πολλά νέα αεροδυναμικά είχαν στη διάθεσή τους οι Μάβερικ Βινιάλες και Αλέιξ Εσπαργκαρό δηλώνοντας στο τέλος του τριημέρου ότι η RS-GP του 2023 είναι ελαφρύτερη και πιο εύκολη στο στρίψιμο από πέρυσι.
Οι χρόνοι ήταν ανταγωνιστικοί όλο το τριήμερο και οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες βρέθηκαν στη δεκάδα κόβοντας τη φόρα των Ducati. Ακόμα όμως και οι αναβάτες της δορυφορικής ομάδας RNF Aprilia, Μιγκέλ Ολιβέιρα και Ραούλ Φερνάντεζ, αισθάνθηκαν πολύ καλά στη σέλα της μοτοσικλέτας επιβεβαιώνοντας την καλή βάση που είχε από το 2022 η Aprilia.
Είναι ξεκάθαρο πάντως ότι σε αυτό το σημείο της χρονιάς η Ducati και η Aprilia έχουν ξεκάθαρο προβάδισμα σε όλα τα επίπεδα σε σχέση με τον ανταγωνισμό
Οι συνοφρυωμένοι
Αν οι Ιταλοί πέταγαν στα σύννεφα στη Μαλαισία, τότε οι κατασκευαστές από την Ιαπωνία μάλλον έφυγαν προβληματισμένοι από το πρώτο επίσημο τεστ. Η Honda έμοιαζε... χαμένη στη μετάφραση και άφησε μια αίσθηση ότι δεν ξέρει από πού να αρχίσει και πού να τελειώσει με τη μοτοσικλέτα. Από την άλλη, η Yamaha είναι σε λίγο καλύτερη κατάσταση, ωστόσο και εκεί τα προβλήματα είναι μεγάλα και σε κρίσιμα σημεία.
Ας πιάσουμε πρώτα την Honda που είναι και η πιο περίπλοκη περίπτωση. Το HRC φέτος έχει αναβαθμίσει τόσο τους οδηγούς όσο και την ομάδα μηχανικών της. Στους οδηγούς έχουν έρθει οι έμπειροι Άλεξ Ρινς (LCR Honda) και Ζοάν Μιρ (Repsol Honda), ενώ ο Μαρκ Μάρκεθ είναι σε άψογη κατάσταση από σωματικής άποψης. Στο γκαράζ έχει προστεθεί ο πολύ έμπειρος μηχανικός Κεν Καβαούτσι, ο οποίος μετά από την μεγάλη επιτυχία στην Suzuki δοκιμάζει την τύχη του πλέον στην Honda.
Για να δει κανείς το πόσο μεγάλη προσπάθεια κάνει η Honda για να επιστρέψει στην κορυφή θα έπρεπε να ρίξει μια ματιά στο γκαράζ του Μάρκεθ ο οποίος είχε στη διάθεσή του τέσσερις διαφορετικές μοτοσικλέτες να δοκιμάσει. Στο τέλος του τριημέρου ο Ισπανός έμεινε με δύο νέες μοτοσικλέτες οι οποίες είχαν νέο πλαίσιο, νέο κινητήρα και νέο ψαλίδι, με ελαφρώς διαφορετικά αεροδυναμικά πακέτα.
Αν λάβουμε υπόψη τους χρόνους και τα σχόλια του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, τα πράγματα δεν πήγαν όπως φανταζόταν. Η μοτοσικλέτα έχει κάποια θετικά στοιχεία όπως η είσοδος στη στροφή και η σταθερότητα στα φρένα, ωστόσο εξακολουθεί να έχει και σοβαρά μειονεκτήματα. Το «αγκάθι» της RC213V είναι η έξοδος από την στροφή - η μοτοσικλέτα δεν έχει πρόσφυση, έχει μεγάλη αστάθεια και χάνει χρόνο γλιστρώντας ανούσια στη διαδικασία της επιτάχυνσης.
Με λίγα λόγια, η Honda έχει πρόβλημα και αν σε έναν μήνα στο Πορτιμάο, στο δεύτερο επίσημο τεστ, δεν έχουν λυθεί κάποια από αυτά τα πράγματα θα είναι δυσάρεστα τουλάχιστον στο πρώτο κομμάτι του πρωταθλήματος για το HRC.
Στην Yamaha υπήρχε σίγουρα ενθουσιασμός για τον νέο κινητήρα ο οποίος προσφέρει καλύτερη τελική ταχύτητα και καλύτερη ταχύτητα εξόδου από την στροφή. Ο πρωταθλητής του 2021 Φάμπιο Κουαρταραρό έμεινε ικανοποιημένος από τον ρυθμό του με φθαρμένο ελαστικό, ωστόσο αυτό δεν ήταν αρκετό να τον καθησυχάσει για το μέλλον.
Το βασικό πρόβλημα της Yamaha M1 είναι η ταχύτητα της μοτοσικλέτας με καινούρια ελαστικά. Όταν ο Γάλλος, αλλά και ο Φράνκο Μορμπιντέλι, αποφάσισαν να τοποθετήσουν φρέσκα μαλακά ελαστικά για να σημειώσουν γρήγορους γύρους, η μοτοσικλέτα απλώς δεν δούλευε, δεν υπήρχε η επιπλέον πρόσφυση και οι χρόνοι ήταν μέτριοι. Αυτό είναι κάτι ιδιαίτερα σημαντικό και απασχολεί τη Yamaha από πέρυσι.
Ιδιαίτερα όμως φέτος ο συγκεκριμένος τομέας είναι ίσως πιο σημαντικός από ποτέ καθώς έχουμε την προσθήκη των Sprint Races. Αυτό σημαίνει ότι η μοτοσικλέτα θα πρέπει να δουλεύει και με το μαλακό ελαστικό και να είναι άμεσα ανταγωνιστική. Η Yamaha έχει ακόμα να δοκιμάσει ένα νέο ψαλίδι και κάποια αεροδυναμικά βοηθήματα, ωστόσο ο προβληματισμός ήταν έντονος φεύγοντας από την Σεπάνγκ.
Αρκετά μεγάλος ήταν ο προβληματισμός και στο στρατόπεδο της KTM. Οι εργοστασιακοί αναβάτες της ομάδας, Μπράντ Μπίντερ και Τζακ Μίλερ είχαν στη διάθεσή τους έναν νέο κινητήρα και πολλά αεροδυναμικά πακέτα, ενώ το μοναδικό νέο πλαίσιο το είχε στη διάθεσή του μόνο ο Μπίντερ.
Οι Αυστριακοί ίσως ανάλωσαν αρκετό χρόνο στο να δοκιμάζουν νέα εξαρτήματα και δεν έδωσαν ιδιαίτερη βάση στους χρόνους, ωστόσο υπήρχαν συνοφρυωμένα πρόσωπα στο γκαράζ της ομάδας Red Bull KTM όσο και της ομάδας GasGas Tech3. Ο αναβάτης που ξεχώρισε ήταν ο Πολ Εσπαργκαρό ο οποίος δούλεψε κυρίως με την RC16 του 2022 και επικεντρώθηκε στο γυρολόγιο και στο ρυθμό.
Από την άλλη, ο Τζακ Μίλερ ήταν προβληματισμένος διότι δεν κατάφερε να κάνει το βήμα που θα ήθελε και όπως ο ίδιος τόνισε «χτύπησε τοίχο» όσον αφορά το στήσιμο της μοτοσικλέτας. Η KTM είναι ίσως το εργοστάσιο που «κρύφτηκε» περισσότερο σε αυτές τις δοκιμές και δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για διάφορους λόγους. Υπήρχαν πολλά εξαρτήματα να δοκιμαστούν τα οποία ουσιαστικά μόνο ένας αναβάτης μπορούσε να τα αξιολογήσει καθώς οι υπόλοιποι δεν είχαν πρότερη εμπειρία στην μοτοσικλέτα. Στην Πορτογαλία θα έχουμε καλύτερη εικόνα της μοτοσικλέτας.
Επόμενες δοκιμές προετοιμασίας για το MotoGP θα πραγματοποιηθούν το διήμερο 11-12 Μαρτίου στην πίστα Πορτιμάο της Πορτογαλίας.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!