Νέο Hyundai Kona: Υβριδικό, ηλεκτρικό και με κινητήρα βενζίνης

Νέο Hyundai Kona: Υβριδικό, ηλεκτρικό και με κινητήρα βενζίνης

Νέο Hyundai Kona: Υβριδικό, ηλεκτρικό και με κινητήρα βενζίνης
Η Hyundai παρουσίασε τη νέα γενιά του B-SUV, το οποίο μεγάλωσε αρκετά σε διαστάσεις και αναβαθμίστηκε σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Στην περίπτωση του Kona δεύτερης γενιάς η Hyundai ακολούθησε την αντίθετη από το συνηθισμένο πορεία: πρώτα σχεδίαση το ηλεκτρικό μοντέλο και πάνω σε αυτό βασίστηκε για τις συμβατικές και υβριδικές εκδόσεις. Το νέο Hyundai Kona θα αρχίσει να κυκλοφορεί στην Ευρώπη την άνοιξη και στην Ελλάδα τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται το καλοκαίρι.

Αρχικά θα κυκλοφορήσουν τα mild hybrid και full hybrid μοντέλα, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει το ηλεκτρικό. Ανεξάρτητα από τον κινητήρα, το νέο Kona θα είναι διαθέσιμο και σε έκδοση N-Line, ενώ δεν αποκλείεται αργότερα να δούμε και το σπορ Kona N, όπως ίσχυε με το μοντέλο πρώτης γενιάς.

Hyundai Kona

Τον περασμένο Δεκέμβριο η Hyundai είχε δημοσιεύσει τις πρώτες φωτογραφίες και λεπτομέρειες για το νέο Kona. Τώρα ανακοίνωσε τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά για το Kona Electric, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις μπαταρίας. Η βασική (Standard Range) με μπαταρία χωρητικότητας 48,4 kWh συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 156 ίππων και ροπής 255 Nm. Η έκδοση Long Range φέρει μπαταρία 65,4 kWh που είναι ικανή να προσφέρει αυτονομία έως 490 χλμ. Εδώ η μέγιστη ισχύς είναι 218 ίπποι (η ροπή παραμένει 255 Nm). Παρότι το σύστημα του ηλεκτρικού Kona δεν είναι 800V – όπως στην περίπτωση του Ioniq 5 – αλλά 400V, οι χρόνοι ταχυφόρτισης είναι ικανοποιητικοί: από 10% σε 80% εντός 41 λεπτών.

 

Hyundai Kona

Το νέο Kona μεγάλωσε αρκετά σε διαστάσεις, «φλερτάροντας» με την κατηγορία CSUV. Το μήκος φθάνει τα 4,35 μέτρα (+17,5 εκατοστά σε σχέση με το απερχόμενο Kona), το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 2,5 εκατοστά και το μεταξόνιο κατά 6 εκατοστά (στα 2,66 μέτρα), με αποτέλεσμα οι επιβάτες να απολαμβάνουν μεγαλύτερους χώρους. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 466 λίτρα (στα πρότυπα VDA), ενώ στο εμπρός μέρος υπάρχει το λεγόμενο «Frunk», ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος 27 λίτρων.

Σχεδιαστικά, κύριο χαρακτηριστικό είναι η λεπτή λωρίδα για τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Αντιθέτως, οι διαφορές μεταξύ των εκδόσεων εντοπίζονται σε λίγα σημεία, όπως οι εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα. Ανάλογη είναι η εικόνα του πίσω μέρους, που θυμίζει αρκετά το Ioniq 5. Η άνεση είναι αυτή που χαρακτηρίζει την καμπίνα των επιβατών. Το ψηφιακό ταμπλό αποτελείται από δύο οθόνες 12,3 ιντσών, ενώ ο επιλογέας για το κιβώτιο βρίσκεται στην κολώνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα. Ο πίσω πάγκος είναι εντελώς επίπεδος, κάτι που προσφέρει πιο άνετες μετακινήσεις στον μεσαίο επιβάτη.

Hyundai Kona

Στο νέο Kona η Hyundai ενσωματώνει μία πλούσια γκάμα τεχνολογιών, όπως η οδήγηση με ένα πεντάλ (i-PEDAL), η ενημέρωση λογισμικού εξ αποστάσεως (Over-the-Air software updates), η δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης (Vehicle-to-Load), η ανίχνευση της κατάστασης του οδηγού μέσω κάμερας (Driver Status Monitor), η στάθμευση χωρίς παρουσία του οδηγού, η ημιαυτόνομη οδήγηση και άλλα.

Hyundai Kona

Photo Credits: Hyundai

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!