Formula 1: Ο ρόλος που θα παίξουν τα ελαστικά στην Αυστραλία
Μετά από διάλειμμα ενός Σαββατοκύριακου, η Formula 1 πατάει ξανά γκάζι, με τον τρίτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος να διεξάγεται στην Αυστραλία. Πεδίο μάχης είναι το συναρπαστικό Άλμπερτ Παρκ, στην καρδιά της Μελβούρνης.
Για το Grand Prix στη χώρα των καγκουρό, η γόμα C2 είναι η P Zero λευκή σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη μέση και η C4 είναι η P Zero κόκκινη μαλακή.
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ανακοίνωσε πως φέτος θα υπάρχουν 4 ζώνες DRS στο Άλμπερτ Παρκ (σ.σ. πέρυσι η μία είχε αφαιρεθεί πριν τον αγώνα για λόγους ασφαλείας). Οπότε φέτος μπορεί να δούμε τις υψηλότερες ταχύτητες που έχουμε δει ποτέ στη Μελβούρνη θεωρητικά θα φτάσουν τα 340 χιλιόμετρα/ώρα.
Οι δρόμοι του Άλμπερτ Παρκ στρώθηκαν με νέα άσφαλτο πέρυσι, πράγμα που έχει βελτιώσει την διαθέσιμη πρόσφυση. Η άσφαλτος είναι πιο λεία από άλλες αγωνιστικές διαδρομές του πρωταθλήματος, ενώ το κράτημα φτάνει σε υψηλά επίπεδα μετά από αρκετά περάσματα και αγώνες υποστήριξης.
Οι ενεργειακές απαιτήσεις από τα ελαστικά στον εν λόγω αγώνα, είναι περίπου στο μέσο όρο της σεζόν, ενώ η τραχύτητα είναι μικρή. Η νέα χάραξη ευνοεί τα προσπεράσματα ειδικά στον δεύτερο τομέα της πίστας. Κρίσιμος παράγοντας στο στήσιμο του μονοθεσίου είναι η ελκτική πρόσφυση, που είναι καθοριστική στην έξοδο των στροφών, καθώς βοηθάει στο προσπέρασμα αφού οι ευθείες της πίστας δεν είναι μεγάλες.
Το Grand Prix Αυστραλίας μετακόμισε από την Αδελαΐδα στη Μελβούρνη το 1996 και παραδοσιακά άνοιγε την αυλαία της σεζόν. Μέχρι το 2019, η σεζόν ξεκινούσε στην Αυστραλία με εξαίρεση δυο χρονιές το 2006 και το 2010, όπου το πρώτο Grand Prix έγινε στο Μπαχρέιν. Το 2020 και το 2021 δεν έγιναν εκεί αγώνες λόγω πανδημίας και ο αγώνας επέστρεψε πέρυσι στο πρόγραμμα όντας η τρίτη στάση της σεζόν από δυο αγώνες στη Μέση Ανατολή.
Και φέτος έχουμε έναν τοπικό ήρωα στο grid, όμως αυτή τη φορά αυτός δεν είναι ο Ντάνιελ Ρικιάρντο – είναι ο Όσκαρ Πιάστρι. Ο νεαρός οδηγός της McLaren έχει γεννηθεί στη Μελβούρνη όχι μακριά από το Άλμπερτ Παρκ.
Ο Μάριο Ίζολα, διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, είπε σχετικά με τον τρίτο αγώνα της χρονιάς: «Κάναμε την ίδια επιλογή γομών που είχαμε κάνει και το 2019 για το Grand Prix της Αυστραλίας. Μετά από δυο χρόνια απουσίας από το πρόγραμμα λόγω πανδημίας, πέρυσι επιλέξαμε γόμες με μεγάλη διαφορά: C2, C3 και την πιο μαλακή C5. Αυτός ο αγώνας είχε στρατηγική μιας αλλαγής, κέρδισε ο οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρ. Όλες οι ομάδες χρησιμοποίησαν τη σκληρή και τη μέση γόμα, η πολύ μαλακή χρησιμοποιήθηκε μόνο στις κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό το Σαββατοκύριακο οι ομάδες θα έχουν τις γόμες C2, C3 και C4 στη διάθεσή τους. Οπότε υπάρχουν περισσότερες επιλογές στρατηγικής, τουλάχιστον στα χαρτιά. Περιμένουμε θεαματική βελτίωση του κρατήματος της πίστας, όπως πάντα στη Μελβούρνη. Οι ενεργειακές απαιτήσεις από τα ελαστικά είναι στο μέσο όρο που απαντάται στη σεζόν. Είναι μια γρήγορη πίστα με συνεχή ροή γρήγορων στροφών. Μετά τις περσινές τροποποιήσεις τα προσπεράσματα είναι πιο εύκολα και συνολικά το θέαμα καλύτερο».
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!