Τι είναι το iFace της BMW Motorrad;

Κώστας Παστρίμας
Τι είναι το iFace της BMW Motorrad;
Η BMW Motorrad παρουσίασε ένα νέο σύστημα αναγνώρισης προσώπου στις μοτοσικλέτες της.

Ένας από τους μεγαλύτερους πονοκεφάλους των ιδιοκτητών BMW είναι η απώλεια των μοτοσικλετών τους από περιστασιακούς ληστές. Οι κλοπές ιδιαίτερα στα μοντέλα boxer είναι πλέον πολλές και οι ιδιοκτήτες των BMW αναγκάζονται να παίρνουν μέτρα ασφαλείας προκειμένου να μη χάσουν από τα μάτια τους την αγαπημένη τους μοτοσικλέτας. Η BMW Motorrad φροντίζει να ενισχύσει την ασφάλεια κατά της κλοπής παρουσιάζοντας ένα νέο σύστημα, το iFace.

Το BMW iFace αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον καθηγητή Dr. Γκέραρντ Λέσζο, επικεφαλής του κορυφαίου στον κόσμο ινστιτούτου οφθαλμολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Το σύστημα προσφέρει αφενός αναγνώριση του προσώπου του αναβάτη και αφετέρου σύγκριση ίριδας-κερατοειδούς των ματιών για την σαφή ταυτοποίηση.

BMW

Η αναγνώριση προσώπου χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη τεχνολογία 3D που είναι ενσωματωμένη στην υπερσύγχρονη οθόνη TFT της BMW Motorrad, η οποία δεν είναι ορατή εξωτερικά. Αυτό πραγματοποιείται μέσω προβολής λωρίδων, μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια, για παράδειγμα στην αντίστροφη μηχανική. Με την αφαίρεση του κράνους, το πρόσωπο σαρώνεται τρισδιάστατα και βιομετρικά. Αυτή η τρισδιάστατη εικόνα συγκρίνεται με ένα αρχείο δεδομένων που είναι αποθηκευμένο στο σύστημα.

 

BMW

Εάν η επαλήθευση ταυτότητας είναι θετική, η ανάφλεξη, το κλείδωμα του τιμονιού και άλλες λειτουργίες κλειδώματος απελευθερώνονται και ο αναβάτης μπορεί να εκκινήσει τη μοτοσικλέτα. Επιπλέον, το σύστημα αναγνωρίζει τον αναβάτη ακόμη και με το κράνος, καθώς σαρώνονται μόνο η ίριδα και ο κερατοειδής χιτώνας και συγκρίνονται με τα δεδομένα που είναι αποθηκευμένα στο σύστημα.

BMW

Σε περίπτωση απόπειρας κλοπής, το BMW iFace επικοινωνεί με την ηλεκτρονική υπηρεσία έκτακτης ανάγκης eCall. Το τηλεφωνικό κέντρο της BMW Motorrad δεν λαμβάνει μόνο ένα αντίστοιχο μήνυμα σχετικά με την απόπειρα κλοπής μέσω ενός ειδικού κωδικού, αλλά τα δεδομένα σάρωσης (σάρωση προσώπου ή ματιού) και τα δεδομένα της τρέχουσας γεωγραφικής θέσης διαβιβάζονται παράλληλα στη διεθνή κεντρική βάση δεδομένων των αρχών της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας.

Αν και... πρωταπριλιάτικο αστείο, η BMW δεν αποκλείει να το φέρει στο μέλλον στην παραγωγή.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!