Test Drive CAN AM Maverick X3 X RC Turbo RR 72
Το CΑΝ ΑΜ Maverick X3 X RC Turbo RR 72 είναι ένα UTV (Utility Terrain Vehicle) που έχει τη δυνατότητα και μπορεί να κινηθεί σε κάθε είδους έδαφος με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Το ραντεβού μας δόθηκε στην Πεντέλη με τους ιδιοκτήτες δύο ίδιων οχημάτων, το Νίκο Σκουρή του California Club και τον Αχιλλέα Καλαφάτη του California Cars. Μαζί τους ήταν και ο Γιώργος Καραμέρης, συνάδερφος μηχανολόγος - μηχανικός, καταξιωμένος εκπαιδευτής αγωνιστικής οδήγησης.
Στη συνέχεια είχαμε την μεγάλη χαρά να έρθει στο πεδίο των δοκιμών μας και ο Δημήτρης Κορρές, σχεδιαστής και κατασκευαστής των ελληνικών αυτοκινήτων παντός εδάφους των KORRES P I, II, III, IV γιατί ήθελε να το δει από κοντά, γνωρίζοντας από μέσα το συναγωνισμό με το Polaris (η Polaris είχε εκδηλώσει ζωηρό ενδιαφέρον να αγοράσει το KORRES P 4).
Σε ότι αφορά τα συγκεκριμένα οχήματα το ένα είναι μοντέλο 2022 και το άλλο 2023. Μεταξύ τους δεν έχουν καμμία διαφορά σε μηχανικά μέρη, παρά μόνο στους χρωματικούς συνδυασμούς. Επειδή δεν βγάζουν άδειες κυκλοφορίας, ήρθαν φορτωμένα σε τρέιλερ και τα οδηγήσαμε σε κλειστές από άλλα οχήματα χωμάτινες διαδρομές τόσο σε γρήγορα όσο και σε άκρως απαιτητικά trial κομμάτια.
Γνωριμία με τα UTV της CAN AM
Τα συγκεκριμένα οχήματα έχουν σαν βάση ένα κλειστό σωληνωτό πλαίσιο από χάλυβα 980 και παίρνουν κίνηση από ένα τρικύλινδρο κινητήρα της Rotax χωρητικότητας 900 cm³, εφοδιασμένο με τούρμπο και ιντερκούλερ. Η απόδοση του συγκεκριμένου κινητήρα είναι 200 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ. με ροπή στα 16,7 κιλά στις 7.000 σ.α.λ.. Είναι τοποθετημένος πίσω από τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού και βρίσκεται μέσα στο πίσω μέρος του οχήματος. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου CVT, ενώ τα διαφορικά μπορούν να κλειδώσουν τόσο εμπρός όσο και πίσω με το πάτημα ενός κουμπιού.
Ο τυχερός οδηγός απλά μπορεί να διαλέξει το είδος της τετρακίνησης που χρειάζεται ή κίνηση σε δύο μόνο τροχούς πίσω, για πιο πολύ παιχνίδι. Παράλληλα έχουμε και τον μοχλό κίνησης με τις πέντε θέσεις του για την λειτουργία του οχήματος. Αυτές είναι εκτός του P (Parking) της όπισθεν R (Rear), του D ( Drive), σε H (High) για πιο μακριές σχέσεις καθώς και L (Low) για πιο κοντές. Παράλληλα μπορείς να κομπλάρεις τα διαφορικά ανάλογα με το ποσοστό εμπλοκής που χρειάζεσαι στα εδάφη που θέλεις να κινηθείς π.χ. σε κάρο 100% για ανάβαση βράχων (Rock) ή σε 75% για trial χρήση πάντα σε εκτός δρόμου διαδρομή.
Το τιμόνι του διαθέτει κοντή κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση, γεγονός που έκανε το έργο μας πάρα πολύ εύκολο και με μεγάλη ακρίβεια. Στο μπροστινό τμήμα του αμαξώματος υπάρχει στον στάνταρ εξοπλισμό και ένας ηλεκτρικός εργάτης.
Για να μπεις στη θέση του οδηγού ανοίγεις ανάποδα την πλαϊνή μισή σε κάλυψη διαστάσεις πόρτα και κουμπώνεις σε ένα κάθισμα τύπου μπάκετ. Δεθήκαμε με τη διπλή ζώνη δύο σημείων που πιάνει στη μέση και στο στέρνο, ρυθμίζοντας παράλληλα το κάθισμα μας στη σωστή θέση που χρειάζεται για το ύψος των ποδιών και της γωνίας των χεριών μας. Στο διπλανό μας κάθισμα βρέθηκε ο Γιώργος Καραμέρης, εκπαιδευτής αγωνιστικής οδήγησης αυτοκινήτου και ξεκινήσαμε.
Εκτός δρόμου απόλαυση
Για να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας αρκεί το πάτημα ενός κουμπιού, που βρίσκεται στο κεντρικό σημείο της κονσόλας και αμέσως έρχεται εν ζωή το τρικύλινδρο σύνολο της Rotax. Ξεκινήσαμε την οδήγηση διαλέγοντας πίσω κίνηση με τις μακριές σχέσεις στο κιβώτιο, στη θέση Η, παίζοντας στο χώμα προκειμένου να συνηθίσουμε το νέο Maverick της CΑΝ ΑΜ. Αυξάνοντας την πίεση στο γκάζι αρχίζεις να νιώθεις τη δύναμη της ώθησης του κινητήρα και το όχημα μας επιταχύνει πάρα πολύ γρήγορα. Παράλληλα όμως νιώθεις το ρόλ των αναρτήσεων ειδικά στο πίσω μέρος αφού αισθάνεσαι το βύθισμα τους, από τις μεγάλες διαδρομές των δύο αμορτισέρ της Αμερικάνικης Fox των 61 εκ. Το όλο σύστημα στην ανάρτηση διαθέτει αντιστρεπτικές δοκούς 4 σημείων για ακόμη καλύτερη ευστάθεια.
Μόλις χρειαστεί να φρενάρεις δυνατά, αυτή η ορμή μεταφέρεται στο μπροστινό του τμήμα περνώντας στα ψαλίδια και τις δύο αντίστοιχες μπροστά αναρτήσεις του. Αμέσως νιώθεις τα μούτρα του να βυθίζονται, ενώ στα μπροστινά αμορτισέρ της Fox έχουμε διαδρομή 55,9 εκ. Τόσο τα μπροστινά όσο και τα πίσω αμορτισέρ είναι τύπου Piggy back δύο δρόμων ενώ σε όλες τις αναρτήσεις, υπάρχει η δυνατότητα ρυθμίσεων για την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς. Οδηγικά όσο ανεβάσαμε τους ρυθμούς μας τόσο μου άρεσε περισσότερο το νέο Maverick RC , όπου σε συνδυασμό με τις συμβουλές του συνοδηγού μας Γιώργου, που μας πρότεινε να μην έχουμε κλειστές γραμμές βάζοντας την μούρη μέσα, αλλά να ανοίξουμε την γραμμή μας στρίβοντας με έναν διαφορετικό τρόπο όπως στις παλιές τρίκυκλες γουρούνες ATV που είχαν πίσω άξονα με 100 % μπλοκέ χωρίς διαφορικό.
Έχοντας οδηγήσει τέτοια οχήματα τη δεκαετία του 1990 που υπήρχαν σε αφθονία, τα συγκεκριμένα είχαν ένα ιδιαίτερο τρόπο προκειμένου να στρίψουν, αφού έπρεπε πρώτα να κάνεις ντριφτ με σπινιάρισμα. Κατανοώντας αμέσως τον τρόπο στριψίματος για καλύτερη και πιο ακίνδυνη οδήγηση του RC, αμέσως αρχίσαμε να διασκεδάζουμε περισσότερο, ενώ όταν οι ρυθμοί μας ανέβηκαν, μας χαρίσαν μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση.
Το βάρος του, αγγίζει τα 836 κιλά, είναι πολύ σωστά κατανεμημένο με δοχείο καυσίμου στα 40 λίτρα, ενώ η τελική του ταχύτητα μπορεί να ξεπεράσει τα 140 km αν κινηθείς σε ανοικτά χωμάτινα κομμάτια. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι απλά να παίζεις με το γκάζι και το φρένο, αφού το αυτόματο CVT κιβώτιο βοηθά τα μέγιστα, κάνοντας την οδήγηση κυριολεκτικά παιχνίδι λόγω της μη ύπαρξης συμπλέκτη. Τα φρένα περιλαμβάνουν δύο διπλούς δίσκους των 262 χιλ. με διπίστονες δαγκάνες εμπρός, ενώ πίσω υπάρχουν αντίστοιχα άλλα δύο δισκόφρενα με λίγο μικρότερη διάμετρο στα 248 χιλ με διπίστονες δαγκάνες και εδώ.
Η μεγάλη ισχύς των 200 ίππων περνά στις χωμάτινες επιφάνειες μέσω των ελαστικών Maxxis Liberty με 15" τροχούς μπροστά και πίσω. Ο Νίκος Σκούρης σαν πιο ειδικός στις μετατροπές σε trial με εξειδίκευση στα 4X4 πολλά χρόνια τώρα, μετά την γρήγορη εξόρμηση μας στα ανοιχτά κομμάτια, μας πρότεινε να πάμε για trial μέσα στο ρέμα του Κοκκιναρά. Απαντήσαμε θετικά σ' αυτή τη νέα πρόκληση, καθώς σαν πρωταθλητής Ελλάδος 5 φορές στο Enduro, τη συγκεκριμένη ρεματιά τη γνωρίζω πολύ καλά, αφού μέσα της έκανα προπόνηση trial με τις εντούρο μοτοσυκλέτες μου. Πριν ξεκινήσουμε για τα πολύ κλειστά και άκρως απαιτητικά κομμάτια κλειδώσαμε τα διαφορικά με τετρακίνηση βάζοντας την κοντή σχέση στο κιβώτιο L και η περιπέτεια μας συνεχίστηκε με ακόμη πιο εντυπωσιακό τρόπο.
Το UTV της CΑΝ ΑΜ διέσχισε χωρίς κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια από εμάς πολύ δύσκολα, άκρως τεχνικά κομμάτια, αφού το μόνο που έπρεπε να κάναμε ήταν να τοποθετούμε πάντα το όχημα μας στο σωστό σημείο της διαδρομής. Απλά το βοηθούσαμε με τη σωστή ταχύτητα προκειμένου να περνάει θετικά με την αντίστοιχη ώθηση στο πετάλι του γκαζιού. Σε αρκετά σημεία χρειάστηκε να κάνουμε τραμπάλα αλλάζοντας κλίσεις από τα ανηφορικά στα κατηφορικά κομμάτια της διαδρομής, περνώντας από ιδιαίτερα δύσκολα σημεία, χωρίς κανένα δισταγμό. Αν και κάποια από αυτά είχαν μέγιστο βαθμό δυσκολίας, πουθενά δεν κολλήσαμε και δε χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε τον εργάτη του οχήματος μας.
Περνώντας από όλα αυτά τα εμπόδια και βγαίνοντας από τα trial κομμάτια συνεχίσαμε την πορεία μας σε πολύ μεγάλης διάρκειας και κλίσεις ανήφορο-κατηφόρες. Το Maverick πέρασε και από εκεί με ιδιαίτερη ευκολία, κάνοντας μας να νομίζουμε ότι έχουμε πάει βόλτα σε τρενάκι λούνα-παρκ. Με την απόσταση που έχει το σασί του από το έδαφος στα 40,6 εκ. είναι ένα ακόμη θετικό σημείο, που μας βοήθησε ώστε να μη βρίσκει το πάτωμα του CΑΝ ΑΜ πουθενά, ακόμα και όταν χρειάστηκε να περάσουμε μέσα από μεγάλα λούκια και νεροφαγώματα. Όλα τα ωραία όμως κάποτε τελειώνουν.
Χωρίς αντίπαλο στο χώμα
Εν κατακλείδι η οδήγηση του νέου UTV της CΑΝ ΑΜ μας άρεσε πάρα πολύ. Μπορεί να κινηθεί και να περάσει από παντού με μεγάλη ευκολία χαρίζοντας απλόχερα οδηγική ευχαρίστηση σε κάθε είδους χωμάτινη επιφάνεια. Πρόκειται για μια στιβαρή και αξιόλογη κατασκευή, με πολύ καλή ποιότητα υλικών, άριστες αναρτήσεις, ισχυρό κινητήρα και κορυφαία ελαστικά. Μπορείς αν θέλεις να κινηθείς πολύ γρήγορα μαζί του αρκεί να βρεις τη χρυσή τομή στο γκάζι και το φρένο. Εδώ όμως χρειάζεται ένα σημείο που θέλει προσοχή.
Δεν του αρέσει να ρολάρει μέσα στην στροφή, γιατί αν αφήσεις το πόδι από το γκάζι με κλειδωμένα τα διαφορικά σε τετρακίνηση, μπορεί να μαγκώσει στο έδαφος, με αποτέλεσμα αν το πιέσεις πολύ σε σημείο που το παρακάνεις, υπάρχει η πιθανότητα να γυρίσεις στο πλάι και να τουμπάρεις.
Προκειμένου να απαλλαγείς από τέτοιου είδους δυσάρεστες καταστάσεις με αποτέλεσμα να τσαλακώσεις την αλουμινένια οροφή του, αρκεί να είσαι μόνιμα στο γκάζι-φρένο και να το χρησιμοποιείς σαν διαβήτη στις στροφές. Ο ιδανικός τρόπος είναι να χρησιμοποιείς την τεχνική του ντριφτ, ώστε να γυρίζει όλο μαζί το πίσω τμήμα του, για να στρίψεις. Πραγματικά είναι απόλαυση να το οδηγείς.
Για να γίνω καλύτερα κατανοητός έχοντας βρεθεί σαν συνοδηγός με τον παγκόσμιο πρωταθλητή Tommi Makinen οδηγώντας το KORRES P 4 σε ειδική διαδρομή του Rally Ακρόπολις, μπορώ αβίαστα να σας μεταφέρω ότι με το συγκεκριμένο CΑΝ ΑΜ μπορείς να κινηθείς με αγωνιστικούς ρυθμούς με πολύ όμως χαμηλό κόστος.
Σαν παράδειγμα αναφέρω ότι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο τελευταίας γενιάς τύπου R5 από αυτά που αγωνίζονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα έχει μέσο κόστος κτήσης 250.000 έως 300.000 χιλιάδες ευρώ και ρεαλιστικό κόστος συντήρησης ανά χιλιόμετρο τα 60 ευρώ. Το CΑΝ ΑΜ κοστίζει 40.000 ευρώ με κόστος συντήρησης τα 5 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
Με εγγύηση έξι μήνες, το Maverick RC αποτελεί για μια αξιόλογη και ποιοτική κατασκευή, που μπορείς να περάσεις πολύ ευχάριστα μαζί της, έχοντας το πλάι το φίλο ή την φίλη σου κι όλα αυτά με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια, ανακαλύπτοντας νέους χωμάτινους προορισμούς.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!