Test Drive Opel Mokka-e: Tο ρεύμα στην καθημερινότητα
Μετά τη δοκιμή μακράς διάρκειας του Opel Mokka 1.2 130 PS GS Line, έγινε «ανταλλαγή» με το Opel Mokka-e, κάτι που δεν μας στεναχώρησε καθόλου. Το αντίθετο. Ένα ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις είναι το καλύτερο αγχολυτικό για την καθημερινότητα όσων κινούνται μέσα στην πόλη, ενώ αν έχει και SUV αμάξωμα, τότε αποκτά και μία δόση περιπέτειας.
Η πλατφόρμα CMP – του ομίλου PSA παλαιότερα και της Stellantis πλέον – επιτρέπει σε μοντέλα όπως το Opel Mokka να κυκλοφορήσουν ταυτόχρονα σε εκδόσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές. Στην περίπτωση του μικρού SUV της Opel έχουμε κάτι μη σύνηθες στην αυτοκινητοβιομηχανία: η ηλεκτρική έκδοση να είναι σχεδόν ίδια σε εμφάνιση με τις συμβατικές. Δεν είναι όμως απαραίτητα κάτι το αρνητικό, απλά γιατί σε κάθε του έκδοση το Mokka είναι ένα από τα πιο «φρέσκα» σχεδιαστικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, χάρη στην μάσκα Opel Vizor, τα όμορφα φωτιστικά σώματα και άλλες ελκυστικές λεπτομέρειες στο αμάξωμα.
Με μήκος μόλις στα 4,15 μέτρα, το Mokka-e κινείται άνετα στα στενά της πόλης, προσφέροντας καλούς χώρους για τα δεδομένα των εξωτερικών του διαστάσεων. Στον πίσω πάγκο θα βολευτούν δύο ενήλικες, με μόνο «αστερίσκο» το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών που δυσκολεύει την είσοδο και έξοδο. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 310 λίτρων, που είναι ικανοποιητικός αν σκεφτούμε ότι πρέπει να φιλοξενηθεί και η μπαταρία (στα 350 λίτρα είναι το πορτμπαγκάζ των συμβατικών εκδόσεων). Το ψηφιακό ταμπλό είναι το κύριο χαρακτηριστικό στην καμπίνα του Mokka-e. Το Pure Panel αποτελείται από δύο οθόνες σε ενιαία επιφάνεια με κοινό πλαίσιο: αυτή στον πίνακα οργάνων έχει διαγώνιο 12 ίντσες και αυτή για το σύστημα πολυμέσων έως 10 ίντσες.
Η άμεση υψηλή ροπή (260 Nm), που εξασφαλίζει ο ηλεκτροκινητήρας 136 ίππων, κρύβει πετυχημένα το επιπλέον βάρος των 300 κιλών του Mokka-e από το μοντέλο βενζίνης με αυτόματο κιβώτιο. Διαθέσιμα είναι τρία προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με το αν ζητούμενο είναι η εξοικονόμηση ενέργειας ή οι επιδόσεις. Στα δύο πρώτα (Normal και Eco) το μοτέρ αντιδρά πιο αργά στο πάτημα του γκαζιού, ενώ στο Sport η εικόνα βελτιώνεται εμφανώς. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ/ώρα, ενώ ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα είναι 9 δευτερόλεπτα.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 50 kWh, γεγονός που περιορίζει τη δυνατότητα του Mokka-e να κάνει μεγάλα ταξίδια χωρίς στάσεις για φόρτιση. Η εργοστασιακή αυτονομία είναι έως 324 χλμ. στο κύκλο WLTP και στο πρόγραμμα Normal. Σε ρεαλιστικές συνθήκες, ο οδηγός του ηλεκτρικού Mokka μπορεί να διανύσει περίπου 280-300 χλμ. μέσα στην πόλη, επιλέγοντας το πρόγραμμα Eco.
Πατώντας το κουμπί «Β» δίπλα στον επιλογέα του κιβωτίου, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας λειτουργεί πιο αποτελεσματικά όταν ο οδηγός δεν πατάει το γκάζι και φορτίζεται πιο γρήγορα η μπαταρία. Η οποία συνοδεύεται από 8ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000 χλμ), ενώ το κιτ φόρτισης επιτρέπει τη σύνδεση με οποιαδήποτε παροχή ρεύματος, από απλή οικιακή μέχρι ταχυφορτιστή 100 kW που φέρνει τη μπαταρία από το 0 στο 80% σε μόλις 30 λεπτά.
Στο δρόμο το Mokka-e ικανοποιεί με την ποιότητα κύλισης, την καλή ηχομόνωση και την επαρκή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης. Πάντως στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας θα αντιδράσει έντονα. Όπως συμβαίνει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο οδηγός θα χρειαστεί μία περίοδο εξοικείωσης με την αίσθηση του πεντάλ του φρένου.
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αλλά και ο πλούσιος εξοπλισμός ανεβάζει την τιμή του Mokka-e σε επίπεδα άνω των 40.000 ευρώ. Η βασική Edition κοστίζει 41.000 ευρώ, η Elegance 43.000 ευρώ, η GS με σπορ πινελιές 44.000 ευρώ και η πολυτελής Ultimate 45.100 ευρώ. Βέβαια όσοι επιλέξουν το Mokka-e δικαιούνται κρατικής επιδότησης 8.000 ευρώ που αποτελεί ένα σημαντικό όφελος.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!