F1 – Μονακό: H τόλμη στα ελαστικά θα άλλαζε τα πάντα
Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε για δεύτερη φορά το Grand Prix του Μονακό, με αυτή να είναι η τέταρτη φετινή νίκη του οδηγού της Red Bull Racing. Όμως το τελικό αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι διαφορετικό αν η Aston Martin τολμούσε να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά στον Φερνάντο Αλόνσο.
Βέβαια με τα «αν…», συμπεράσματα δεν βγαίνουν. Πάμε να δούμε τα δεδομένα από τον αγώνα της Κυανής Ακτής.
Οι επιλογές στρατηγικής
Οι προαναφερθέντες και ο τρίτος, Εστεμπάν Οκόν της Alpine, είδαν την καρό σημαία με ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green. Όπως πέρυσι, έτσι και φέτος, χρησιμοποιήθηκαν όλοι οι τύποι ελαστικών: 3 διαφορετικοί τύποι σλικ και δυο τύποι βρόχινων, συμπεριλαμβανομένου του νέου βρόχινου ελαστικού Cinturato Blue.
Ως συνήθως στο Μονακό οι κατατακτήριες δοκιμές έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα, οι τρεις πρώτοι τερμάτισαν όπως εκκίνησαν. Οι Φερστάπεν και Οκόν εκκίνησαν με την P Zero κίτρινη μέση γόμα, με σκοπό να βάλουν την P Zero λευκή σκληρή γόμα και να τερματίσουν. Αλλά έπιασε βροχή, οπότε ο παγκόσμιος πρωταθλητής έβαλε κατευθείαν ενδιάμεσα ελαστικά. Αντίθετα, ο Αλόνσο που εκκίνησε με τη σκληρή γόμα, αντί να κάνει το ίδιο και μάλιστα πρώτος αλλάζοντας τις ισορροπίες, έβαλε τη μέση γόμα. Την κράτησε μόλις για ένα γύρο και μετά έβαλε κι αυτός τα ενδιάμεσα ελαστικά.
Οι μισές ομάδες εκκίνησαν με διαφορετική στρατηγική στον κάθε οδηγό τους: Mercedes, Alpine, McLaren, Alfa Romeo και Haas έβαλαν διαφορετική γόμα σε κάθε μονοθέσιο. Ο μόνος οδηγός που εκκίνησε με την P Zero κόκκινη μαλακή γόμα ήταν ο Ζου Γκουάνγιου της Alfa Romeo. Μετά από ένα γύρο έβαλε τη σκληρή γόμα, το ίδιο έκαναν και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ της Haas αλλά και ο Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull Racing.
Ο παράγοντας βροχή
Η βροχή άρχισε να πέφτει 25 γύρους πριν το φινάλε του αγώνα, ανάμεσα στις στροφές 4 και 8. Ο πρώτος που έβαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ο Βάλτερι Μπότας (Alfa Romeo) ο πρώτος που έβαλε τα βρόχινα ήταν ο Κέβιν Μάγκνουσεν (Haas), που μπήκε τελευταίος να αλλάξει τα σλικ ελαστικά.
Tο νέο Cinturato βρόχινο ελαστικό που ήταν διαθέσιμο και στο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνα, χρησιμοποιήθηκε από τους δυο οδηγούς της Haas και τον Πέρεζ. Είναι το πρώτο ελαστικό που κατασκευάζει η Pirelli για τη Formula 1 και δεν χρειάζεται προθέρμανση με ηλεκτρική κουβέρτα.
Ταχύτερος όλων με ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ο Μπότας, με χρόνο 1:24.637 στον 76ο γύρο. Ο Χούλκενμπεργκ σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με τα βρόχινα ελαστικά 1:32.994, στον 72ο γύρο. Ο Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) σημείωσε τον ταχύτερο γύρο αγώνα (1:15.650) στον 33ο γύρο με σκληρά ελαστικά. Η καλύτερη επίδοση με μέση γόμα ήρθε από το Λεκλέρ (1:15.773) στον 46ο γύρο. Ο Μάγκνουσεν χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα περισσότερο απ’ όλους, για 56 γύρους.
Τι λέει η Pirelli
Μετά το τέλος του έκτου γύρου του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, o διευθυντής μηχανοκινήτου αθλητισμού της Pirelli, Μάριο Ίζολα, μίλησε για όσα έγιναν στο Μονακό.
Ο Ιταλός είπε: «Το Σαββατοκύριακο στο Μονακό ήταν γεμάτο έντονα συναισθήματα. Τόσο για τους θεατές όσο και για τους τηλεθεατές στο σπίτι. Όπως πέρυσι, έτσι και φέτος χρησιμοποιήθηκαν στο Μονακό και οι πέντε τύποι ελαστικών που ήταν διαθέσιμοι. Ανάμεσά τους και ο νέος τύπος βρόχινου ελαστικού – δε χρειάζεται προθέρμανση με ηλεκτρικές κουβέρτες – που έκανε ντεμπούτο. Οι πρώτες εντυπώσεις από την απόδοσή του, ήταν, ότι ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες, παρότι προφανώς δεν μπορείς, στην πραγματικότητα, να συγκρίνεις το Μονακό με οτιδήποτε άλλο».
«Ο αγώνας με στεγνό οδόστρωμα, ήταν μια παρτίδα σκάκι ανάμεσα σ’ αυτούς που εκκίνησαν με τη μέση γόμα και σ’ αυτούς που εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα. Στην πραγματικότητα περισσότεροι οδηγοί απ’ ότι περιμέναμε επέλεξαν για την αρχή, σκληρή γόμα. Μόνο ένας, ο Ζου, έβαλε τη μαλακή γόμα στην αρχή. Όπως συχνά συμβαίνει, ο αγώνας στο Μονακό παίζονταν στο ποιος θα διαχειριστεί καλύτερα το κυκλοφοριακό και θα βρει το κατάλληλο κενό για να μπει στα pits. Υπήρχε όμως και η αβεβαιότητα του καιρού, όλοι ήξεραν πως έρχεται βροχή αλλά κανείς δεν την περίμενε τόσο βαριά. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα έναν αγώνα όπου ήταν δύσκολο να αποφευχθούν τα λάθη. Το πρώτο μέρος με τη μέση γόμα διήρκησε περισσότερο από το αναμενόμενο: Δεν ήταν μόνο ο Φερστάπεν που συμπλήρωσε 55 γύρους μ’ αυτή τη γόμα αλλά επίσης, οι οδηγοί της AlphaTauri που συμπλήρωσαν 53 γύρους και ο Λάντο Νόρις που έκανε 50. Ειδικά σ’ αυτή την πίστα η διαχείριση ελαστικών ακόμη και με τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) ήταν κρίσιμη και εξαρτώμενη από το κυκλοφοριακό και τις καιρικές συνθήκες – αυτό τελικά καθόρισε και το αποτέλεσμα».
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!