F1 - Η μάχη στην αρένα της Βαρκελώνης υπό το πρίσμα των ελαστικών
Το Grand Prix Ισπανίας πέρασε στην ιστορία και η έβδομη μάχη του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 του 2023 δεν έφερε αλλαγές ισορροπιών. Η Red Bull Racing επικράτησε για μία ακόμα φορά, με τον Μαξ Φερστάπεν να σημειώνει την πέμπτη του νίκη.
Αυτή ήταν συνολικά η τεσσαρακοστή της καριέρας του, ήταν όμως και η τρίτη φορά που πέτυχε Grand Slam: δηλαδή πήρε την pole position, τη νίκη, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και είχε την πρωτοπορία και στους 66 γύρους του αγώνα.
Οι δύο προηγούμενες ήταν στο Red Bull Ring το 2021 και στην Ίμολα πέρυσι. Στο βάθρο τον πλαισίωσαν οι δύο Mercedes W14, σε έναν αγώνα με ενδιαφέρουσες στρατηγικές.
Οι στρατηγικές επιλογές
Στην εκκίνηση μόνο οι Red Bull RB19 είχαν τη μέση γόμα, όλοι οι υπόλοιποι διάλεξαν τη μαλακή. Οι Λόγκαν Σάρτζεντ (Williams) και Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari) που εκκίνησαν από τα πιτ έβαλαν μέση και σκληρή γόμα αντίστοιχα.
Ήταν δύσκολο να προβλέψει κανείς τις στρατηγικές στο Ισπανικό Grand Prix, κυρίως λόγω της χαμηλής πτώσης απόδοσης των γομών. Επίσης υπήρχε πιθανότητα βροχής στην αρχή του αγώνα, άσχετα αν αυτή δεν ήρθε ποτέ.
Οι τέσσερις πρώτοι τερμάτισαν με τη μαλακή γόμα. Οι δυο Red Bull μετά τη μέση γόμα έβαλαν τη σκληρή – ο Φερστάπεν στον 26ο γύρο ενώ ο Σέρχιο Πέρεζ στον 23ο γύρο. Αντίθετα οι Mercedes έβαλαν τη μέση γόμα στο μεσαίο stint. Οι Aston Martin χρησιμοποίησαν μαλακή γόμα στα δυο πρώτα stint και έβαλαν τη σκληρή γόμα στο τελευταίο. Τερμάτισαν επίσης με τη σκληρή γόμα οι οδηγοί των Ferrari, Alpine, Alfa Romeo και ο Σάρτζεντ.
Οι οδηγοί της Haas ήταν οι μόνοι που επιχείρησαν 3 αλλαγές. Εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, έβαλαν τη μέση στο δεύτερο stint και τη σκληρή στο 3ο, για να τερματίσουν τελικά με τη μέση γόμα. Τρεις αλλαγές έκανε και ο Λάντο Νόρις, αν και η πρώτη ήταν για ν’ αλλάξει και εμπρός αεροτομή στο τέλος του πρώτου γύρου.
Οι ταχύτεροι με κάθε γόμα
Ταχύτερος με τη σκληρή γόμα ελαστικών της Pirelli ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός της Aston Martin σημείωσε χρόνο 1:18.083, στον 49ο γύρο. Ο Κέβιν Μάγκνουσεν ήταν ταχύτερος με τη μέση γόμα (1:18.069) ενώ ο Φερστάπεν πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα με τη μαλακή γόμα (1:16.330).
Στο δεύτερο stint, ο Βάλτερι Μπότας (Alfa Romeo) διένυσε περισσότερους γύρους (34) από κάθε άλλο οδηγό με τη σκληρή γόμα. Ο Γιούκι Τσουνόντα (AlphaTauri) διένυσε 32 γύρους με τη μέση γόμα στο τελευταίο μέρος. Οι Σαρλ Λεκλέρ, Αλόνσο και Τζορτζ Ράσελ συμπλήρωσαν 25 γύρους με τη μαλακή γόμα.
Όλα αυτά ενώ οι θερμοκρασίες οδοστρώματος έπεσαν κατά τη διάρκεια του αγώνα. Στο ξεκίνημα ήταν στους 30.9°C και στο τέλος στους 26.7°C (το υψηλότερο που είδαμε πριν την εκκίνηση ήταν 31.3°C.
Τι λέει η Pirelli
Μετά το πέρας του αγώνα στην Καταλονία, ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Μάριο Ίζολα, μίλησε για το ρόλο που έπαιξαν τα ελαστικά στον έβδομο αγώνα της σεζόν.
Ο Ιταλός είπε: «Σε μια πίστα που είναι ιδιαίτερα απαιτητική από τα ελαστικά, είδαμε έναν αγώνα όπου χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες, εκτεταμένα. Με τη C1 καλύφθηκε το 41.6% των συνολικών γύρων με τη C2 το 30.6% και με τη C3 το 27.9%. Η απόφαση να δημιουργήσουμε νέα γόμα C1 για το 2023, επέτρεψε στις περισσότερες ομάδες να πραγματοποιήσουν στρατηγική δύο αλλαγών. Σε σχέση με τις προβλέψεις μας πριν τον αγώνα, είδαμε ότι η μέση γόμα ήταν πιο ανταγωνιστική, κυρίως γιατί η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν πολύ πιο χαμηλή από την αντίστοιχη περσινή. Η λεπτομερής ανάλυση δείχνει ότι η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης ήταν μικρότερη σε όλες τις γόμες, ακόμη και στην πιο μαλακή (C3). Αξιοσημείωτα παραδείγματα είναι το πρώτο μέρος αγώνα των δυο Mercedes: ο Ράσελ έκανε 25 γύρους και ο Χάμιλτον 24 γύρους με τη μαλακή γόμα. Ο Αλόνσο έκανε 25 γύρους με τη μαλακή γόμα, με υψηλό φορτίο καυσίμου και σε ανταγωνιστικό ρυθμό»¨.
Φωτογραφίες: Pirelli, Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!