F1, Ντομενικάλι: «Οι νέοι κινητήρες θα παράγουν πιο δυνατό ήχο»

F1, Ντομενικάλι: «Οι νέοι κινητήρες θα παράγουν πιο δυνατό ήχο»
Ο CEO της Formula 1 μίλησε για τον ήχο που θα παράγουν οι μονάδες ισχύος επόμενης γενιάς και για το ενδεχόμενο το σπορ να ακολουθήσει το μονοπάτι του ηλεκτρισμού.

Tο 2014 η Formula 1 άλλαξε πρόσωπο και υιοθέτησε τους υβριδικούς V6 κινητήρες. Η ανάγκη του σπορ να συμβαδίσει με την αυτοκίνηση έφερε έντονη δυσαρέσκεια σε πολλούς, καθώς ο ήχος που παρήγαγαν τα μονοθέσια δεν είχε καμία σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Σήμερα, ο ήχος είναι πιο δυνατός από την πρώτη σεζόν των κανονισμών, όχι όμως στο επίπεδο που θα επιθυμούσαν οι περισσότεροι.

Το 2026 το σπορ θα μπει σε μία νέα εποχή, καθώς θα τεθούν σε ισχύ οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί κινητήρων. Η διάταξη V6 και ο κυλινδρισμός των 1,6 λίτρων παραμένουν, ωστόσο το υβριδικό σύστημα θα παράγει περισσότερους ίππους. H αναλογία ισχύος μεταξύ θερμικού κινητήρα και του υβριδικού συστήματος θα είναι 50-50.

Ο CEO της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι, μίλησε για τους νέους κινητήρες στο ραδιοφωνικό σταθμό 3WA και απάντησε στην ερώτηση σχετικά με τον ήχο που θα παράγουν: «Ξεκάθαρα οι κινητήρες στο μέλλον θα παράγουν θόρυβο. Πρέπει να έχουμε ένα διαφορετικό ήχο στο μέλλον. Είναι μουσική στ’ αυτιά μου. Είναι αλήθεια πως κάποτε είχαμε κινητήρες με 12 κυλίνδρους. Είχαν διαφορετική συχνότητα, παρήγαγαν πολύ δυνατό θόρυβο. Μετά πήγαμε στους 10 κυλίνδρους, στους 8 και τώρα στους έξι. Όμως δεν πρόκειται να ξαναμειωθούν. Η πρόθεσή μας με τους νέους κανονισμούς είναι ο ήχος των νέων κινητήρων να είναι υψηλότερος απ’ ότι τώρα. Είναι κάτι που θέλουν και φίλαθλοι του σπορ και είναι καθήκον μας να το υλοποιήσουμε».

 

Επιπλέον τόνισε για μία ακόμη φορά πως η Formula 1 δεν πρόκειται να αφήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για να γίνει αμιγώς ηλεκτρική: «Δεν πιστεύω πως θα αλλάξουμε. Η Formula 1 δεν θα γίνει ηλεκτρική. Υπάρχουν κάποια πρωταθλήματα που έχουν επιλέξει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Η αυτοκίνηση θα ακολουθήσει διάφορα μονοπάτια. Εμείς επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε στο μέλλον συνθετικά καύσιμα με υβριδικές μονάδες ισχύος. Πιστεύουμε πως αυτό θα διαρκέσει για πολλά χρόνια ακόμα».

Φωτογραφίες: Mercedes

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!