F1 - Τα ελαστικά είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στο Grand Prix του Σίλβερστον (vid)
Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε άλλη μία νίκη, την έκτη συνεχόμενη φέτος, συνεχίζοντας στη Μεγάλη Βρετανία το εντυπωσιακό σερί της Red Bull Racing που έχει κάνει το 10 στα 10 από το ξεκίνημα της σέζον.
Όμως αυτή, που ήταν η δεύτερη για τον Ολλανδό στο Σίλβερστον μετά από εκείνη στο Grand Prix της 70ης Επετείου το 2020, ήρθε με αρκετό κόπο. Στην εκκίνηση έμεινε πίσω από τη McLaren του Λάντο Νόρις αλλά πέντε γύρους μετά, ανέκτησε την πρωτοπορία.
Από εκεί και μετά, δεν απειλήθηκε, παρά το αυτοκίνητο ασφαλείας που μηδένισε τη διαφορά. Στο βάθρο, πλάι του, ήταν δύο Βρετανοί οδηγοί – ο Νόρις και ο Λιούς Χάμιλτον κι αυτό ενθουσίασε τις κατάμεστες κερκίδες.
Με αυτή τη νίκη η Red Bull ισοφάρισε το ρεκόρ της McLaren με τις περισσότερες συνεχόμενες νίκες σε αγώνες (11.) Η τελευταία φορά που κέρδισε κάποια άλλη ομάδα, ήταν πέρυσι στη Βραζιλία, με τον Τζορτζ Ράσελ.
Οι στρατηγικές
Στον αγώνα του Σίλβερστον επικράτησε η στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών αλλά η μαλακή γόμα αποδείχθηκε πιο δημοφιλής από τις προβλέψεις της Pirelli.
Τα μόνα μονοθέσια που δεν χρησιμοποίησαν τη γόμα C3 στον δέκατο αγώνα της χρονιάς, ήταν οι δύο Ferrari SF-23 και οι δύο McLaren MCL60.
Η δημοφιλέστερη γόμα κατά τη διάρκεια του Grand Prix ήταν η C2, που διένυσε 485 γύρους, το 50% του συνόλου. Η C3 ήταν δεύτερη (337 γύροι, 34,74%), ενώ η C1 περιορίστηκε σε λιγότερη χρήση (148 γύροι, 15,26%).
Οι 28 γύροι του Ράσελ ήταν η μεγαλύτερη απόσταση με τη μαλακή γόμα, ενώ με τη μέση γόμα, οι Φερστάπεν, Χάμιλτον, Νόρις και Φερνάντο Αλόνσο διένυσαν 33 γύρους. Αντίστοιχα ο Βάλτερι Μπότας συμπλήρωσε 32 γύρους με τη σκληρή γόμα.
Οι ταχύτεροι με κάθε γόμα
Οι ταχύτεροι γύροι με την κάθε γόμα ήρθαν αφού τα ελαστικά είχαν κάνει δέκα ή περισσότερους γύρους. Για την σκληρή C1, τον ταχύτερο χρόνο (1.30.543) σημείωσε ο Νόρις στον 43ο γύρο με ένα σετ ελαστικών που χρησιμοποιούσε επί 10 γύρους.
Ο Ράσελ ήταν ταχύτερος με τη μέση γόμα C2 (1.31.124) στον 13ο γύρο χρήσης της, ενώ ο ταχύτερος γύρος αγώνα επετεύχθη από τον Φερστάπεν. Ο πρωταθλητής σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1.30.275, με τη μαλακή γόμα C3, στον 11ο γύρο του δεύτερου stint.
Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι μετά τα pit stop των Ράσελ-Φερστάπεν, ο ρυθμός του αγώνα οριοθετήθηκε για πέντε γύρους από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Τι λέει η Pirelli
Εκ μέρους της Pirelli, για όσα συνέβησαν στο πλαίσιο του συναρπαστικού βρετανικού Grand Prix, μίλησε ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού, Μάριο Ίζολα.
Debriefing the #BritishGP with @Mario_Isola 🛞 #Fit4F1 pic.twitter.com/uzWd8D2jGL
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 9, 2023
Ο Ιταλός είπε: «Από πλευράς ελαστικών, αυτό το Σαββατοκύριακο έδωσε ενδιαφέρουσες απαντήσεις. Το ντεμπούτο του νέου σκελετού έγινε σύμφωνα με το σχέδιο και η αρχική ανάλυση των δεδομένων είναι σύμφωνη με τις προσδοκίες μας. Η αίσθηση ότι και οι τρεις διαθέσιμες γόμες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στον αγώνα, επιβεβαιώθηκε. Σίγουρα, οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες σε σύγκριση με τα ελεύθερα, επέτρεψαν στη μαλακή γόμα να αποδίδει το αναμενόμενο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αλλά εκτός αυτού, το γεγονός ότι και οι τρεις γόμες ήταν ανταγωνιστικές επιλογές, επέτρεψε στις ομάδες να επιλέξουν τον συνδυασμό που ταίριαζε καλύτερα στα μονοθέσιά τους. Τέλος, όσον αφορά στην πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, αυτή ήταν χαμηλότερη από το αναμενόμενο και για τις τρεις γόμες, παρότι η πίστα είναι από τις πιο απαιτητικές για τα ελαστικά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι ομάδες να παρατείνουν τη χρήση, χωρίς καμία σημαντική επίπτωση στην απόδοση».
Φωτογραφίες: Pirelli
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!