F1 - Crashgate: Ο Μάσα ξεκινά το δικαστικό αγώνα για τον χαμένο τίτλο
Μπορεί πολλοί να υποδέχθηκαν ως αστείο την αντίδραση του Φελίπε Μάσα στην παραδοχή του Μπέρνι Έκλεστον πως η Formula 1 και η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού γνώριζαν για το «Crashgate» πριν την ολοκλήρωση της σεζόν του 2008, όμως ο Βραζιλιάνος δεν έμεινε στα λόγια. Η ομάδα των δικηγόρων του δούλεψε πυρετωδώς αυτούς τους μήνες και περνάει στην αντεπίθεση!
Το πρώτο βήμα ήταν η επίσημη επιστολή προς τον CEO της F1, Στέφανο Ντομεντικάλι, καθώς και τον νυν Πρόεδρο της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ. Σε αυτή, οι νομικοί εκπρόσωποι του βετεράνου οδηγού αναφέρουν: «Ο κ. Μάσα είναι ο νόμιμος πρωταθλητής του 2008 και οι F1 και FIA εσκεμμένα αγνόησαν την παρατυπία που του έκλεψε εκείνο τον τίτλο. Ο κ. Μάσα δεν είναι σε θέση να ποσοτικοποιήσει πλήρως τις απώλειες του σε αυτό το στάδιο αλλά εκτιμά πως είναι πιθανό να υπερβαίνουν τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το ποσό δεν καλύπτει το σοβαρό ηθικό πλήγμα αλλά και το πλήγμα στη φήμη του κ. Μάσα».
Παράλληλα, τονίζουν πως αν δεν υπάρξει αξιοσημείωτη απάντηση εντός δύο εβδομάδων, έχουν εντολή να ξεκινήσουν τις νομικές διαδικασίες.
Τα παραπάνω αφορούν στο σκάνδαλο «Crashgate», που αφορούσε το ηθελημένο ατύχημα του Νέλσον Πικέ Τζ. Στο Grand Prix Σιγκαπούρης του 2008. Ένα ατύχημα που άλλαξε τη ροή του αγώνα υπέρ του έτερου οδηγού της Renault, Φερνάντο Αλόνσο, και είχε ενορχηστρωθεί από την τότε διοίκηση της ομάδας – τον επικεφαλής Φλάβιο Μπριατόρε και τον τεχνικό διευθυντή Πατ Σίμοντς.
Αμφότεροι τιμωρήθηκαν με πολυετείς αποκλεισμούς από το σπορ, η καριέρα του Πικέ καταστράφηκε αλλά δεν άλλαξε τίποτα σχετικά με τα αποτελέσματα εκείνου του αγώνα, που είχε αποτελέσει σημαντικό πλήγμα στην προσπάθεια του Μάσα να κατακτήσει τον τίτλο.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του, την οποία με νέες του δηλώσεις ο Μπέρνι Έκλεστον που είχε το 2008 τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ δεν μπορεί να θυμηθεί (!), αποκάλυψε πως τόσο εκείνος όσο και ο τότε πρόεδρος της FIA, Μάξ Μόσλεϊ, γνώριζαν τι είχε συμβεί πριν το τέλος εκείνης της σεζόν. Και δεν ανέλαβαν δράση, για να μην πλήξουν το σπορ.
Σύμφωνα με τον Μάσα, εκείνος ο αγώνας θα έπρεπε να ακυρωθεί κι αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, η συνολική βαθμολογική συγκομιδή στο τέλος της σεζόν θα τον έβρισκε πρωταθλητή.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα της FIA, το περιθώριο ένστασης ολοκληρώνεται 14 ημέρες μετά τον τελευταίο αγώνα και 4 πριν την απονομή των βραβείων της Ομοσπονδίας για την εκάστοτε σεζόν.
Παράλληλα, το ανώτατο όργανο που σύμφωνα με τη FIA είναι αρμόδιο για τέτοια θέματα, είναι το ανεξάρτητο Διεθνές Εφετείο.
Οι νομικοί εκπρόσωποι του Μάσα θα μπορούσαν να στραφούν στο περιβόητο CAS, αν και το καταστατικό της FIA αναγνωρίζει το συγκεκριμένο όργανο μόνο σε θέματα σχετικά με το anti-doping.
Είναι ασαφές ακόμα το αν ο Βραζιλιάνος οδηγός θα κυνηγήσει μία μεγάλη χρηματική αποζημίωση ή κάτι περισσότερο, αν και όπως είχε τονιστεί από την πρώτη στιγμή, η ανατροπή του αγωνιστικού αποτελέσματος εκείνης της σεζόν, φαντάζει αδύνατη.
Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari, Renault F1
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!