Alfa Romeo 33 Stradale: Η αναβίωση ενός ονείρου (vid)

Alfa Romeo 33 Stradale: Η αναβίωση ενός ονείρου (vid)

Κώστας Παστρίμας
Alfa Romeo 33 Stradale: Η αναβίωση ενός ονείρου (vid)
Η Alfa Romeo παρουσίασε ένα εκπληκτικό υπεραυτοκίνητο, διαθέσιμο ως ηλεκτρικό αλλά και με κινητήρα βενζίνης.

Θεωρείται από πολλούς ως ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα όλων των εποχών: η Alfa Romeo Tipo 33 και η έκδοση για τον δρόμο, η 33 Stradale, που έχει εμπνεύσει το νέο υπεραυτοκίνητο της Alfa Romeo. Με σκοπό να προσφέρει στους οδηγούς τις επιδόσεις ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου στον δρόμο, η νέα 33 Stradale είναι διαθέσιμη με είτε με έναν V6 με διπλό τούρμπο βενζινοκινητήρα είτε με ηλεκτρικό κινητήρα.

Alfa Romeo 33 Stradale

Και οι δύο εκδόσεις θα προσφέρουν τελική ταχύτητα 333 χλμ/ώρα και χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ/ώρα από στάση μικρότερο των τριών δευτερολέπτων, όπως υποστηρίζει η Alfa Romeo. Οι λεπτομέρειες παραμένουν λίγες για το ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά θα αποδίδει 760 ίππους και θα εμβέλεια 450 χλμ σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Ωστόσο, ο V6 βενζινοκινητήρας με το διπλό τούρμπο θα αποδίδει 629 ίππους, όσους και η Maserati MC20 με το οποίο η Alfa Romeo μοιράζεται τα περισσότερα μέρη της. Η ισχύς θα περνάει στους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

 

Alfa Romeo 33 Stradale

Η Alfa Romeo 33 Stradale του 2024 θα διαθέτει ενεργή ανάρτηση με διπλά ψαλίδια που μπορεί να ανυψώσει το μπροστινό μέρος για να το περάσει πάνω από εμπόδια στο δρόμο. Η ανάρτηση είναι συνδεδεμένη με ένα πλαίσιο τύπου H και ένα μονοκόκ από ανθρακονήματα, που εξασφαλίζει χαμηλό βάρος και υψηλή ακαμψία.

Η οροφή είναι κατασκευασμένη από άνθρακα και αλουμίνιο και στηρίζει τις πόρτες τύπου «πεταλούδας» (butterfly doors) . Για να διατηρηθεί το βάρος χαμηλά, τα πλαίσια των θυρών είναι από άνθρακα και τα πάνελ του σώματος από πολυκαρβονικά.

Όπως τα κλασικά αυτοκίνητα που επιδιώκει να αναπαραστήσει, η νέο 33 Stradale θα διαθέτει πραγματική σύνδεση με το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αναπτύσσεται στα Balocco Proving Grounds της Alfa Romeo στην Ιταλία, με τη βοήθεια του οδηγού της F1 Βάλτερι Μπότας.

Alfa Romeo 33 Stradale

Δύο λειτουργίες οδήγησης θα διασφαλίσουν ότι οι όλοι οδηγοί θα μπορούν πράγματι να οδηγήσουν την Alfa Romeo 33 Stradale. Η πρώτη, Strada (δρόμος στα ιταλικά), καθιστά το αυτοκίνητο όσο το δυνατόν άνετο και ομαλό, και κρατά την εξάτμιση ήσυχη, εκτός αν οι στροφές ανέβουν πάνω από τις 5.000.

Στη λειτουργία Pista (Πίστα), οι βαλβίδες της εξάτμισης ανοίγουν πλήρως για να προσφέρουν τον ήχο κινητήρα σε όλο του το μεγαλείο, τα πεντάλ γίνονται πιο ευαίσθητα, και η ανάρτηση σκληραίνει για να δώσει προτεραιότητα στην οδική συμπεριφορά αντί την άνεση. Το Lauch Control είναι διαθέσιμo μέσω του κουμπιού Quadrifoglio, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.Το σύστημα φρένων by wire της 33 Stradale μπορεί να τη σταματήσει από τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 33 μέτρα.

Alfa Romeo 33 Stradale

Σε αντίθεση με τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, η Alfa Romeo αποφάσισε να μην τοποθετήσει το κουμπί Quadrifoglio ούτε άλλα κουμπιά στο τιμόνι. Για να βρει χώρο για τα υπόλοιπα απαραίτητα κουμπιά, η Alfa Romeo βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην κεντρική κονσόλα και, εμπνεόμενη από την αεροναυπηγική βιομηχανία, στην καλυμμένη με Alcantara οροφή. Λέει ότι και το ταμπλό και ο κεντρικός τούνελ είναι επηρεασμένα από αεροπλάνα, και έχει χρησιμοποιήσει αλουμίνιο, άνθρακα και δέρμα σε όλη την καμπίνα για να δώσει στην 33 Stradale αίσθηση πολυτέλειας και υψηλής τεχνολογίας.

Alfa Romeo 33 Stradale

Η ρετρό εμφάνιση του εξωτερικού δεν έχει σχεδιαστεί μόνο με την αισθητική παράμετρο υπόψιν. Ο σχεδιασμός έχει μοντερνοποιηθεί για να επιτρέψει στο όμορφο αμάξωμα να επιτύχει συντελεστή αεροδυναμικής 0,375 και η κάθετη δύναμη παρέχεται χωρίς τη βοήθεια ενεργών αεροδυναμικών.

Θα παραχθούν μόνο 33 μονάδες από την 33 Stradale και θα είναι διαθέσιμη σε εκδόσεις Tributo και Alfa Corse – ή μάλλον ήταν, γιατί όλα τα αυτοκίνητα έχουν ήδη πουληθεί. Οι αγοραστές είχαν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τα δικά τους αυτοκίνητα με τη βοήθεια της νέας υπηρεσίας «Bottega» της Alfa Romeo, και αυτό σημαίνει ότι κανένα δεν θα είναι ακριβώς ίδιο με τα υπόλοιπα.

Alfa Romeo 33 Stradale

Η Alfa Romeo διευκρίνισε ότι η 33 Stradale διατέθηκε και πέρα από την Ευρώπη. Ορισμένα αυτοκίνητα πωλήθηκαν στη Βόρεια Αμερική και σε άλλες περιοχές. Ωστόσο, οι συγκεκριμένοι αριθμοί πελατών για κάθε περιοχή δεν αποκαλύφθηκαν. Η παραγωγή των αυτοκινήτων θα γίνει από την Carrozzeria Touring Superleggera. Η Alfa Romeo δεν ανακοίνωσε τιμές, αλλά εκτιμάται ότι κάθε αυτοκίνητο κόστισε περισσότερο από 1 εκατομμύριο δολάρια.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!