F1 - Ιταλία: Αυτές είναι οι πιθανές στρατηγικές του Grand Prix

Στάθης Κοκκορόγιαννης
F1 - Ιταλία: Αυτές είναι οι πιθανές στρατηγικές του Grand Prix
Ποιος είναι ο ορθός δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουν οι οδηγοί της Formula 1 για να φτάσουν στη νίκη στη μάχη της μαγευτικής Μόντσα; Ακολουθούν οι απαντήσεις...

Ο δέκατος-τέταρτος αγώνας της Formula 1 για το 2023 είναι προ των πυλών, με ομάδες και οδηγούς να προετοιμάζονται για το τελευταίο Grand Prix επί ευρωπαϊκού εδάφους. Τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών μας έδωσαν πρώτη εικόνα για το τι θα δούμε στον αγώνα και οι 53 γύροι που ακολουθούν, αναμένονται σίγουρα απρόβλεπτοι. Η χάραξη της Μόντσα προσφέρει ευκαιρίες για προσπέρασμα, όμως η στρατηγική αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο.

Ο Κάρλος Σάινθ εκκινεί από θέση ισχύος έπειτα από μία εντυπωσιακή pole position στις κατατακτήριες δοκιμές, ωστόσο ο Μαξ Φερστάπεν κυνηγά ακόμη μία νίκη. Αν το καταφέρει θα είναι η 10η συνεχόμενη και θα θέσει νέο ρεκόρ στη Formula 1. Η Ferrari θέλει βέβαια να κερδίσει στον εντός έδρας αγώνα της, με τον Σαρλ Λεκλέρ να ονειρεύεται το 1-2 στο Grand Prix.

Από πλευράς ελαστικών παρατηρούμε διαφορετικά δεδομένα ανά ομάδα. Οι Red Bull Racing και Scuderia Ferrari είναι οι μοναδικές ομάδες που έχουν ένα φρέσκο σετ ελαστικών της σκληρής γόμας διαθέσιμο έναντι των υπόλοιπων ομάδων που βρίσκονται στην πρώτη 10άδα. Λόγω του περιορισμένου αριθμού σετ ελαστικών, κάποιοι οδηγοί δεν έχουν φρέσκα σετ ελαστικών που θα επιθυμούσαν. Ωστόσο οι οδηγοί που θα δώσουν μάχη για τη νίκη έχουν τουλάχιστον ένα σετ της μεσαίας γόμας ελαστικών διαθέσιμο ενώ όσοι πέρασαν στο Q3 δεν έχουν κανένα σετ της μαλακής γόμας διαθέσιμο για τον αγώνα.

 

tyres

Από πλευράς στρατηγικής, ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, Pirelli, δίνει ως ιδανική στρατηγική το ένα pit-stop. H καλύτερη λύση είναι η εκκίνηση με τη μεσαία γόμα ελαστικών, με την αλλαγή να γίνεται μεταξύ των γύρων 20 και 26. Η αλλαγή που προτείνει είναι στη σκληρή γόμα ελαστικών. Η δεύτερη ταχύτερη στρατηγική είναι επίσης του ενός pit-stop. Ωστόσο η Pirelli προτείνει τη χρήση της μαλακής γόμας για την εκκίνηση με τη μοναδική αλλαγή ελαστικών να γίνεται στους γύρους 14 και 20 για τη σκληρή γόμα.

Η τρίτη ταχύτερη στρατηγική είναι των δύο pit-stop, με την Pirelli Να προτείνει εκκίνηση με τη μαλακή γόμα, με τη μεσαία να χρησιμοποιείται στο υπόλοιπο Grand Prix. Τεράστια σημασία θα έχει το αν θα δούμε την εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, καθώς αυτό μπορεί να ανακατέψει τις στρατηγικές.

Strategy

Το Grand Prix Ιταλίας είναι προγραμματισμένο για τις 16:00 ώρα Ελλάδος. Συντονιστείτε στο LIVE του gMotion by Gazzetta από τις 15:30 για να μπείτε σε κλίμα αγώνα.

Φωτογραφίες: Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!