Volvo EX30: Μεγάλες προσδοκίες (vid)
Μικρό, ηλεκτρικό, premium αλλά προσιτό. Σχεδόν όλα τα δεδομένα για την εμπορική επιτυχία έχουν προβλεφθεί από τη Volvo, που λανσάρει και στη χώρα μας το νέο αμιγώς ηλεκτρικό EX30 ως την αιχμή του δόρατος στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της. Η οποία, σύμφωνα με τον κ. Νίκο Γιαννουσά, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Volvo Car Hellas, από το 2027 θα περιλαμβάνει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα στη χώρα μας, τρία χρόνια πριν από το ορόσημο που έχει θέσει η ίδια η Volvo.
Από αυτά που ακούσαμε αλλά και είδαμε στην πλήρη παρουσίαση του αυτοκινήτου, είναι εύκολο να κατανοήσεις ότι δεν είναι μόνο η έλλειψη ανταγωνισμού στην κατηγορία των premium αμιγώς ηλεκτρικών SUV της κατηγορίας B που καθιστά ενδιαφέρον το Volvo EX30. Κυρίως, είναι το γεγονός ότι συμπυκνώνει όλη την τεχνογνωσία της μάρκας, σε ένα αμάξωμα με μήκος μόλις 4,24 μέτρα και σε μια τιμή βασικής έκδοσης, η οποία με την επιδότηση θα είναι οριακά μικρότερη από τις 30.000 (37.572 χωρίς επιδότηση).
Πού θα βρει το -ευρύ- κοινό του
Λόγω της αμιγώς ηλεκτρικής του φύσης, το Volvo EX30 δεν αναμένεται να γίνει μεγάλο χιτ στο γενικό πληθυσμό. Σίγουρα όμως ανοίγεται πεδίο δόξης λαμπρό σε επίπεδο εταιρικών πωλήσεων και κυρίως στον τομέα των μακροχρόνιων μισθώσεων. Διότι σχεδόν όλες οι εκδόσεις του μοντέλου, πλην δύο, έχουν κόστος προ φόρων κάτω ή ελάχιστα πάνω από τις 40.000 ευρώ, έτσι ώστε να μην επιβαρύνεται ο χρήστης με επιπρόσθετο φόρο.
Δυστυχώς, λόγω της επιλογής της Volvo να πραγματοποιήσει μια πολύ όμορφη μεν, πολυπληθέστατη δε παρουσίαση του αυτοκινήτου στη χώρα μας, δεν μπορέσαμε να δούμε και πολλά από το ένα και μοναδικό στατικό έκθεμα στο χώρο του ξενοδοχείου Nafsika στο Four Seasons Astir Palace Resort στη Βουλιαγμένη. Αισθητικά το αυτοκίνητο είναι πολύ Volvo και πολύ εντυπωσιακό και ταυτόχρονα φορέας μιας νέας σχεδιαστικής ταυτότητας τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος, που θα δούμε στο μέλλον και σε άλλα μοντέλα της μάρκας.
Προσωπικά το ενδιαφέρον μου κέντρισε η πίσω φωτεινή υπογραφή του αυτοκινήτου (sic, αντί για το λαϊκό «πίσω φώτα»), τα οποία αναπτύσσονται σε δύο επίπεδα. Αντίθετα, δεν θεωρώ σωστό να στριμώχνονται όλες οι ενδείξεις -και του πίνακα οργάνων- στην τεράστια μεν, αλλά εκτός του άμεσου οπτικού πεδίου του οδηγού, κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Αυτό το trend που δημιούργησε η Tesla με το 3 δεν ξέρω αν θα συνεχίσει να επεκτείνεται, ωστόσο δεν είναι πρακτικό, αν δεν συνδυάζεται τουλάχιστον με ένα ευμέγεθες head up display.
Στα θετικά του αυτοκινήτου μπορούμε σίγουρα να αθροίσουμε τις αρκετές επιλογές σε μονάδες κίνησης, χωρητικότητες και τεχνολογίες μπαταριών, ενώ οι τρεις εκδόσεις εξοπλισμού -Core, Plus και Ultra- δημιουργούν τις βάσεις πολλών δυνατοτήτων εξατομίκευσης.
Ολίγη από τεχνικά
Οι εξαιρετικοί ομιλητές της Volvo Car Hellas, μίλησαν ελάχιστα κατά την παρουσίαση του αυτοκινήτου για τις τεχνικές λεπτομέρειες, πέραν των προφανών περί χωρητικότητας μπαταρίας, κ.λ.π.. Και μάλλον είχαν δίκιο, καθώς σήμερα το αυτοκίνητο τείνει να γίνει ακόμα μια ψηφιακή συσκευή, ενώ και το κοινό στο οποίο προσβλέπει η Volvo έτσι θα το βλέπει. Το EX30 θα διατίθεται με δύο επιλογές κινητήρων και δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών. Η μπαταρία τυπικής εμβέλειας LFP στη βασική έκδοση, η οποία χρησιμοποιεί χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου, είναι πιο οικονομική και λιγότερο απαιτητική σε πόρους στην παραγωγή, πράγμα που σημαίνει ότι είναι η καλύτερη επιλογή εάν δεν απαιτείται η μέγιστη εμβέλεια, η οποία σε αυτή την περίπτωση περιορίζεται στα 340 χιλιόμετρα.
Η παραλλαγή επαυξημένης εμβέλειας μονού κινητήρα με μπαταρία NMC (λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο) παράγει την ενέργειά της πιο αποτελεσματικά από την παραλλαγή LFP. Αυτή η επιλογή εκτεταμένης εμβέλειας εξασφαλίζει αυτονομία έως και 480 χλμ. μεταξύ των φορτίσεων. Και στις δύο περιπτώσεις, η ισχύς του κινητήρα είναι 270 ίπποι.
Τέλος, εάν η απόδοση είναι προτεραιότητα, η έκδοση Twin Motor Performance στην οποία συνδυάζεται η μπαταρία NMC με έναν επιπλέον δεύτερο ηλεκτρονικό κινητήρα, η ισχύς φτάνει στους 428 ίππους και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 3,6 δευτερόλεπτα – καθιστώντας την έκδοση αυτή το ταχύτερο σε επιτάχυνση Volvo που κατασκευάστηκε ποτέ.
Η έκδοση Twin Motor εκτεταμένης εμβέλειας έχει δυνατότητα φόρτισης έως και 153 kW, ενώ το μοντέλο τυπικής εμβέλειας 134 kW. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να φορτιστεί η μπαταρία από 10 έως 80 τοις εκατό σε λίγο περισσότερο από 25 λεπτά.
Φουλ της τεχνολογίας
Οπτικά, στο εσωτερικό, το Volvo EX30 είναι μίνιμαλ και ιδιαίτερα χαλαρωτικό, όπως επιτάσσει η σκανδιναβική καταγωγή του. Επίσης πολύ ευχάριστο, με χώρους για τέσσερα άτομα, πολλές και εύκολες στη διαμόρφωση θήκες και πρακτικό χώρο αποσκευών. Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, η συνεργασία με τη google δίνει την απάντηση στην ερώτηση των δυνατοτήτων του συστήματος, ενώ τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη -ακόμα και η δυνατότητα κλειδώματος – ξεκλειδώματος μέσω κινητού.
H Volvo δίνει -και πολύ σωστά- μεγάλη βαρύτητα στην ευρεία χρήση βιώσιμων υλικών για την κατασκευή του EX30, το οποίο έχει το μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα από όλα τα μοντέλα της μάρκας. Χωρίς, ταυτόχρονα, τα υλικά αυτά να δείχνουν φθηνά.
Άμεσα διαθέσιμο
Συνολικά το Volvo EX30 είναι ένα μικρό μεν, αλλά με πολύ μεγάλη δυναμική αυτοκίνητο. Σίγουρα θα αρέσει σε πάρα πολλούς νέους οδηγούς -αλλά και μεγαλύτερης ηλικία οι οποίοι πλέον δεν έχουν απαιτήσεις μεγάλων χώρων- ενώ, παρότι η Volvo το εντάσσει στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, σίγουρα με το επίπεδο αυτονομίας που διαθέτει έχει πολύ μεγαλύτερη ακτίνα δράσης.
Να σημειώσουμε τέλος ότι το αυτοκίνητο συνοδεύεται από παροχή 3 ετών δωρεάν συντήρησης, 5 έτη εργοστασιακής εγγύησης, ενώ είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία σε όλο το δίκτυο της μάρκας. Το σύνολο των εκδόσεων και των τιμών του μοντέλου, μπορείτε να το δείτε με ένα κλικ εδώ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!