F1 - Ιαπωνία: Αυτές είναι οι πιθανές στρατηγικές του Grand Prix

Στάθης Κοκκορόγιαννης
F1 - Ιαπωνία: Αυτές είναι οι πιθανές στρατηγικές του Grand Prix
Ποιος είναι ο ορθός δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουν οι οδηγοί της Formula 1 για να φτάσουν στη νίκη στη μάχη της Σουζούκα; Ακολουθούν οι απαντήσεις...

Ο δέκατος-έκτος αγώνας της Formula 1 για το 2023 είναι προ των πυλών, με ομάδες και οδηγούς να προετοιμάζονται για το δεύτερο Grand Prix επί ασιατικού εδάφους. Τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών μας έδωσαν πρώτη εικόνα για το τι θα δούμε στον αγώνα και οι 53 γύροι που ακολουθούν, αναμένονται με μεγάλη αγωνία. Η χάραξη της Σουζούκα προσφέρει ευκαιρίες για προσπέρασμα και δυναμικές μάχες, ενώ η φθορά των ελαστικών θα οδηγήσει σε ποικιλομορφία στις στρατηγικές.

Ο Μαξ Φερστάπεν εκκινεί από θέση ισχύος έπειτα από την πρώτη του pole position μετά από τρεις αγώνες. Ο Ολλανδός έχει τον πρώτο λόγο για τη νίκη, όμως οι οδηγοί της McLaren και ο Σαρλ Λεκλέρ που βρίσκονται πίσω του, θέλουν να τον προσπεράσουν. Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε το ρυθμό των οδηγών της Mercedes-AMG, οι οποίοι ήταν απογοητευμένοι από την απόδοση της W14 στις κατατακτήριες δοκιμές.

Όσον αφορά τη διαθεσιμότητα των ελαστικών, ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο μόνος που έχει φρέσκα τρία διαθέσιμα σετ της μεσαίας γόμας ελαστικών. Τόσο ο Σέρχιο Πέρεζ όσο και οι οδηγοί της Ferrari έχουν από δύο φρέσκα σετ της κίτρινης γόμας. Από την άλλη, οι οδηγοί των McLaren και Mercedes θα έχουν δύο φρέσκα σετ της σκληρής γόμας ελαστικών και ένα της μεσαίας γόμας για τον αγώνα. Όσοι οδηγπί δεν προκρίθηκαν στο Q3 έχουν και ένα φρέσκο σετ της μαλακής γόμας ελαστικών.

Ελαστικά

Από πλευράς στρατηγικής, ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, Pirelli, δίνει ως ιδανική στρατηγική τα δύο pit-stop. H καλύτερη λύση είναι η εκκίνηση με τη μαλακή γόμα ελαστικών, με την πρώτη αλλαγή να γίνεται μεταξύ των γύρων 13 και 19. Η ιταλική φίρμα προτείνει τη χρήση της σκληρής γόμας για το δεύτερο stint μέχρι τον γύρο 37. Όποιος επιλέξει αυτή τη στρατηγική, θα βάλει για τους τελευταίους γύρους και πάλι τη σκληρή γόμα ελαστικών. Η δεύτερη ταχύτερη στρατηγική είναι επίσης δύο pit-stop. H Pirelli προτείνει εκκίνηση με τη μεσαία γόμα ελαστικών. Η πρώτη αλλαγή είναι μεταξύ των γύρων 14-20 για τη σκληρή γόμα ελαστικών, ενώ η δεύτερη μεταξύ των γύρων 37-43 για τη μαλακή γόμα ελαστικών.

Επιπλέον η Pirelli προτείνει άλλες δύο στρατηγικές, ωστόσο πιο αργές από τις προηγούμενες. Η πρώτη είναι δύο pit-stop και η δεύτερη ενός pit-stop.

στρατηγικές

Η εκκίνηση για το Grand Prix Ιαπωνίας είναι προγραμματισμένη για τις 8:00 ώρα Ελλάδος. Μην χάσετε το LIVE του gMotion by Gazzetta για να σας βάλει σε κλίμα αγώνα από τις 7:30 ώρα Ελλάδος.

Φωτογραφίες: Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!