Test drive Volkswagen ID.3 Pro Performance: Evolution

Test drive Volkswagen ID.3 Pro Performance: Evolution

Νίκος Γιαννούλας
Test drive Volkswagen ID.3 Pro Performance: Evolution
Μετά τη σκληρή κριτική που δέχθηκε κυρίως για την απτή του ποιότητα στο εσωτερικό και τα προβλήματα στο λογισμικό του, το Volkswagen ID.3 υπέστη ένα facelift προς τη σωστή κατεύθυνση.

Δεν είναι σύνηθες μια εταιρεία να παραδέχεται τα λάθη της, αλλά η Volkswagen έχει κάνει αρκετά και φαίνεται να έχει εμπεδώσει ότι όταν τα κρύβεις κάτω από το χαλί, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ετεροχρονισμένο αλλά ταυτόχρονα αποκτά και μεγαλύτερη δυναμική. Αντιγράφουμε λοιπόν, από τη μετάφραση του δ. Τύπου που συνόδευσε το λανσάρισμα του ανανεωμένου ID.3: «Τα σχόλια των πελατών αξιοποιήθηκαν και εφαρμόστηκαν συστηματικά εστιάζοντας στον πιο μοντέρνο εξωτερικό σχεδιασμό και στην αναβάθμιση της ποιότητας των υλικών στο σαλόνι».

VW ID.3

Προφανώς, πριν από τους πελάτες, τα παραπάνω ζητήματα γνώριζε και η ίδια η Volkswagen. Αντί όμως να καθυστερήσει περαιτέρω την ήδη κατά 6 μήνες καθυστερημένη παραγωγή του ID.3 πίσω στο 2019, επανήλθε μόλις δυόμιση χρόνια από το λανσάρισμά του με μια εξελιγμένη εκδοχή, κυρίως σε επίπεδο αισθητικό και ψηφιακό.

Η αλήθεια είναι ότι μηχανολογικά η Volkswagen τα είχε κάνει όλα σωστά στο ID. 3, δημιουργώντας ένα συμπαγές, ευρύχωρο, ταχύ, ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο. Από την άλλη πλευρά, ήταν προφανές ότι το ID.3 δεν είχε το «βάθος» που χρειαζόταν για να αποτελέσει τον απόγονο του Golf στην ηλεκτρική εποχή. Η ποιότητα του εσωτερικού δεν ήταν προσεγμένη, οι ψηφιακές αστοχίες ήταν συνεχείς και απαιτούσαν αντίστοιχες αναβαθμίσεις στο συνεργείο, ενώ και η αισθητική ήταν κάτι ανάμεσα σε κλασικό hatch και crossover, αλλά όχι με έντονη ταυτότητα.

Τα νέα δεδομένα...

Όλα τα παραπάνω ζητήματα αμβλύνθηκαν σημαντικά στην facelift εκδοχή του μοντέλου που οδηγήσαμε. Αισθητικά, το αυτοκίνητο έχει γίνει πολύ πιο αποδεκτό και ισορροπημένο, με τις αλλαγές σε προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό, τα σκληρά πλαστικά έδωσαν τη θέση τους σε αφρώδη, οι ραφές σε χρώματα που κάνουν αντίθεση ενισχύουν ακόμα περισσότερο την αίσθηση ποιότητας, ενώ το υλικό μικροϊνών Artvelours Eco για τις επενδύσεις των θυρών και τα καλύμματα των καθισμάτων, αποτελεί ένα ύφασμα που περιέχει 71% προϊόντα ανακύκλωσης.

Το ανανεωμένο ID.3 συνοδεύεται από την τελευταία γενιά λογισμικού της Volkswagen που βελτιώνει την απόδοση του λειτουργικού συστήματος και είναι σε θέση να λαμβάνει ενημερώσεις «over-the-air». Η συμπαγής οθόνη του πίνακα οργάνων με διαγώνιο 13,4 εκατοστών (5,3 ιντσών) βρίσκεται στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Στο μέσο της κονσόλας φιλοξενείται η τυπική πλέον οθόνη αφής 30,5 εκατοστών (12 ιντσών) για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, το σύστημα
πολυμέσων, τα συστήματα υποβοήθησης και τις ρυθμίσεις του οχήματος. Εδώ η διάταξη έχει γίνει πιο ξεκάθαρη και το μενού φόρτισης βρίσκεται πλέον στο πρώτο επίπεδο της οθόνης αφής. Τέλος, στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης έχουν προστεθεί το προαιρετικό Travel Assist με Swarm data.

... και τα αποτελέσματά τους

Όπως είχαμε διαπιστώσει τόσο στην αρχική δοκιμή του μοντέλου όσο και στη δοκιμή μεγάλης διάρκειας το δεύτερο εξάμηνο του 2021 που κράτησε πλέον των 5.000 χιλιομέτρων, το Volkswagen ID.3 ήταν ένα εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση, άνετο, ευρύχωρο και τελικά απολαυστικό αυτοκίνητο, με αρκετή αυτονομία όχι μόνο για κίνηση στην πόλη, αλλά και για ταξίδια.

VW ID.3

Με το αμάξωμα να διατηρεί τις συμπαγείς διαστάσεις του (μήκος 4,261 μέτρα), την κίνηση να μεταδίδεται πίσω και τους εμπρός τροχούς να κόβουν πολύ, η κίνηση και η στάθμευση στην πόλη είναι παιχνίδι. Το ίδιο και η υπερνίκηση της μεγάλης μάζας των 1.800 κιλών του μοντέλου, χάρη στον ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει 204 ίππους αλλά, το κυριότερο, 310 Nm ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του.

Έτσι, τα 7,3 δλ. τα οποία χρειάζεται το αυτοκίνητο για να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα, είναι ένα νούμερο σπορ αυτοκινήτου που επιτρέπει ταχύτατες προσπεράσεις. Τα 160 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας μπορεί να μην φαντάζουν πολλά, αλλά είναι ούτως ή άλλως αρκετά περισσότερα από κάθε όριο στη χώρα μας.

Αυτό που επίσης παραμένει ως είχε είναι η εξαιρετική διαχείριση των ανωμαλιών από την ανάρτηση, η εξαιρετική οδική συμπεριφορά και ο συνολικά ασφαλέστατος χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν διαδρομές που χαρακτηρίζονται από «άκρα του τάφου σιωπή», ενώ η ευρυχωρίας του εσωτερικού και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσθέτουν ένα ακόμα συν στον οικογενειακό του χαρακτήρα.

Η αναβαθμισμένη ποιότητα του εσωτερικού είναι επίσης εμφανής, χωρίς να έχει αλλάξει σημαντικά η συνολική σχεδίαση, όσο και η εργονομία. Κάποια σημεία αρνητικής κριτικής παραμένουν, όπως οι διακόπτες αφής στο τιμόνι και αυτοί με τη διπλή λειτουργία για τα ηλεκτρικά παράθυρα στην πόρτα του οδηγού. Πέραν αυτών όμως, η εργονομία του ID.3 είναι εξαιρετική, όπως επίσης η πρακτικότητα.

VW ID.3

Αισθητικά, επίσης, οι αλλαγές τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό είναι όλες προς τη σωστή κατεύθυνση. Μπορεί η συνολική εικόνα να μην έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά, ωστόσο το ID.3 είναι πολύ πιο ώριμο, τόσο αισθητικά όσο και ποιοτικά.

Σε επίπεδο κατανάλωσης ενέργειας, με επιλογή της θέσης B του περιστροφικού επιλογέα για μέγιστη ανάκτηση, μέσα στην πόλη η πιο συνηθισμένη ένδειξη είναι οι 14 kWh/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι με ταχύτητες στα νόμιμα πλαίσια, 19. Πάντα, με χρήση κλιματισμού. Έτσι, με την μπαταρία των 58 kWh του αυτοκινήτου της δοκιμής, η αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση κυμαίνεται από τα 350 χλμ. στην πόλη έως τα 280 στο ταξίδι. Με την προϋπόθεση ότι η ενέργεια της μπαταρίας καλό είναι να μην πέσει ποτέ κάτω από το 10% έως την επόμενη φόρτιση.

Αναφορικά με τις δυνατότητες φόρτισης, το Volkswagen ID.3 Pro Performance έχει ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW, ενώ με φορτιστές DC μπορεί να λαμβάνει έως και 120 kW. Έτσι, αν βρείτε φορτιστή ανάλογης ή μεγαλύτερης ισχύος, τότε μπορεί να φορτίσετε στο ταξίδι σας σε περίπου μισή ώρα ή λιγότερο.

Εξωτικό είδος ή αυτοκίνητο σαν όλα τα άλλα;

Με κόστος 42.600 ευρώ, η πρώτη εκτίμηση που μπορεί να κάνει κανείς είναι ότι το ID.3 είναι ένα πολύ ακριβό οικογενειακό hatchback της κατηγορίας C. Είναι όμως τα πράγματα ακριβώς έτσι; Κατ' αρχάς, η μια και μόνη έκδοση του μοντέλου με αυτή την μπαταρία έρχεται πολύ πλούσια εξοπλισμένη. Κατά δεύτερον υπάρχει και η επιδότηση των 8.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», η οποία ρίχνει την τιμή στα 34.600 ευρώ. Υπάρχει όμως και μια τρίτη ανάγνωση, αυτή της σύγκρισης με το συμβατικό, «αδελφό» μοντέλο Golf. Το Golf 1.4 eHybrid 204PS DSG Style, το οποία έχει ακριβώς την ίδια ισχύ, τιμάται 48.500 ευρώ. Με σημαντικά χαμηλότερη ισχύ 150 ίππων, το Golf 1.5 eTSI MHEV ACT 150PS DSG R-Line κοστίζει 35.300 ευρώ, είναι δηλαδή ακριβότερο από το ID.3 με την αφαίρεση της επιδότησης. Είναι λοιπόν προφανές ότι το ανανεωμένο ID.3 είναι πολύ σωστά τιμολογημένο, άσχετα αν οι τιμές όλων των αυτοκινήτων ξεκινούν πολλά επίπεδα πάνω από αυτά του πρόσφατου παρελθόντος.

VW ID.3

Αν είστε από αυτούς που επιλέγετε με βάση τη λογική και μόνο, τότε το ID.3 έχει ακόμα περισσότερα που θα πρέπει να υπολογίσετε. Με δεδομένη την εξωφρενικά υψηλή τιμή των καυσίμων αλλά την εκλογίκευση αυτών της ηλεκτρικής ενέργειας, η φόρτιση του ID.3 κοστίζει πολύ λιγότερο ανά χιλιόμετρο, σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έχει πολύ λιγότερα έξοδα συντήρησης, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, μπορεί να γλιτώνει κανείς χρήματα από ατέλεια σε χώρους στάθμευσης αν παρκάρει στο κέντρο των πόλεων και, τελικά, να κερδίζει πολλά χρήματα από το μειωμένο κόστος χρήσης σε βάθος χρόνου.

Σίγουρα η χρήση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου ως μοναδικού σε μια οικογένεια υπόκειται σε κάποιους περιορισμούς όταν έρθει η ώρα του ταξιδιού. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι οι υποδομές φόρτισης εξελίσσονται δυναμικά, με αποτέλεσμα εκεί που μέχρι χθες δεν υπήρχε δυνατότητα φόρτισης, σήμερα να υπάρχει και μάλιστα σε πληθώρα. Οπότε, το ανανεωμένο ID.3 δεν απευθύνεται μόνο σε tech freaks ή early adopters, αλλά σε ένα γενικότερο κοινό, το οποίο βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, θα το εντάξει στο short list όχι μόνο των αμιγώς ηλεκτρικών, αλλά συνολικά των αυτοκινήτων της κατηγορίας C.

Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός / Volkswagen

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!