Test drive Honda Civic e:HEV: Ολιστική προσέγγιση
Το όνομα Civic έχει μια μακρά ιστορία στον χώρο της αυτοκίνησης και βρίσκεται στη γκάμα της Honda από το 1972. Μέχρι σήμερα, έχουν κυκλοφορήσει δέκα επιτυχημένες γενιές του. Η 11η γενιά προσφέρεται αποκλειστικά ως υβριδική έκδοση και έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, με μήκος 4.551 χιλιοστά, και διαθέτει οικογενειακές προδιαγραφές και premium χαρακτήρα.
Το νέο Honda Civic έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι γραμμές είναι πιο διακριτικές και οι τάσεις εξωστρέφειας έχουν περιοριστεί, χωρίς ωστόσο να γίνεται αδιάφορο. Η μάσκα στο μπροστινό μέρος συνδέει τα φωτιστικά σώματα και το ρύγχος χαμηλώνει, ενισχύοντας το δυναμισμό του αυτοκινήτου.
Πίσω, η γραμμή της οροφής από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του αυτοκινήτου. Γενικά, αυτήν τη φορά η Honda απέφυγε τους «φαντεζί» αεραγωγούς και τις άλλες «εντυπωσιακές» λεπτομέρειες, επιλέγοντας με απόλυτη επιτυχία μια σαφώς πιο λιτή σχεδιαστική φιλοσοφία.
Premium εσωτερικό
Στο εσωτερικό του Honda Civic, η πρώτη πολύ θετική εντύπωση έρχεται από τη θέση οδήγησης. Ο οδηγός κάθεται σχετικά χαμηλά, «μέσα» στο αυτοκίνητο και νιώθει ότι έχει τον απόλυτο έλεγχο του περιβάλλοντός του. Το οποίος περιβάλλον είναι προσεγμένο, με υψηλή ποιότητα υλικών και πρακτικότητα. Στην κορυφαία έκδοση Advance, υπάρχουν πολυτελείς επιλογές εξοπλισμού όπως το ηχοσύστημα της Bose με 12 ηχεία, δερμάτινα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρική πανοραμική ηλιοροφή και πολλά άλλα. Υπάρχουν επίσης πολλές πρακτικές λύσεις για αποθήκευση μικροαντικειμένων, περιλαμβανομένης ασύρματης φόρτισης για κινητά τηλέφωνα.
Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν αναπαυτικά καθίσματα με αρκετό χώρο για τα γόνατα τους, τον οποίο προσφέρει το μεταξόνιο των 2.734 χιλ. Ωστόσο, η κεκλιμένη γραμμή της οροφής μπορεί να περιορίσει τον ελεύθερο χώρο για τα κεφάλια, αλλά αυτό αφορά μόνο τους πάρα πολύ ψηλούς. Τέλος, ο χώρος αποσκευών προσφέρει 409 λίτρα (στην έκδοση Advance λόγω του subwoofer του ηχοσυστήματος της Bose) και είναι εύκολα προσβάσιμος και χρηστικός.
Όσον αφορά την τεχνολογία, το αυτοκίνητο διαθέτει μια οθόνη αφής 9 ιντσών με το λειτουργικό σύστημα Honda CONNECT, που υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με το Apple CarPlay. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και αλλάζει, σε σχετικά λίγες παραλλαγές ωστόσο, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης.
Υβριδική τεχνολογία
Το νέο Honda Civic είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως υβριδικό στη χώρα μας. Το σύστημα e:HEV αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων, ο οποίος παράγει 143 ίππους και 186 Nm ροπής, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 184 ίππων και 315 Nm ροπής. Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και σχέση συμπίεσης 13,9. Το σημαντικό είναι ότι η κίνηση στις περισσότερες των περιπτώσεων περνάει στους τροχούς αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας. Ωστόσο, σε ορισμένες συνθήκες, κυρίως στις ταχύτητες μεταξύ 80 km/h και 130 km/h, συνδέεται και αυτός σταθερά με τους τροχούς. Κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει και ο βενζινοκινητήρας όταν συνδέεται με τους τροχούς το κάνει με σταθερή σχέση μετάδοσης.
Οι εναλλαγές ανάμεσα στον ηλεκτροκινητήρα και τον βενζινοκινητήρα σχεδόν δεν γίνονται καν αντιληπτές από τον οδηγό, καθώς το σύστημα διαχείρισης του υβριδικού συστήματος αναλαμβάνει αυτόματα τις απαιτούμενες αλλαγές, με τον οδηγό να μη χρειάζεται να ασχοληθεί με αυτές τις «λεπτομέρειες». Αυτό το σύστημα επιτρέπει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, με μέση κατανάλωση κάτω από 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε αστικές συνθήκες και περίπου 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε μεικτό κύκλο οδήγησης. Στον αυτοκινητόδρομο, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε ταχύτητες περίπου 140 km/h, πράγμα που είναι εντυπωσιακό για ένα αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους και απόδοσης.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το Honda Civic e:HEV επιτυγχάνει τα 0-100 km/h σε 8,1 δευτερόλεπτα, και η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 180 km/h. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο βενζινοκινητήρας δεν λειτουργεί συνεχώς στον κόφτη όταν το πεντάλ του γκαζιού πατιέται μέχρι το τέρμα, αλλά αλλάζει τις στροφές, προσομοιάζοντας αλλαγές ταχυτήτων και παρέχοντας ευχάριστη αίσθηση κατά την οδήγηση σε υψηλές ταχύτητες.
Αριστεία στο δρόμο
Έχοντας συνηθίσει στα υβριδικά αυτοκίνητα -και δη τα οικογενειακά- η οδηγική συμπεριφορά να μην είναι κοντά στη λίστα των προτεραιοτήτων των κατασκευαστών, το Honda Civic έρχεται να προσφέρει άλλη μία ευχάριστη έκπληξη. Έγινε αναφορά προηγουμένως στην εξαιρετική θέση οδήγησης και όταν το αυτοκίνητο αρχίσει να κινείται εξηγείται απόλυτα η επιλογή των μηχανικών. Το τιμόνι έχει θετική αίσθηση, σωστό βάρος και παρέχει καλή πληροφόρηση, ενώ στη λειτουργία Sport βαραίνει ακόμα περισότερο. Η ανάρτηση, που αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, είναι ταυτόχρονα σφικτή και ενδοτική, προσφέροντας εξαιρετική σταθερότητα χωρίς να αποβαρύνει την άνεση. Σε γρήγορες στροφές, διατηρεί το αμάξωμα υπό έλεγχο, βοηθούμενη από τα μεγαλύτερα μετατρόχια και το χαμηλό κέντρο βάρους. Το αμάξωμα -χαρακτηριστικά- έχει βελτιωμένη ακαμψία κατά 22% σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα της Honda. Επίσης, υπάρχουν paddles πίσω από το τιμόνι που ελέγχουν το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας.
Το Honda Civic e:HEV είναι σταθερό και ασφαλές, προσφέροντας ταυτόχρονα και μεγάλη απόλαυση στον οδηγό όταν ανέβει ο ρυθμός. Αν και δεν είναι ιδιαίτερα ελαφρύ στα 1.533 κιλά, η ισορροπία του αμαξώματος είναι εντυπωσιακή. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου έχει την τάση να ξεκολλάει ελαφρώς για να σας βοηθήσει να κατευθύνετε το αυτοκίνητο στις στροφές, αλλά το σύστημα VSA (ESC) αντιδρά γρήγορα και διορθώνει την πορεία του. Το πεντάλ των φρένων παρέχει αίσθηση και αντιδράσεις που είναι προοδευτικές, κάτι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτο σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο, καθώς έχουμε δει πάμπολλες φορές σε άλλα υβριδικά μοντέλα η ανάκτηση κατά το φρενάρισμα πολλές φορές να «χαλάει» την αίσθηση.
Τέλος, όσον αφορά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, το Honda Civic e:HEV ταξιδεύει σταθερά και με απροβλημάτιστα. Κρύβει καλά την ταχύτητά του, οπότε πρέπει να είστε προσεκτικοί ώστε να μην υπερβοείτε τα όρια. Η βελτιωμένη ηχομόνωση συμβάλλει στη μείωση του θορύβου από τον κινητήρα, προσφέροντας μια ήσυχη και ευχάριστη εμπειρία. Συνολικά, το νέο Honda Civic e:HEV συνδυάζει εξαιρετικά την απόδοση με την άνεση. Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για τη «χρυσή τομή» ανάμεσα σε αυτούς τους δύο τομείς, και στη Honda με το Civic την πλησίασαν πάρα πολύ.
Το νέο Honda Civic e:HEV πραγματικά τα έχει όλα. Ισσοροπεί επιτυχώς ανάμεσα σε αντίθετα χαρακτηριστικά, προσφέροντας εξαιρετική απόδοση στον χώρο της υβριδικής τεχνολογίας, καθώς και ευχαρίστηση στον οδηγό. Ταυτόχρονα, παραμένει άνετο, ασφαλές και ευρύχωρο για μια οικογένεια, ενώ διακρίνεται από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής στην καμπίνα. Η τιμή για τη βασική, αλλά πλήρη, έκδοση Elegance ξεκινά από τα 38.900 €.
Φωτογραφίες: Honda
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!