F1 - Ολική μεταμόρφωση για τη Haas στο Τέξας
Είναι κοινό μυστικό πως οι πόροι της Haas είναι περιορισμένοι ακόμη και στην εποχή του cost cap στη Formula 1. Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, η VF-23 έχει υποστεί πολύ λίγες αλλαγές, ειδικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αυτός είναι ο ένας εκ των λόγων που δεν έχει λυθεί το πρόβλημα διαχείρισης ελαστικών.
Στο Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής η Haas παρουσίασε τη μεγαλύτερη αναβάθμισή της στο 2023. Το νέο αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει νέα sidepods και bardgeboards, νέο δάπεδο και νέο κάλυμμα κινητήρα.
Όσον αφορά το σχεδιασμό, η αμερικανική ομάδα αλλάζει φιλοσοφία και εγκαταλείπει το δρόμο που είχε χαράξει η Ferrari. Μάλιστα, τα νέα της sidepods διαθέτουν στοιχεία που υπάρχουν σε πολλά ακόμη μονοθέσια.
Η είσοδος αέρα στα ψυγεία, όπως και το πίσω μέρος των sidepods θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό τις λύσεις που έχει εκμεταλλευτεί καλύτερα από όλους η Red Bull Racing. Όμως το σχήμα στο πλαϊνό μέρος και η «νεροτσουλήθρα» (όπως βλέπουμε από το πάνω μέρος), έχουν σαφείς επιρροές από τις Aston Martin, Alpine και McLaren.
H Haas χρειάζεται όσο τίποτα να βρει επιπλέον απόδοση, όχι μόνο στον ένα γύρο, αλλά και σε ρυθμό αγώνα. Η έντονη φθορά των ελαστικών που την ταλαιπωρεί όλη τη σεζόν, της έχει κοστίσει αρκετά καλά αποτελέσματα. Μάλιστα, στον προηγούμενο αγώνα στο Κατάρ, η Alfa Romeo την ξεπέρασε στη βαθμολογία των κατασκευαστών στη μάχη για την 8η θέση.
Gran evolución en Haas. Pontones, tapa motor, entradas, suelo...
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) October 19, 2023
Big upgrade on Haas. New sidepods, inlet, engine cover, floor...#f1 #USAGP pic.twitter.com/aKLHZKGbpS
Πέραν του 2023, το νέο αεροδυναμικό πακέτο είναι καθοριστικής σημασίας για την κατεύθυνση που έχει χαράξει το σχεδιαστικό τμήμα ενόψει 2024.
Εφόσον πάρουν στην αμερικανική ομάδα τα δεδομένα που επιθυμούν, θα ξέρουν πως βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση με το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς.
Φωτογραφίες: Haas
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!