Euro 7: «Η επιλογή θα ήταν ή ποδήλατο ή παλιό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο»

Euro 7: «Η επιλογή θα ήταν ή ποδήλατο ή παλιό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο»
To Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ της συμβιβαστικής λύσης που... χαλαρώνει την αντιρρυπαντική τεχνολογία Euro 7.

Με ψήφους 329 υπέρ, 230 κατά και 41 αποχές, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την πρόταση για χαλάρωση της διαδικασίας εφαρμογής της νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 7. Η αρχική πρόταση που είχε κατατεθεί από την Κομισιόν προέβλεπε αυστηρό περιορισμό των ρύπων από τα σύγχρονα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάτι που είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση του λόμπι της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πρόταση του Ευρωκοινοβουλίου θα αποτελέσει τη βάση διαπραγμάτευσης με τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών, μέχρι τα τέλη του 2023.

Η πρόταση προβλέπει το Euro 7 να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2030 για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα βαν, και την 1η Ιουλίου 2031 για τα λεωφορεία και τα φορτηγά (αντί του 2025 και του 2027 που είχε προτείνει η Κομισιόν. Η μείωση αφορά τις εκπομπές ρύπων από τις εξατμίσεις των οχημάτων όσο και τα μικροσωματίδια που προκαλούνται από την τριβή των φρένων και τη φθορά των ελαστικών. Το δεύτερο πακέτο μέτρων αφορά και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

«Η επιλογή θα ήταν ή ποδήλατο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο»

«Η αρχική πρόταση της Κομισιόν ήταν πολύ κακή. Σε περίπτωση που εφαρμοζόταν, η αυτοκινητοβιομηχανία θα σταματούσε να κατασκευάζει μικρά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς η παραγωγή τους θα ήταν ασύμφορη. Τότε οι πολίτες με χαμηλό εισόδημα θα είχαν μόνο δύο επιλογές: ή το ποδήλατο ή μεταχειρισμένα φθηνά αυτοκίνητα, που όμως θα επιβάρυναν το περιβάλλον», δήλωσε ο Ευρωβουλευτής και συντάκτης της πρότασης του Ευρωκοινοβουλίου, Αλεξάντρ Βόντρα.

ΕΕ
Ο συντάκτης της πρότασης, Αλεξάντρ Βόντρα - Φωτογραφία: Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

«Αν εγκρίναμε την πρόταση Euro 7 της Κομισιόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα υποχρεώνονταν να κάνουν μεγάλες επενδύσεις για τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και αναπόφευκτα οι τιμές τους θα εκτοξεύονταν. Δεν έχει νόημα να επενδύσεις τόσο πολύ σε τεχνολογίες που από το 2035 θα τεθούν εκτός νόμου. Οι κατασκευαστές θα έπαιρναν το ρίσκο να επενδύσουν σε προϊόντα που θα δυσκολεύονταν στη συνέχεια να πουλήσουν».

 

Η αντίδραση της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων

«Η ACEA καλεί τους φορείς χάραξης πολιτικής να διασφαλίσουν ότι ο ρεαλισμός θα επικρατήσει κατά τη διάρκεια των τριμερών διαπραγματεύσεων και να μην αφήσουν το πρότυπο Euro 7 να εκτροχιάσει την πρόοδο που έχει ήδη επιτευχθεί από τους κατασκευαστές», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

«Αναγνωρίζουμε ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ μίας πιο ρεαλιστικής προσέγγισης για το Euro 7 σε σχέση με την πρόταση της Κομισιόν. Εντούτοις, το Euro 7 έρχεται με βαρύ τίμημα σε μία κρίσιμη περίοδο για τον μετασχηματισμό του κλάδου».

Photo Credits: Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!