Συγκρίνουμε τα ηλεκτρικά οικογενειακά: MG4 Exclusive vs Volkswagen ID.3 Pro Performance
- Τόσο, μα τόσο ίδια
- Η χαρά της οικογένειας
- Η έκπληξη έρχεται στο δρόμο
- Αγχολυτικές επιδόσεις υψηλού επιπέδου
- Ασφάλεια από το πάνω ράφι
- Δύσκολη η επιλογή, εύκολο το συμπέρασμα
Κανείς δεν φανταζόταν μερικά χρόνια πριν ότι μοντέλα αυτοκινήτων κραταιών Ευρωπαίων κατασκευαστών, θα έμπαιναν ποτέ σε συγκριτική δοκιμή με αντίστοιχες κατασκευές κινεζικής προέλευσης.
Η ηλεκτροκίνηση άλλαξε την ατζέντα της εξέλιξης των αυτοκινήτων καθώς αυτά έπρεπε να σχεδιαστούν από την αρχή. Και οι Κινέζοι, μαθητές των πρώτων θρανίων όπως όλα δείχνουν, άδραξαν την ευκαιρία και συμπύκνωσαν δεκαετίες έρευνας και εξέλιξης σε χρόνια, πραγματοποιώντας όχι απλώς βήματα, αλλά άλματα εξέλιξης.
Όσοι είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής μια δεκαετία πριν, έχουμε μείνει με το στόμα ανοιχτό αναφορικά με την τεράστια διαφορά που παρουσιάζουν οι σύγχρονες προτάσεις τους, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τον ευρωπαϊκό, ιαπωνικό και κορεατικό ανταγωνισμό.
Έτσι δεν αντισταθήκαμε στον πειρασμό να βάλουμε ένα εγνωσμένης αξίας, ώριμο και μάλιστα σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με την αρχική του εκδοχή αυτοκίνητο όπως το Volkswagen ID.3, απέναντι στο άρτι αφιχθέν MG4.
Τόσο, μα τόσο ίδια
Αν διαβάσει κανείς τα τεχνικά χαρακτηριστικά των MG4 και Volkswagen ID.3 θα διαπιστώσει σημαντικές ομοιότητες. Λογικά θα υποθέσει κανείς ότι οι μηχανολόγοι της MG αντέγραψαν τους Γερμανούς συναδέλφους τους. Ωστόσο υπάρχει και μια ακόμα θεωρία με αντίστοιχη βαρύτητα: τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να είναι αποδοτικά υπακούν σε κάποιους κανόνες, οι οποίοι οδηγούν σε κοινότοπες επιλογές. Ας δούμε όμως, υπό μορφή πίνακα, γιατί μιλάμε για δύο σταγόνες νερό.
MG4 Exclusive | Volkswagen ID.3 Pro Performance | |
Μήκος (χιλ.) | 4.287 | 4.261 |
Πλάτος (χιλ.) | 1.836 | 1.809 |
Ύψος (χιλ.) | 1.504 | 1.568 |
Μεταξόνιο (χιλ.) | 2.705 | 2.771 |
Μετάδοση κίνησης | Πίσω | Πίσω |
Ισχύς (ίπποι) | 204 | 204 |
Ροπή (Nm) | 250 | 310 |
Βάρος (κιλά) | 1.690 | 1.812 |
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 64 | 62 |
Αυτονομία WLTP (χλμ., μικτή) | 450 | 429 |
Μέση κατανάλωση (kWh/100 χλμ) | 16,0 | 15,2 |
Το αμάξωμα και των δύο αυτοκινήτων είναι hatcback πεντάθυρο, ελαφρά υπερυψωμένο για μεγαλύτερους χώρους και πολύ κοντά σε αναλογίες. Σχεδιαστικά ωστόσο, οι δύο εταιρείες έχουν ακολουθήσει διαφορετικούς δρόμους. Στο Volkswagen ID.3 επικρατούν πιο ρέουσες γραμμές, οι οποίες συνθέτουν ένα ευχάριστο μεν αλλά και πιο συντηρητικό αποτέλεσμα. Στο MG4 είναι προφανής η διάθεση για τη δημιουργία μιας πιο σπορ εικόνας, με το σφηνοειδές εμπρός μέρος και την πλευρική γραμμή κάτω από το παράθυρα που διατρέχει όλο το αμάξωμα και σταματά σε ένα duck nose τελείωμα πάνω από τα πίσω φώτα.
Η αεροδυναμική αποτελεσματικότητα, η οποία είναι πολύ σημαντική στις μεγάλες ταχύτητες για τη βελτίωση της αυτονομίας κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι ιδιαίτερα καλή τόσο στο MG4, με το δείκτη αεροδυναμικού συντελεστή στο 0,27, όσο και στο ID.3 με το αντίστοιχο νούμερο να είναι λίγο καλύτερο, στο 0,26.
Τα ελαστικά και στα δύο αυτοκίνητα έχουν πέλμα πλάτους 215 χιλ, αλλά οι ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου στο MG4 είναι 17 ιντσών και στο ID.3 18 ιντσών.
Η χαρά της οικογένειας
Με λίγο μεγαλύτερο μεταξόνιο, το ID.3 δείχνει να έχει διαχειριστεί καλύτερα το θέμα χωροταξία στο εσωτερικό. Ωστόσο και στις δύο περιπτώσεις τέσσερα ή και πέντε άτομα θα φιλοξενηθούν άνετα, χωρίς το ενοχλητικό τούνελ στα πόδια του πίσω μεσαίου επιβάτη.
Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 363 λίτρα στο MG4 και 385 στο ID.3, ενώ αμφότεροι έχουν πολύ καλή διαμόρφωση και ένα εύκολα εκμεταλλεύσιμοι. Συνοδεύονται δε από πίσω καθίσματα τα οποία διπλώνουν, αυξάνοντας σημαντικά τη χωρητικότητα.
Η θέση οδήγησης και στα δύο αυτοκίνητα είναι εξαιρετική, με τιμόνι που ρυθμίζεται σε ύψος και μήκος και ρυθμιζόμενο καθ' ύψος κάθισμα οδηγού. Η ορατότητα είναι εξαιρετική προς όλες τις κατευθύνσεις στο ID.3 και ελαφρά περιορισμένη προς τα πίσω στο MG4, κυρίως λόγω των προσκέφαλων στο πίσω κάθισμα, τα οποία δεν «χωνεύουν» στην πλάτη.
Μια μικρή ψηφιακή οθόνη η οποία παίζει το ρόλο των οργάνων και προαιρετικά ένα προηγμένο σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας αναλαμβάνουν να κρατούν πάντα ενήμερο τον οδηγό στο ID.3. Στο MG4 υπάρχει επίσης μια μικρή ψηφιακή οθόνη 7'' εμπρός από τον οδηγό (5,3'' αυτή του ID.3) και, όπως και στο ID.3, μια μεγάλη ψηφιακή οθόνης αφής 10,25 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα infotainment (12'' αυτή του ID.3).
Αναφορικά με την ποιότητα της οθόνης, τη συνδεσιμότητα και το interface λειτουργίας του infotainment, η Volkswagen έχει κάνει καλύτερη δουλειά στο ID.3. Αυτή καθαυτή η οθόνη είναι πιο ευκρινής, φωτεινή και με κορυφαία αντίθεση, τα γραφικά της είναι εξαιρετικά από αισθητικής άποψης, οι ενδείξεις μεγαλύτερες και η απόκριση γρήγορη, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φωνητικού ελέγχου. Επίσης, στο ID.3 υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης λειτουργίας του Android Auto, ενώ στο MG4 μόνο ενσύρματη.
Η λειτουργία του ηχοσυστήματος είναι καλή και στα δύο αυτοκίνητα -λίγο καλύτερη όμως η λήψη των σταθμών στο ID.3. Υπάρχουν και άλλες διαφορές στον εξοπλισμό, όπως για παράδειγμα η αυτόματη λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων που απουσιάζει από το MG4, όπως επίσης η ένδειξη εξωτερικής θερμοκρασίας και οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες.
Στον τομέα του κλιματισμού έχουμε αυτόματα συστήματα και στις δύο περιπτώσεις, με αυτό του ID.3 ωστόσο να προσφέρει πολλές επιπλέον δυνατότητες -όπως καθαρισμό αέρα και «έξυπνες» λειτουργίες.
Οριακά καλύτερο είναι το ID.3 και στο επίπεδο θορύβου που φτάνει στην καμπίνα των επιβατών στις μεγάλες ταχύτητες. Εννοείται ότι ως ηλεκτρικά και τα δύο αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα αθόρυβα, μετά όμως τα 100 χλμ./ώρα ο αέρα και κύλιση των ελαστικών ακούγονται κάπως περισσότερο εντός του MG4, απ' ότι εντός του ID.
Αναφορικά με την ποιότητα των υλικών, η βελτίωση που δέχτηκε το ID.3 εσχάτως το βοηθά να στέκεται στο ίδιο επίπεδο με το MG4 (!!!). Η μόνη ουσιώδης διαφορά των δύο αυτοκινήτων δεν αφορά στην ποιότητα, αλλά στην επιλογή χρωμάτων, που στο ID.3 είναι πιο ανοιχτά και φωτεινά, ενώ στο MG4 κυριαρχεί το μαύρο.
Η έκπληξη έρχεται στο δρόμο
'Οπως έχουμε αναφέρει σχεδόν σε όλες τις δοκιμές αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτά έχουν να διαχειριστούν ένα μεγάλο πλεονέκτημα και ένα μεγάλο μειονέκτημα όσον αφορά στην οδική τους συμπεριφορά: τη συγκέντρωση των μαζών πολύ χαμηλά ανάμεσα στους άξονες και το υψηλό συνολικό βάρος αντίστοιχα.
Στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε δύο αυτοκίνητα που σχεδιάστηκαν εξ' αρχής ως ηλεκτρικά και έτσι τόσο η συστοιχία των μπαταριών που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, όσο και η θέση του κινητήρα και των ηλεκτρονικών ισχύος στο πίσω μέρος, συνθέτουν ένα άριστα χωροθετημένο βάρος που φτάνει στα 1.685 κιλά για το MG4 και στα 1.812 για το ID.3.
Κατ' αρχάς, χάρη στην πίσω κίνηση και στη συνεπαγόμενη μεγαλύτερη γωνία στην οποία μπορούν να στρίψουν οι εμπρός τροχοί, τα δύο αυτοκίνητα παρουσιάζουν εξαιρετική ευελιξία και ευκολία στην αστική μετακίνηση. Σχεδιαστικά οι αναρτήσεις τους είναι προηγμένες με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και γόνατα εμπρός, ενώ τα φρένα είναι δίσκοι εμπρός και ταμπούρα πίσω για το ID.3 και δίσκοι εμπρός και πίσω για το MG4.
Στο προκείμενο λοιπόν και με δεδομένη την πρότερη θετική μας εμπειρία από το ID.3, η έκπληξη ήρθε από το MG4. Η άνεση της ανάρτησής του συναγωνίζεται αυτή του Volkswagen, η λειτουργία της δεν συνοδεύεται από θορύβους και χτυπήματα, ενώ ο έλεγχος του αμαξώματος είναι εξαιρετικός ακόμα και υπό έντονη πίεση. Δεν το περιμένεις αυτό από ένα κατασκευαστή με την εμπειρία λίγων δεκαετιών -δεν μιλάμε φυσικά για την πάλαι ποτέ MG αλλά για την μητρική SAIC- και είναι πραγματικά άξιο θαυμασμού.
Το μόνο σημείο που συγκριτικά υπολείπεται το MG4 είναι η αντοχή των φρένων -ή ίσως του υλικού των τακακιών- καθώς σε μια πολύ γρήγορη κατάβαση βουνού κατά τη συγκριτική δοκιμή, τα φρένα του «μύρισαν» και υπήρχε και αλλαγή στην αίσθηση του πεντάλ, την ίδια στιγμή που στο ID.3 δεν συνέβη το παραμικρό.
Το τιμόνι και στα δύο αυτοκίνητα έχει πολύ καλή αίσθηση και ακρίβεια, ενώ το περιθώριο της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό. Η πίσω κίνηση τους επιτρέπει να βγάζουν όλη τη δύναμη στην άσφαλτο εύκολα. Ακόμα και υπό πίεση τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν άμεσα και η μικρή μετατόπιση του πίσω μέρους σε πολύ κλειστές στροφές υπό πλήρη ισχύ, αντί να αγχώνει βοηθά την ευελιξία και την εξάλειψη της υποστροφής.
Αγχολυτικές επιδόσεις υψηλού επιπέδου
Ελάχιστα είναι τα οικογενειακά αυτοκίνητα τα οποία μπορούν να επιτύχουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και 7,3 δλ., όπως τα MG4 και ID.3 αντίστοιχα. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται σύμφωνα με τους κατασκευαστές ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Αυτό ισχύει για το ID.3 -στο οποίο το κοντέρ σταματά στα 163 χλμ./ώρα. Αντίθετα, αυτό του MG4 φτάνει στα 170 χλμ./ώρα.
Η μέγιστη ταχύτητα, με δεδομένο των περιορισμό των 130 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο, έχει μόνο ακαδημαϊκή σημασία. Αντίθετα, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις παίζουν τεράστιο ρόλο στην ενεργητική ασφάλεια και ειδικότερα στο προσπέρασμα και εδώ τα δύο αυτοκίνητα, ακόμα και πλήρως φορτωμένα, ξεχωρίζουν. Η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι ακαριαία, δεν υπάρχουν αλλαγές σχέσεων που απαιτούν χρόνο κατά την επιτάχυνση και ο οδηγός έχει πάντα απόθεμα ισχύος.
Ο τρόπος απόδοσης της ισχύος και της ροπής μπορούν να ρυθμιστούν χάρη στα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης. Στην περίπτωση του MG4 ο οδηγός έχει τέσσερα προεπιλεγμένα προγράμματα (Normal, Eco, Sport, Snow) για να επιλέξει και ένα το οποίο μπορεί να παραμετροποιήσει ο ίδιος και ονομάζεται Custom. Στο ID.3 τα προγράμματα λειτουργίας είναι τα Sport, Eco και Comfort, ενώ υπάρχει και το Individual με δυνατότητα παραμετροποίησης. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι και στα δύο αυτοκίνητα, το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς (ESP, DSC, ESC) και ο έλεγχος πρόσφυσης (Traction Control) μπορούν να απενεργοποιηθούν.
Στις επιλογές ανάκτησης ενέργειας, το MG4 έχει τρία επίπεδα και one pedal, δηλαδή τη δυνατότητα να επιβραδύνει μέχρι να σταματήσει απλά αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού. Το ID.3 προσφέρει μόνο την επιλογή B, μέσω του επιλογέα κίνησης, η οποία αυξάνει το επίπεδο ανάκτησης στο ρολάρισμα. Η αυτονομία με μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία ανέρχεται σε μικτές συνθήκες στα 450 χιλιόμετρα με το MG4 και στα 429 με το ID.3, σύμφωνα με τους κατασκευαστές τους. Στην πράξη, οι όροι αντιστρέφονται ελαφρώς, καθώς η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε σε κοινή διαδρομή σε πόλη και επαρχιακό δρόμο, το MG4 κατανάλωσε 12,1 kWh/100 χλμ. και το ID.3 11,0 kWh/100 χλμ.
Αμφότερα δείχνουν να έχουν πολύ καλή διαχείριση ενέργειας με λίγο καλύτερη αυτή του ID.3, παρότι οδηγήθηκαν σβέλτα -αλλά ταυτόχρονα με ιδανικές καιρικές συνθήκες και πολλές δυνατότητες ανάκτησης. Σε συνθήκες κίνησης στον αυτοκινητόδρομο, αυτές οι καταναλώσεις φλερτάρουν με τις 18 kWh, οπότε και η εμβέλεια μειώνεται αντίστοιχα.
Σχεδόν ταυτόσημα είναι τα δύο αυτοκίνητα και στο ζήτημα της φόρτισης, με ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW για φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα και ικανότητα απορρόφησης 120 και 130
Ασφάλεια από το πάνω ράφι
Σε όλα τα αυτοκίνητα ο τομέας της ασφάλειας είναι εξαιρετικά σημαντικός. Ειδικά όμως στα οικογενειακά μοντέλα αποκτά κεφαλαιώδη σημασία, καθώς με αυτά κυκλοφορούν συνήθως πολλά και ευάλωτα άτομα. Τα MG4 και Volkswagen ID.3 φέρουν στα διαπιστευτήριά τους την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού αξιολόγησης καινούριων αυτοκινήτων EuroNCAP και έτσι καλύπτουν απόλυτα την απαίτηση για άμεμπτη συμπεριφορά σε περίπτωση ατυχήματος.
Όπως φαίνεται και από τα επιμέρους ποσοστιαία δεδομένα αξιολόγησης του οργανισμού, οι διαφορές είναι σχετικά μικρές. Τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι και στα δύο αυτοκίνητα πολλά και λειτουργικά σωστά όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε κατά τη δοκιμή, ενώ συνολικά η οδική συμπεριφορά τους αλλά και ο δυναμισμός των επιδόσεών τους, εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο τόσο παθητικής, όσο και ενεργητικής ασφάλειας.
Δύσκολη η επιλογή, εύκολο το συμπέρασμα
Σπαζοκεφαλιά μεν, όμορφη δε όταν έχεις να επιλέξεις μεταξύ δύο εξαιρετικών αυτοκινήτων. Χωρίς περιστροφές, το Volkswagen ID.3 είναι ένα πιο ώριμο σύνολο, με λίγο καλύτερη διαχείριση ενέργειας, πιο ήσυχο εσωτερικό και πιο εργονομική καμπίνα. Ωστόσο, η διαφορά είναι τόσο μικρή, που αρκεί απλώς να σου αρέσει αισθητικά το MG4, για να σου πούμε καλορίζικο.
Ας προσθέσουμε όμως μια ακόμα σημαντική παράμετρο, που είναι το κόστος. Χωρίς την όποια επιδότηση προκύψει, η τιμή του Volkswagen ID.3 στην έκδοση που οδηγήσαμε ανέρχεται στα 42.600 ευρώ, ενώ το MG4 κοστίζει 36.750 ευρώ. Τα 5.850 ευρώ παραπάνω που πρέπει να ξοδέψει κανείς για το ID.3 δεν αντικατοπτρίζουν άμεσα και την διαφορά απόδοσης σε σχέση με το MG4. Πιο απλά, το κάτι παραπάνω που σου προσφέρει το ID.3 σε αυτονομία, ποιότητα κύλισης και ευρυχωρία/πρακτικότητα δεν είναι τόσο σημαντικό, ώστε να μπορεί να κοστολογηθεί τόσο ακριβά.
Τέλος για όσους αγοράζουν το αυτοκίνητό τους και δεν το χρησιμοποιούν απλώς μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης, σίγουρα τα εφτά χρόνια της εγγύησης που προσφέρει η MG θα βαρύνουν ακόμα περισσότερο υπέρ του MG4, έναντι των δύο που δίνει η Volkswagen -αν και για την μπαταρία, αυτή ανέρχεται στα 8 έτη.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!