MotoGP: Μ. Μάρκεθ και Honda ήταν οι πρωταθλητές στις πτώσεις το 2023
- Μάρκεθ και Μιρ βρέθηκαν κάτω τις περισσότερες φορές
- Ολόκληρη η λίστα με τις πτώσεις κάθε αναβάτη το 2023
Το 2023 ήταν η πρώτη χρονιά που στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP είχαμε αγώνες Σπριντ τα Σάββατα επιπλέον των grand prix τις Κυριακές. Συνολικά οι αναβάτες βγήκαν στην πίστα για να αγωνιστούν 39 φορές (το Σπριντ στην Αυστραλία δεν έγινε λόγω καιρού) και αυτό είχε ως αναμενόμενη συνέπεια να υπάρξουν περισσότερες πτώσεις από πέρυσι.
Αν και ο συνολικός χρόνος στην πίστα δεν μεταβλήθηκε σημαντικά για τους αναβάτες, αφού καταργήθηκε μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών, στην κατηγορία MotoGP το 2023 καταγράφηκαν συνολικά 358 πτώσεις, έναντι 335 το 2022.
Μάρκεθ και Μιρ βρέθηκαν κάτω τις περισσότερες φορές
Τι περισσότερες από αυτές είχε ο Μαρκ Μάρκεθ με 29, παρά το γεγονός ότι έχασε τρία ολόκληρα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα και επιπλέον δεν πήρε μέρος σε άλλους δύο αγώνες της Κυριακής. Στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας βρίσκεται ο ομόσταβλός του Τζοάν Μιρ με 24, αποδεικνύοντας πόσο δύσκολη ήταν η χρονιά για τη Repsol Honda. Η διόλου ανταγωνιστική RC213V ήταν ο βασικός λόγος που ο Μαρκ Μάρκεθ έφυγε από τη Honda έπειτα από 11 χρόνια και εντάχθηκε στο «στρατόπεδο» της Ducati, μεταπηδώντας στην ομάδα της Gresini, μαζί με τον αδελφό του, Άλεξ.
Ο Άλεξ Μάρκεθ, παρεμπιπτόντως, ήταν ο αναβάτης της Ducati με τις περισσότερες πτώσεις μέσα στη σεζόν με 21. Αντίθετα, ο πρωταθλητής Πέκο Μπανάια βρίσκεται στην τελευταία θέση της λίστας με μόλις 7 πτώσεις, μια εντυπωσιακή σταθερότητα που ήταν το βασικό συστατικό της επιτυχίας του. Ο Χόρχε Μαρτίν πλήρωσε ακριβά τις 16 πτώσεις του και ιδιαίτερα την τελευταία από αυτές στη Βαλένθια, με την οποία βγήκε οριστικά εκτός διεκδίκησης του τίτλου.
Ολόκληρη η λίστα με τις πτώσεις κάθε αναβάτη το 2023
ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ | ΠΤΩΣΕΙΣ | |
1 | Marc Marquez | Honda | 29 |
2 | Joan Mir | Honda | 24 |
3 | Aleix Espargaro | Aprilia | 23 |
3 | Augusto Fernandez | KTM | 23 |
5 | Alex Marquez | Ducati | 21 |
5 | Jack Miller | KTM | 21 |
7 | Marco Bezzecchi | Ducati | 20 |
8 | Pol Espargaro | KTM | 16 |
8 | Luca Marini | Ducati | 16 |
8 | Jorge Martin | Ducati | 16 |
11 | Brad Binder | KTM | 15 |
11 | Miguel Oliveira | Aprilia | 15 |
11 | Johann Zarco | Ducati | 15 |
14 | Enea Bastianini | Ducati | 13 |
14 | Fabio Di Giannantonio | Ducati | 13 |
14 | Raul Fernandez | Aprilia | 13 |
17 | Takaaki Nakagami | Honda | 12 |
18 | Fabio Quartararo | Yamaha | 9 |
19 | Alex Rins | Honda | 8 |
20 | Francesco Bagnaia | Ducati | 7 |
20 | Franco Morbidelli | Yamaha | 7 |
20 | Maverick Viñales | Aprilia | 7 |
23 | Stefan Bradl* | Honda | 3 |
23 | Iker Lecuona* | Honda | 3 |
23 | Michele Pirro* | Ducati | 3 |
26 | Jonas Folger* | KTM | 2 |
26 | Lorenzo Savadori* | Aprilia | 2 |
28 | Danilo Petrucci* | Ducati | 1 |
28 | Takumi Takahashi* | Honda | 1 |
30 | Alvaro Bautista* | Ducati | 0 |
30 | Cal Crutchlow* | Yamaha | 0 |
30 | Dani Pedrosa* | KTM | 0 |
* Αναπληρωτές και wildcards
Όπως είναι φυσικό, η Honda αναδεικνύεται πρωταθλήτρια στις πτώσεις, αφού με τέσσερις μοτοσικλέτες στο grid κατέγραψε 80 πτώσεις. Μπορεί οι αναβάτες της Ducati συνολικά να είχαν περισσότερες με 125, ωστόσο σε κάθε αγώνα είχαμε 8 ιταλικές μοτοσικλέτες. Την καλύτερη επίδοση σε αυτόν τον τομές είχαν οι αναβάτες της Yamaha, καθώς οι Κουαρταραρό και Μορμπιντέλι έπεσαν αθροιστικά μόνο 16 φορές σε ολόκληρη τη σεζόν.
Όσον αφορά τις πίστες, η πρώτη επίσκεψη στην Ινδία και στη γλιστερή πίστα του Buddh αναμενόμενα δυσκόλεψε τους αναβάτες αφού σε εκείνο το αγωνιστικό 3ήμερο σημειώθηκαν 79 πτώσεις, όσες και στο παραδοσιακά πολύ δύσκολο σιρκουί του Λε Μαν στη Γαλλία. Τις λιγότερες πτώσεις είχαμε στην Αργεντινή με 23.
Φωτογραφία: Red Bull Media House
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!